og vi siger lige wow..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Laulund87

sne190810 skriver:

Meget rigtigt

Jeg går jo heller ikke ind i en billedtråd og siger ungen er pisse grim, fordi jeg syntes det. Jeg holder det for mig selv, og lader bare være med at kommentere tråden.  TS spørger jo ikke om folks mening, men fortæller glad at hun har ammet længe. Det ville være noget andet, hvis hun havde tilføjet "Hvad syntes i om det?" til sidst i sit startindlæg.

Christ ..

Exactly

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

2721

Laulund87 skriver:

Jeg synes man skulle have lidt mere rummelighed overfor forskelligheder.. Jeg ved ikke helt hvad jeg tænker om at amme et barn på den alder, men jeg kunne aldrig finde på at kalde det fraastødende osv.. TS gør jo det hun føler er det rigtige

Enig!
Til TS:
Jeg syntes det er flot klarey, min søn sagde slv fra dagen før hans 1 års fødselsdag, det var super svært for mig, men tror at det er en naturlig grund hos ham som gjorde at han ikke ville mere.
Jeg ammede dog kun hjemme

Anmeld

14. juli 2011

2721

Laulund87 skriver:

Exactly

Anmeld

14. juli 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Sabrina L skriver:

Altså....

Er jeg den eneste der tænker Grown Ups?

He he lige det jeg sad og tænkte

Anmeld

14. juli 2011

raca

du er sej... jeg har ammet mine børn i henholdvis 2,5 år og tja den lille på 2,8 år ammer jeg stadig

og vi nyder det

Anmeld

14. juli 2011

raca

anikaingibjorg skriver:

der er mange der dømmer en når man ammer længe. men de kan ikke se hvor hyggeligt det virkelig er! de kan ikke forstille sig hvor dejligt det er at kunne.. når man er stoppet med at amme sit barn som fks 6 måneder. kan man ikke forstille sig hvordan det ville være at amme en to årig?..

da jeg started med at amme var min grænse ved 1 år ca... men barnet blev langsom større og større og tja.. jeg følger det ikke græseoverskiden hverken at se et barn blive ammet eller selv amme mit barn

Anmeld

14. juli 2011

raca

JJH skriver:

HMMM!!!

Jeg startede på tråden og tænkte nej nej nej!!! tænkte at det da var en frygtelig ting at skulle vende et 2-3 årigt barn af med, og noget nemmere når de er 1 års tid.

Meeeen nu er jeg jo også kun kommet til Projekt Baby, så ville lige læse lidt omkring det. Der er jo vildt mange forskere der anbefaler det, og mener det udvikler hjernen bedre.

Så Hmmm igen. den tanke skal jeg nok lige vende mig til. men super flot du gør det.

ofte er det en kamp ved 1 års aldren.. simpelt hen forde det er et BEHOV ved barnet.. det har brug for MM stadig.. og for trykheden.. WHO anbefaler amning frem til 2 år.

når barnet er 2-4 år forsvinder sutterefleksen og de stopper med at amme... hvis ikke de sker er det langt lettere at tale med en 3 årig om at nu er mælken væk.. og brysterne ikke virker mere men i stadig kan putte og kramme og nusse

Anmeld

14. juli 2011

BinaMor

raca skriver:

ofte er det en kamp ved 1 års aldren.. simpelt hen forde det er et BEHOV ved barnet.. det har brug for MM stadig.. og for trykheden.. WHO anbefaler amning frem til 2 år.

når barnet er 2-4 år forsvinder sutterefleksen og de stopper med at amme... hvis ikke de sker er det langt lettere at tale med en 3 årig om at nu er mælken væk.. og brysterne ikke virker mere men i stadig kan putte og kramme og nusse

præcis.

Anmeld

14. juli 2011

JustAnotherName

jeg har ammet min barn i 1 år, 9 måneder, 1 uge og 6 dage.. 

Det var længe.

Jeg ammede kun det første års tid (10 måneder blev det vist til),
så gad min datter ikke mere, og det virkede meget naturligt og passende at stoppe. Det skal jo stoppe en dag...
Og når barselen er slut, er der ikke meget mulighed for det længere alligevel, så er det kun sådan en godnat-tår .....og det syntes jeg kan gå hen og blive en dårlig vane. Mine børn skal/skulle lære at puttes, uden babsen! Det giver frihed til at blive par igen, og også frihed til barnet, så det kan eksperimentere med andre smagsoplevelser, og finde tryghed og ro i andre ting end brystet.

Jeg syntes det er sejt, at du har orket at fortsætte.
Men det ligger slet ikke til mig selv, at vælge, at amme så stort et barn.
På et tidspunkt bliver det næsten grænseoverskridende og "perverst" i mit univers (fx. engang hvor jeg så en 2-3 årig dreng i Randers Regnskov, som stod op og babbede på sin mors bryst, mens hun sad ned. Dét var ligesom for meget, syntes jeg!)

Ser ingen grund til at hagle dig ned, fordi jeg selv er forskellig fra dig i valget om, hvor længe man bør amme.
Sundhedsstyrrelsen er sikkert begejstret for mødre der, ligesom dig, ammer så længe  Og hvis det er rart og meningsfuldt for Jer, så er det jo alletiders!

Anmeld

14. juli 2011

kamtok

BinaMor skriver:

så man skal også stoppe med flaske og sut der? ved 1 år sharp?

Ja, hvis man skal følge "reglerne" fra Sundhedplejen i Københavns Kommune, så skal man stoppe med flasken når barnet er 1 år. Der er der ikke længere behov for det.
En sut er noget andet, den har jo ikke noget med mad at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.