Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

sandratobias

Jeg ammede min søn til han var 10-11 måneder, så gad han ikk mere.. 
Nu her med min datter er det et godt spørgsmål da hun ska starte i dagpleje når hun er 9½ måned ca.. Men håber da det er til hun er omkring 1 år.. Hun er 5 måneder nu..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

<3

Jeg ammede min søn til han var 17mdr. og vi elskede det begge to. Han valgte selv fra. Før jeg blev gravid havde jeg meget svært med at skulle forholde mig til at amme men det viste sig at være lige så svært, smertefuldt og en kamp som det var skønt med skønt på.

Efter han blev 1år så fik han primært kun en morgentår så det var meget privat og en hyggetår. Alligevel oplevede jeg andre have en (negativ) mening omkring det. Det fandt jeg meget forstyrrende. Jeg kan ikke se hvad der foregår privat på nogen måde kan gøre ved andre? Jeg kan se at de fleste i denne tråd siger max 1 år og det er i deres gode ret. Men jeg nød den sidste tid særligt fordi den var smertefri og en hyggestund, en luksusmåde at vågne op på.

Jeg kan ikke forestille mig at gøre det anderledes med den næste, hvis den vil.

Anmeld

15. juli 2011

kkk

Min første ammede jeg i 8-9 mdr. så gled amningen ligesom ud af sig selv - vi glemte det ligesom begge to...

Min anden ammede jeg til hun var 15 mdr - så fik hun en 'kold tyrker' fordi hun begyndte at bide...

Min tredje var ikke sådan bare lige til at vende fra, så hun blev faktisk ammet til hun var 2,6... og her blev der lukket for det varme, med gråd og tænders gnislen. Hun var bestemt ikke enig med mig i at hun var blevet for stor.

Der har været den forskel på mine tre piger at den ældste brugte narre-sut, mens de to andre aldrig har ville tage den slags snyde-sutter, men netop brugt amningen istedet.

Spændende at se hvilket slags ammebarn jeg venter denne 4. og sidste gang.

Anmeld

15. juli 2011

Chamomile

Under ½ år. Ca. 2½ måned, hvor jeg også malkede ud indimellem. Måtte opgive pga. smerte ved amningen, samtidig med stærke smerter i kejsersnit pga. infektioner.

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

KaLee skriver:

Hvrofor jeg ikke anbefaler at malke ud?

Fordi der er utroligt meget arbejde i det, og det var med til at drive mig ud i en reaktion som mindede om en fødselsdepression..

Flere gange om dagen skulle jeg sidde og lege nora malkeko i X antal minutter.. tingene skulle vaskes af, steraliseres.. blot for at det kunne starte forfra få timer efter...

Men jeg har det godt med at jeg kæmpede for at give ham det bedste.. Men ville ikke gøre det den dag i dag..

Ligesom jeg ville vælge flasken med det samme hvis jeg får flere børn.  

Det kan jeg godt forstå .... 

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Ansemusen skriver:

Ja det gjorde jeg  Tak for påmindelsen!! Var også ret stolt over, at jeg holdt ud SÅ længe! Og det var faktisk helt sørgeligt at stoppe!

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Ansemusen skriver:

Ja det gjorde jeg  Tak for påmindelsen!! Var også ret stolt over, at jeg holdt ud SÅ længe! Og det var faktisk helt sørgeligt at stoppe!

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Solajma skriver:

Orrk.. Der skulle stå om aftenen!! Skriver fra min iPhone, og den fucker nogle gange lidt op i ordene

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Chamomile skriver:

Under ½ år. Ca. 2½ måned, hvor jeg også malkede ud indimellem. Måtte opgive pga. smerte ved amningen, samtidig med stærke smerter i kejsersnit pga. infektioner.

Puha det var da ikke sjovt.. 

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

kkk skriver:

Min første ammede jeg i 8-9 mdr. så gled amningen ligesom ud af sig selv - vi glemte det ligesom begge to...

Min anden ammede jeg til hun var 15 mdr - så fik hun en 'kold tyrker' fordi hun begyndte at bide...

Min tredje var ikke sådan bare lige til at vende fra, så hun blev faktisk ammet til hun var 2,6... og her blev der lukket for det varme, med gråd og tænders gnislen. Hun var bestemt ikke enig med mig i at hun var blevet for stor.

Der har været den forskel på mine tre piger at den ældste brugte narre-sut, mens de to andre aldrig har ville tage den slags snyde-sutter, men netop brugt amningen istedet.

Spændende at se hvilket slags ammebarn jeg venter denne 4. og sidste gang.

Spørger måske dumt men narresut ?? Snydesut ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.