og vi siger lige wow..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

chael

raca skriver:

ofte er det en kamp ved 1 års aldren.. simpelt hen forde det er et BEHOV ved barnet.. det har brug for MM stadig.. og for trykheden.. WHO anbefaler amning frem til 2 år.

når barnet er 2-4 år forsvinder sutterefleksen og de stopper med at amme... hvis ikke de sker er det langt lettere at tale med en 3 årig om at nu er mælken væk.. og brysterne ikke virker mere men i stadig kan putte og kramme og nusse

WHO's anbefalinger bygger på u-lande, hvor der ikke er tilgang til rent vand og rens af evt flasker, så der er det livsnødvendige.

Det er jo ikke gældende i dk. Så deres anbefalinger ville jeg ikke rette mig efter.

*Camilla 29+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

BinaMor

kamtok skriver:

Ja, hvis man skal følge "reglerne" fra Sundhedplejen i Københavns Kommune, så skal man stoppe med flasken når barnet er 1 år. Der er der ikke længere behov for det.
En sut er noget andet, den har jo ikke noget med mad at gøre.

men tror WHO verdens største sunhedsorginisation med de bedste eksperter ved en aaanelse mere end dem

Anmeld

14. juli 2011

raca

chael skriver:

WHO's anbefalinger bygger på u-lande, hvor der ikke er tilgang til rent vand og rens af evt flasker, så der er det livsnødvendige.

Det er jo ikke gældende i dk. Så deres anbefalinger ville jeg ikke rette mig efter.

*Camilla 29+1

nej det er fra et ernæringsmessigt synpunkt.. og ricikoen for infektioner for vestlige børn er meget stor pga vuggestuer og dp.

så det er såsandelig også relevandt her

Anmeld

14. juli 2011

1000Ben

anikaingibjorg skriver:

hvorfor skulle jeg ikke være det?

det er noget af det bedste der findes i verden, at jeg kan gøre det

Jeg ammede i 2 år 8 måneder og 5 dage og DET ER JEG MEGET STOLT OVER... Flot siger jeg herfra  - bare bli' ved 

Anmeld

14. juli 2011

1000Ben

raca skriver:

nej det er fra et ernæringsmessigt synpunkt.. og ricikoen for infektioner for vestlige børn er meget stor pga vuggestuer og dp.

Min søn er idag 3 år 7 måneder og 16 dage og har ikke været syg en eneste gang, ikke engang i forkølelse - det tillægger jeg en ammeperiode på næsten 3 år.............. Så helt skidt tror jeg nu ikke det er....

Anmeld

14. juli 2011

baby012

super godt for jer !  

håber at jeg selv kan gøre det samme for mit barn. 

Anmeld

14. juli 2011

Mortiltodrenge

Laulund87 skriver:

Jeg synes man skulle have lidt mere rummelighed overfor forskelligheder.. Jeg ved ikke helt hvad jeg tænker om at amme et barn på den alder, men jeg kunne aldrig finde på at kalde det fraastødende osv.. TS gør jo det hun føler er det rigtige

Enig og at benytte ordet ulækkert i forbindelse med amning forstår jeg slet ikke. Jeg ammede min ældste til han blev to år og jeg ammer stadigvæk min yngste om aftenen - han er knapt 14 mdr.

Anmeld

14. juli 2011

BinaMor

Vi skulle næsten have vores egen gruppe os der langtidsammer. nogle der ved hvorn man gør det?

Anmeld

14. juli 2011

BinaMor

chael skriver:

*Camilla 29+1

kopieret fra sundhedsstyrelsen

-Delvis amning anbefales til 12 måneder eller længere

Anmeld

14. juli 2011

chael

raca skriver:

Så må vi jo have 2 forskellige kilder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.