og vi siger lige wow..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Camulla

FruRafn skriver:

Ej ok, hvis man ikke ønsker folks mening, hvad laver man så I et offentligt DEBAT forum? Det er lidt konceptet ved en debat...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Camulla

Jeg ammede min søn til han var 4 mdr, dels fordi jeg fik mindre og mindre mælk, dels fordi jeg syntes det var lidt besværligt. Men jeg ville gerne have fortsat, dog ikke så længe som TS. Måske til 1/2 - 1 års stadiet?

Jeg synes mange af jer langtidsammere, som I selv kalder jer - nogle i hvert fald, skriver at I forbinder amningen med en "hyggestund", hvilket undrer mig. Er det hyggeligt for mor eller barn? Jeg mener bestemt, at man kan hygge sig på andre måder end at give sit 2 årige barn bryst.

Ernæringsmæssigt tager jeg hatten af for jer, men hvorfor ikke malke ud og give det i en kop så, hvilket er mere passende barnets alder taget i betragtning? (Bare min mening, at det passer mere til barnets alder)... Ja, bare en tanke og ikke noget man har været inde på i tråden endnu...

Min søn som bliver 3 til august er utrolig bryst-fikseret stadig, til trods for, at han kun blev ammet i 4 mdr., og jeg må indrømme at det er for meget nogle gange og ikke mindst min mand finder det upassende (hmm, egentlig lidt ligegyldig info, men nu kommer det med alligevel &nbsp

Anyway, tænker bare at det mest er mors behov frem for barnets, hvilket jeg udelukkende tolker udfra indlæggene fra jer der ammer længe (når jeg ser bort fra det ernæringsmæssige - det er self for barnets skyld). Måske det bare er en vane for barnet, ligesom sutten bliver...?

Til alle: held og lykke med jeres amninger hvad enten de fungerer eller ej...  

Anmeld

14. juli 2011

Alína Hólm

hold da op nogle meninger her, det er godt at have sin egen mening..

men vil lige fortælle jer, at ja jeg har planlagt at amme mit barn i lang tid.. da jeg fandt ud af at jeg var gravid. og jeg sagde osse at jeg ville prøve at amme til 4 års alderen, folk spurgte mig osse om hvad nu hvis du ikke kan amme' jeg sagde bare. jamen så må jeg tage den derfra, jeg vil gøre alt til at mit barn får den bedste mælk. om så jeg skulle købe en modermælk fra hospitalet, så ville jeg gøre det! min søn har meget sælden været syg.. han  har en enkel gang haft mellem øre betændelse.. og stolte mig kan give det videre at jeg har ammet ham godt! og han har et fantastisk imunforsvar!.. han er stor og stærk, hvis han vil løfte nogle ting, kan han løfte mange kg til forhold til en så lille alder, selvom jeg ikke er glad for at han løfter så meget... men men men, jeg ammer ham morgen, eftermiddag, aften og nat! og ja jeg er så STOLT over det! for han elsker det! og jeg kan ikke se noget galt i at min søn er en rask dreng... hvis jeg havde lyttet til de mennesker der synes det er ulækkert til at starte med, så havde jeg haft en meget syg dreng da det ligger til familien med et meget dårligt immunforsvar.. astma OVS... og ja det ville være fantastisk med en gruppe for lang tids ammende sån med 18 måneder + agtig HILSEN her fra

Anmeld

14. juli 2011

Alína Hólm

Camulla skriver:

Jeg ammede min søn til han var 4 mdr, dels fordi jeg fik mindre og mindre mælk, dels fordi jeg syntes det var lidt besværligt. Men jeg ville gerne have fortsat, dog ikke så længe som TS. Måske til 1/2 - 1 års stadiet?

Jeg synes mange af jer langtidsammere, som I selv kalder jer - nogle i hvert fald, skriver at I forbinder amningen med en "hyggestund", hvilket undrer mig. Er det hyggeligt for mor eller barn? Jeg mener bestemt, at man kan hygge sig på andre måder end at give sit 2 årige barn bryst.

Ernæringsmæssigt tager jeg hatten af for jer, men hvorfor ikke malke ud og give det i en kop så, hvilket er mere passende barnets alder taget i betragtning? (Bare min mening, at det passer mere til barnets alder)... Ja, bare en tanke og ikke noget man har været inde på i tråden endnu...

