og vi siger lige wow..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Novbaby

Jeg synes faktisk det super synd for TS at nogle gør hendes tråd, til en negativ tråd! Fair nok folk har deres meninger, jeg har da også en mening om det, men derfor vil jeg da ikke "svine" det til, for hvis TS har lyst til at amme sit barn til det skal konfirmeres så er det jo det! SÅ måske nogle skulle holde sine meninger og negative bemærkninger for sig selv!

Til TS..

Super fedt du kan amme så lang tid, det sku flot Jeg kunne kun amme i 14 dage, desværre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Noneother

raca skriver:

jeg kan forklare hvordan vi gør... siden min datter har været tja vel 12 mdr har hun kun ammet morgen og aften+ lidt nat så det ville ikke kolidere med hendes pasning hvis hun havde været i pasning. de gange hun har været passet hvor hun stadig har været ammet efter middagsmaden har der INGEN problemer været.. ligegyldigt om det har været far/farmor/mormor eller moster der har passet.

min søn var putte ammet frem til han startede med at blive udepasset og der var heller ikke problemer...

og sådan har jeg set det oftes.

men når et barn der ammens og skal udepasses det ofte IMO en usikkerhed ved personalet forde de ikke kan give hvad mor plejer.. hvis der så opstår normale problemer så som ved mad og putning tja så skyder personalet skylen på amningen som nr 1. i stedet for at se sig om og sammenligne med ikka ammede børn..der er da også nogle der har svært ved at spise og sove ved start

ca samme histore har jeg set når børn ikke bruger sut.. hvis der opstår trøste/sove problemer så er det pga den manglende sut..

og ikke pga den nye der sker

Min dreng (14mdr) Bli´r osse stadig ammet, og han elsker det. Han bruger ikke, og har aldrig brugt sut/flaske! Jeg synes at fordelene opvejer ulemperne Big time.. !

Han kan fiiint skelne mellem lur hos DP/Far og så herhjemme, hvor han altid falder i søvn til en ammetår. Ingen problemer der. Til gengæld bli´r jeg nærmest overfaldet i det sekund vi kommer ind ad døren.

Han har en enkelt gang taget fejl da jeg havde en veninde sovende.. Hvor han så var kravlet over og begyndt at "krænke" hende.  men det kan vel ske for selv den bedste.

Anmeld

14. juli 2011

Tulle28

Hvor er du sej! Jeg har ammet min datter i snart 16 mdr., det er jeg sgu også lidt stolt af - selvom folk har lidt blandede meninger om det. Ammer dog kun morgen og aften.

Men det er hyggeligt og skønt, og er glad for det - havde aldrig drømt om at skulle amme så længe.

Havde du planlagt det fra start af?

Anmeld

14. juli 2011

sandorff

anikaingibjorg skriver:

det er åbenbart videnskabeligt bevist at drenge børn har godt af at blive ammet så lang tid som overhovede er muligt da de kan udvikle sig hurtigere.. og med piger så gør det ingen forskel efter 9 måneder, pga at de ikke har brug for nogen hjælp til at udvikles hurtigere da de er altid mere udvirklede når de kommer op i en højere alder. og min søn skal gerne blive en klog dreng.. han får fiske olie, spiser mange grønsager, og sund mad.. og jeg ammer ham! og ja jeg er så stolt af det!

hvorfor kunne du ikke give mig den info FØR jeg stoppede med at amme ham??!!!

jeg ammede min dejlige dreng i 7 1/2 mdr. kan ikke huske hvorfor det stoppede... mener jeg efterhånden kunne fornemme det ikke var nok for ham mere. ammede så efter følgende om natten i 2 mdr. det resulterede i han vågnede hveranden time om natten for at ligge og hygge ved babsernehvor det var max 2 gange da jeg også ammede om dagen. så tog vi altså en kold tyrker, kunne ikke hænge sammen da jeg også har to andre børn der havde brug for en mor. og så begyndte han faktisk at sove igennem

Anmeld

14. juli 2011

Millesmammi

synes det er godt for jer begge at du har gjort det i så lang tid, hvis det er det du/i vil! men jeg må godt nok indrømme at jeg ikke selv kunne gøre det, med så gammelt et barn :-)

Anmeld

14. juli 2011

sandorff

Novbaby skriver:

Jeg synes faktisk det super synd for TS at nogle gør hendes tråd, til en negativ tråd! Fair nok folk har deres meninger, jeg har da også en mening om det, men derfor vil jeg da ikke "svine" det til, for hvis TS har lyst til at amme sit barn til det skal konfirmeres så er det jo det! SÅ måske nogle skulle holde sine meninger og negative bemærkninger for sig selv!

Til TS..

Super fedt du kan amme så lang tid, det sku flot Jeg kunne kun amme i 14 dage, desværre..

Anmeld

14. juli 2011

Tulle28

chael skriver:

WHO's anbefalinger bygger på u-lande, hvor der ikke er tilgang til rent vand og rens af evt flasker, så der er det livsnødvendige.

Det er jo ikke gældende i dk. Så deres anbefalinger ville jeg ikke rette mig efter.

*Camilla 29+1

Nej det er ikke korrekt - det gælder også i EU.

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Millesmammi skriver:

synes det er godt for jer begge at du har gjort det i så lang tid, hvis det er det du/i vil! men jeg må godt nok indrømme at jeg ikke selv kunne gøre det, med så gammelt et barn :-)

Anmeld

14. juli 2011

Meliora

Jeg tror du gør dit barn en bjørnetjeneste, når du ikke har stoppet amningen på det naturlige tidspunkt mellem baby og decideret barn. Amning er fuldtidskost for spædbørn og deltidskost for babyer, det er ikke noget en rolling på 2-3 år har behov for, og når det fysiske behov ikke er der, så synes jeg ærlig talt det bliver lidt ulækkert, og for meget... Bare min mening..

Anmeld

14. juli 2011

raca

Jeg tror du gør dit barn en bjørnetjeneste, når du ikke har stoppet amningen på det naturlige tidspunkt mellem baby og decideret barn. Amning er fuldtidskost for spædbørn og deltidskost for babyer, det er ikke noget en rolling på 2-3 år har behov for, og når det fysiske behov ikke er der, så synes jeg ærlig talt det bliver lidt ulækkert, og for meget... Bare min mening..

intent sigende og angribende indlæg skal man lede længe efter...

der er INTET naturligt i at stoppe før barnet mister sutte refeksen ogdet er først ved 3 års aldren.

børns imumforsvar er ikke fuldt udviklet ved 1 år.. ammemælken kan virker forebyggende på dvs infektioner...

mange anbefaler børn får mælk.. men er det mere naturligt at give børn mælk tilpasset kalve istedet for mælk tilpasset børn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.