Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

Muffin_girl

mrs X skriver:

Jeg ammede min søn til han var 17mdr. og vi elskede det begge to. Han valgte selv fra. Før jeg blev gravid havde jeg meget svært med at skulle forholde mig til at amme men det viste sig at være lige så svært, smertefuldt og en kamp som det var skønt med skønt på.

Efter han blev 1år så fik han primært kun en morgentår så det var meget privat og en hyggetår. Alligevel oplevede jeg andre have en (negativ) mening omkring det. Det fandt jeg meget forstyrrende. Jeg kan ikke se hvad der foregår privat på nogen måde kan gøre ved andre? Jeg kan se at de fleste i denne tråd siger max 1 år og det er i deres gode ret. Men jeg nød den sidste tid særligt fordi den var smertefri og en hyggestund, en luksusmåde at vågne op på.

Jeg kan ikke forestille mig at gøre det anderledes med den næste, hvis den vil.

Kan godt forstå hvad du siger .. Men jeg er både enig og uenig .. Jeg har det svært med at sidde og amme sådan et stort barn.. Det er i hvert fald min mening nu.. Men kan være at når jeg skal have en bebs at jeg så ændrer mening og syntes det er hyggeligt ligesom dig ..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Muffin_girl

sandratobias skriver:

Jeg ammede min søn til han var 10-11 måneder, så gad han ikk mere.. 
Nu her med min datter er det et godt spørgsmål da hun ska starte i dagpleje når hun er 9½ måned ca.. Men håber da det er til hun er omkring 1 år.. Hun er 5 måneder nu..  

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Karo skriver:

Min søn ammede jeg i 7 måneder og min datter i 8 måneder. Jeg stoppede da de på daværende tidspunkt fik "almindeligt" mad om dagen og kun blev ammet en enkelt gang om natten. Og da de så sov igennem så stoppede jeg

Tror det er sådan jeg har det  

Anmeld

16. juli 2011

kkk

AalborgPigen skriver:

Spørger måske dumt men narresut ?? Snydesut ??

Ja, altså også kaldet helt almindelig sut... De fleste 0-3 årige render gladeligt rundt med dem i munden men altså ikke mine to yngste:-)

Anmeld

16. juli 2011

K.Rehder

Jeg stopper når min datter er 6 måneder...så er hun ikke en helt lille baby mere og kan sagtens tåle grød og sådan.

Anmeld

16. juli 2011

Jibbe

Jeg har stemt 1-1 1/2 år. Frej bliver 1 år om 14 dage og han får stadig en aftentår samt en tår i ny og næ. Så regner med det varer længere end 14 dage mere. Jeg nyder det stadig og vi har INGEN problemer haft overhovedet.

Anmeld

16. juli 2011

Kløver

Jeg ammede til min søn var 3 mdr, så måtte jeg stoppe, da jeg ikke havde nok mælk, og både skulle amme, malke ud og give flaske, så til sidst måtte jeg stoppe, desværre. havde ellers håber jeg kunne amme helt 6 mdr og delvist til max 12 mdr som hospitalet foreskrev. Må indrømme jeg synes at de hurtigt efter 1 år bliver for store til amningen og ligge ved brystet, og slet ikke bryder mig om, at de selv kan gå hen og rive op i blusen men ville meget gerne ha ammet selv længere tid, men måske jeg får muligheden næste gang. og heldigvis klarer børn jo i dag sig godt på MME

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

kkk skriver:

Ja, altså også kaldet helt almindelig sut... De fleste 0-3 årige render gladeligt rundt med dem i munden men altså ikke mine to yngste:-)

Okay det er jo ikke lige mit område

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

KloksKone skriver:

Jeg stopper når min datter er 6 måneder...så er hun ikke en helt lille baby mere og kan sagtens tåle grød og sådan.

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Jibbe skriver:

Jeg har stemt 1-1 1/2 år. Frej bliver 1 år om 14 dage og han får stadig en aftentår samt en tår i ny og næ. Så regner med det varer længere end 14 dage mere. Jeg nyder det stadig og vi har INGEN problemer haft overhovedet.

Det er da skønt At du kan give et positivt billede af det. Så jeg ikke blver helt skræmt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.