og vi siger lige wow..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

D-Micka

Jeg synes du er sej 

Jeg opgav 2 uger efter fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Annesofie.

FruRafn skriver:

Jeg tror du gør dit barn en bjørnetjeneste, når du ikke har stoppet amningen på det naturlige tidspunkt mellem baby og decideret barn. Amning er fuldtidskost for spædbørn og deltidskost for babyer, det er ikke noget en rolling på 2-3 år har behov for, og når det fysiske behov ikke er der, så synes jeg ærlig talt det bliver lidt ulækkert, og for meget... Bare min mening..

Enig..

jeg ville nok kigge en ekstra gang hvis jeg så en sidde og amme og så satte barnet ned og det gik rundt..

men mht. brystfiksering - det er altså ikke kun langtids ammede børn der er det, min nevø på 16 mdr. blev ammet til han var 6 mdr. og hvis man sidder på armen river han tit ud i trøjen på os for så at sætte sit hoved ned til dem  

Anmeld

15. juli 2011

raca

Neon skriver:

Fint nok man har lyst til at amme længe.. Men at gøre det offentligt overskrider mine grænser.. Jeg synes faktisk det er lidt irriterende at folk synes at de skal have lov til at gøre hvad de vil i det offentlige rum, uden omtanke om andres menneskers behov.. At amme et spædbarn er noget andet, for det er et behov som skal stilles nu og her! et barn på 2 år kan godt indtage føde på en anden måde. Og jeg har det egentlig også bedst med at man ikke ammer spædbørn lige i fjæset på én, man må gerne være bare en smule diskret og ikke sidde med patten fremme. Men det er bare min mening.

jeg kan helle ikke lide at folk giver deressmå  børn sodavand eller slik offenligt.. eller skammer'7skælder deres børn ud offenligt.

men det gør de og det er ikke mit område...så jeg lukker ørene og øjne.

de fleste gør alt for at amme deskret om barnet er 1mdr eller 3 år.. hvis folk ikke kan lide at se det må de virkelig kikke væk.. det er jo ikke ulovligt, ikke et overgreb..det er en beslutning forældrene har tage i samråd med barnet(man kan ikke amme en der ikke vil ) så det er slet ikke dit område at tænke noget om det.

Anmeld

15. juli 2011

Neon

raca skriver:

jeg kan helle ikke lide at folk giver deressmå  børn sodavand eller slik offenligt.. eller skammer'7skælder deres børn ud offenligt.

men det gør de og det er ikke mit område...så jeg lukker ørene og øjne.

de fleste gør alt for at amme deskret om barnet er 1mdr eller 3 år.. hvis folk ikke kan lide at se det må de virkelig kikke væk.. det er jo ikke ulovligt, ikke et overgreb..det er en beslutning forældrene har tage i samråd med barnet(man kan ikke amme en der ikke vil ) så det er slet ikke dit område at tænke noget om det.

Jeg synes bare det er ærgerligt at folk er så egoistiske at have sådan en holdning! Når man er ude blandt andre mennesker synes jeg man skal tage hensyn til hinanden og hvis man kan fornemme nogle bliver utilpas over ens adfærd, så synes jeg man skal ændre den og ikke sætte folk i forlegenhed. 

Det er åbenbart dagens DK, vi tænker på os selv, vores behov og vores ønsker. Jeg siger ikke man ikke skal have lov til at gøre en masse ting, så som amme, skælde ud, kysse eller sådan noget.. Synes bare der er en grænse og at man ikke behøver gøre tingene på en måde så andre bliver stødte. 

Og synes egentlig det er noget pjat at sige "Så må folk kigge væk" Tror det er de færreste der har lyst til at kigge på. Nogle mennesker tager bare ikke hensyn til hvor de gør hvad henne, fordi "Folk kan jo bare kigge væk".. 

En meget ærgerlig tankegang!

Anmeld

15. juli 2011

raca

Jeg synes bare det er ærgerligt at folk er så egoistiske at have sådan en holdning! Når man er ude blandt andre mennesker synes jeg man skal tage hensyn til hinanden og hvis man kan fornemme nogle bliver utilpas over ens adfærd, så synes jeg man skal ændre den og ikke sætte folk i forlegenhed. 

Det er åbenbart dagens DK, vi tænker på os selv, vores behov og vores ønsker. Jeg siger ikke man ikke skal have lov til at gøre en masse ting, så som amme, skælde ud, kysse eller sådan noget.. Synes bare der er en grænse og at man ikke behøver gøre tingene på en måde så andre bliver stødte. 

Og synes egentlig det er noget pjat at sige "Så må folk kigge væk" Tror det er de færreste der har lyst til at kigge på. Nogle mennesker tager bare ikke hensyn til hvor de gør hvad henne, fordi "Folk kan jo bare kigge væk".. 

En meget ærgerlig tankegang!

det jeg ville sige var, jeg kan og vil ikke tage hensyn til hvad der evt kan støde folk...i det offenlige rum. men hvis jeg fornemmer at folk bliver forlegne så aflutter vi enten hurtigt eller jeg smiler til dem og taler med dem så jeg fjerne deres fokus fra barnet og op til mit ansigt..

men jeg følger de alm gengse regler for pæn opførsel og  jeg støder og provkere ikke bevist, for mig er det naturligt at amme en 2 årige lige der hvor de ønsker at blive ammet. og jeg gør det diskret. so oftes ligger folk slet ikke mærke til jeg ammer, hvis jeg har amme tøje på.

hun sidder nemlig på skødet af mig med hendes ansigt mod midt, og et ben på hver side.. og jeg sidder med armene om hinde.. så hvis nogle har set en flig af bart bryst hud har de være over min intimgrænse.. også mener jeg at de burde havde kikket væk i stedet for at klo på min bryster..

jeg sidder mig jo ikke ned ude midt i et meget trafikeret sted og hiver op i blusen så begger patter er fri ..og lader barnet kravle på mig imens hun snupper 5 halve tåre

Anmeld

15. juli 2011

raca

Annesofie. skriver:

Enig..

jeg ville nok kigge en ekstra gang hvis jeg så en sidde og amme og så satte barnet ned og det gik rundt..

men mht. brystfiksering - det er altså ikke kun langtids ammede børn der er det, min nevø på 16 mdr. blev ammet til han var 6 mdr. og hvis man sidder på armen river han tit ud i trøjen på os for så at sætte sit hoved ned til dem  

hvad så med et snakkende barn..

der midt i ammetåren stopper og siger.. mors gode bryster laver go mælk..eller rejser sig op og råber andet bryst.. ikke mere mælk her

Anmeld

15. juli 2011

raca

Annesofie. skriver:

Enig..

hvad så med et snakkende barn..

der midt i ammetåren stopper og siger.. mors gode bryster laver go mælk..eller rejser sig op og råber andet bryst.. ikke mere mælk her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.