Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Muffin_girl

TbCp skriver:

Ammede fuldt i 4 mdr. herefter blev der suppleret op med mme. Stoppede amning helt efter ca. 8 mdr.

Der er faktisk mange herinde der ikke ammer så lang tid. Det er jeg kun glad for  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Muffin_girl

KaLee skriver:

Jeg opgav amningen via bryst efter 2-3 dage - dippedutterne er simpelthen ikke egnet til det... 

Til gengæld malkede jeg ud til han var 11 uger, så kunne jeg ikke overskue det mere.... 
Det er ikke noget jeg vil anbefale, selvom modermælken siges at være det bedste for den lille..

HVis jeg havde kunnet amme helt normalt, så ville jeg stoppe omkring 6 mdr tror jeg

Hvorfor anbefaler du der ikke?

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

Frk.S skriver:

Jeg har planer om at amme fuldt ud de første 6 mdr. som anbefalet. Derefter har jeg planer om at amme og begynde at supplere med alm. mad, og så stoppe helt med amningen inden bebs bliver 1 år.

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

Rosa skriver:

Det er simpelthen fordi han ikke ved noget om det - få din jordmoder til at fortælle om det. Det gjorde vi og hun synes det var en fantastisk ide og støttede os 120%  Man får kun lov at føde hjemme hvis alt er i skønneste orden fra starten, og hvis der er den mindste indikation på noget så ved de det altid så længe i forvejen at man bliver kørt på hospitalet uden dramatik. Langt de fleste jordmødre og sygeplejesker føder selv hjemme - tænk på det  

Mænd er nogen panikslagne tuderøve engang imellem

Anmeld

15. juli 2011

Mette+Mathias

Jeg ammede den ældste til hun var 15½ md. Jeg stoppede fordi jeg troede, det ville bedre min nattesøvn - det gjorde det så IKKE!

Mathias ammede jeg til han var 11½ måned. Han valgte selv at stoppe og nægtede pludselig at tage brystet om aftenen da han skulle sove. Meget underligt at man ikke vidste at det var sidste gang man ammede. Det var planen at jeg ville have fortsat nogle mdr. endnu, ligesom den store.

Anmeld

15. juli 2011

Fru.Ø

Begge mine blev ammet i ca. 5mdr. så var det ikke nok

Ville gerne længere tid,men kunne ikke øv.

Anmeld

15. juli 2011

mortilmange

AalborgPigen skriver:

Så var det heller ikke så lang tid du ammede ? Og det er du glad nok for, at du ikke skulle amme længere ?

Jeg ville gerne ha ammet længere, men jeg har dårlig nedløbsrefleks, så jeg skal kæmpe dobbelt så hårdt for at få det til at fungere Men jeg ammer ikke for enhver pris, så det blev flaske og en super beslutning alle gangene

Anmeld

15. juli 2011

Muffin_girl

mortilmange skriver:

Jeg ville gerne ha ammet længere, men jeg har dårlig nedløbsrefleks, så jeg skal kæmpe dobbelt så hårdt for at få det til at fungere Men jeg ammer ikke for enhver pris, så det blev flaske og en super beslutning alle gangene

Så syntes jeg det er et klogt valg.. Man skal heller ikke ødelægge sig selv for enhver pris .. 

Anmeld

15. juli 2011

lotte32

Har kun fuldammet mine to store børn i ca. 4 mdr.. så har de sagt fra, men dengang passede det mig egentlig osse fint nok..

denne gang har jeg mere ro og stabilitet i mit liv, og jeg håber og ønsker at kunne fuld-amme i 6 mdr. og vil gerne fortsætte med at del-amme til barnet er mindst 1-1½ år

Lotte Ø.

Anmeld

15. juli 2011

mortilmange

AalborgPigen skriver:

Så syntes jeg det er et klogt valg.. Man skal heller ikke ødelægge sig selv for enhver pris .. 

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.