Malli skriver:
Må jeg spørge dig om, hvordan det fungere i dagligdagen, når han er i institution? Kan han godt skelne mellem hvad i gør derhjemme, for i institutionen, kan de jo ikke rigtig tilbyde det du kan, efter et endt måltid??
Jeg arbejder selv i institution, og har set mange "problemstilligner" i forhold til børn der stadig får bryst inden de skal puttes, eller efter maden som du nævner, hvor det er rigtig svært for os at få den lille til at tilpasse sig institutions livet! - Derfor synes jeg det kunne være sjovt at høre hvordan det fungere for dig/jer??
jeg kan forklare hvordan vi gør... siden min datter har været tja vel 12 mdr har hun kun ammet morgen og aften+ lidt nat så det ville ikke kolidere med hendes pasning hvis hun havde været i pasning. de gange hun har været passet hvor hun stadig har været ammet efter middagsmaden har der INGEN problemer været.. ligegyldigt om det har været far/farmor/mormor eller moster der har passet.
min søn var putte ammet frem til han startede med at blive udepasset og der var heller ikke problemer...
og sådan har jeg set det oftes.
men når et barn der ammens og skal udepasses det ofte IMO en usikkerhed ved personalet forde de ikke kan give hvad mor plejer.. hvis der så opstår normale problemer så som ved mad og putning tja så skyder personalet skylen på amningen som nr 1. i stedet for at se sig om og sammenligne med ikka ammede børn..der er da også nogle der har svært ved at spise og sove ved start
ca samme histore har jeg set når børn ikke bruger sut.. hvis der opstår trøste/sove problemer så er det pga den manglende sut..
og ikke pga den nye der sker
Anmeld