Min søn som bliver 3 til august er utrolig bryst-fikseret stadig, til trods for, at han kun blev ammet i 4 mdr., og jeg må indrømme at det er for meget nogle gange og ikke mindst min mand finder det upassende (hmm, egentlig lidt ligegyldig info, men nu kommer det med alligevel &nbsp

Anyway, tænker bare at det mest er mors behov frem for barnets, hvilket jeg udelukkende tolker udfra indlæggene fra jer der ammer længe (når jeg ser bort fra det ernæringsmæssige - det er self for barnets skyld). Måske det bare er en vane for barnet, ligesom sutten bliver...?

når man malker ud mister man mælken hurtigt for den stopper til mælken da den ikke kan tage det hele som barnets sutten

Anmeld

14. juli 2011

Hvem?

hold da op nogle meninger her, det er godt at have sin egen mening..

men vil lige fortælle jer, at ja jeg har planlagt at amme mit barn i lang tid.. da jeg fandt ud af at jeg var gravid. og jeg sagde osse at jeg ville prøve at amme til 4 års alderen, folk spurgte mig osse om hvad nu hvis du ikke kan amme' jeg sagde bare. jamen så må jeg tage den derfra, jeg vil gøre alt til at mit barn får den bedste mælk. om så jeg skulle købe en modermælk fra hospitalet, så ville jeg gøre det! min søn har meget sælden været syg.. han  har en enkel gang haft mellem øre betændelse.. og stolte mig kan give det videre at jeg har ammet ham godt! og han har et fantastisk imunforsvar!.. han er stor og stærk, hvis han vil løfte nogle ting, kan han løfte mange kg til forhold til en så lille alder, selvom jeg ikke er glad for at han løfter så meget... men men men, jeg ammer ham morgen, eftermiddag, aften og nat! og ja jeg er så STOLT over det! for han elsker det! og jeg kan ikke se noget galt i at min søn er en rask dreng... hvis jeg havde lyttet til de mennesker der synes det er ulækkert til at starte med, så havde jeg haft en meget syg dreng da det ligger til familien med et meget dårligt immunforsvar.. astma OVS... og ja det ville være fantastisk med en gruppe for lang tids ammende sån med 18 måneder + agtig HILSEN her fra

Min ældste dreng har nu heller aldrig fejlet noget - han har udelukkende været flaskebarn fra han kun var 6 uger.......

Min yngste heller ikke (kun pga. for tidlig fødsel) og han har været flaskebarn fra li da han kom ud.

Altså er det meningen du vil ha "bebs"  til at hænge i dine meloner til han er 4 år?????

Anmeld

14. juli 2011

Alína Hólm

SanneBoe skriver:

Min dreng har nu heller aldrig fejlet noget - han har udelukkende været flaskebarn fra han kun var 6 uger.......

Altså er det meningen du vil ha "bebs"  til at hænge i dine meloner til han er 4 år?????

læs lige ... DET LIGGER TIL MIN FAMILIE??

Anmeld

14. juli 2011

Hvem?

anikaingibjorg skriver:

læs lige ... DET LIGGER TIL MIN FAMILIE??

Det gør det skam også her, både jeg og mine tre brødre haved meget svær astma i mange år, vi blev pumpet med masker og ved blev ammet, alle sammen (tror hun holdte da vi var knap 1 år, allesammen.)

Anmeld

14. juli 2011

Alína Hólm

SanneBoe skriver:

Det gør det skam også her, både jeg og mine tre brødre haved meget svær astma i mange år, vi blev pumpet med masker og ved blev ammet, alle sammen (tror hun holdte da vi var knap 1 år, allesammen.)

ja okay flot! jeg fortæller hvad min egen læge og SP har sagt??

Anmeld

14. juli 2011

BinaMor

Camulla skriver:

det er da ikke naturligt at give i kop?

og ja man kan hygge sig på mange måder, man bruger ikke amning som et egoistisk formål. hvem gør det? nej man giver sit barn det, det har brug for. MANGE (ikke alle) der stopper amningen er fordi de personligt ikke har lyst (ikke babyen)og det giver dage med gråd og kede af det babyer. den springer vi over. vi ammer til at barnet selv viser tegn på den nemt kan komme igennemet ammestop. ligesom når du ser bettesøren viser tegn på at han er klar til at smide bleen eller bette louise er klar til at smage nødder.

man kan ikke sigehvornår en baby skal kravle. man kan ikke sige hvornår en baby skal kunne sige mor. og man kan heller ikke sige hvornår en baby/barn skal stoppe amningen. jeg lader naturen gå sin gang.

jeg tror ofte (læs:ikke altid) at flaske mødre underbevidst opbygger et skjold fordi de er kede af de ikke kunne/ville amme og derfor er der et negativt syn på langtidsamning.

amning er det mest naturlige i verdenen og ikke kun  til at barnet fylder 11 måneder og 28 dage. nej.

vi prøver alle at give vores børn det bedste? gør vi ikk?????? og at sige det er frastøende at man prøver gøre det bedste for sit barn ved at egentlig opfylde et behov (og ja det er et behov) er det samme som at sige man er en lortemor hvis man giver barnet hjemmelavet mos. et eller andet sted jo.

jeg syntes det er sørgeligt at der især i danmark er sådan et syn på amningen ved børn sørgeligt. meget sørgeligt.. det handler jo ikke om morens behov? nej tværtimod at stoppe amnignen tidligt hanlder om mors behov for frihed/arbejde/hårfarvning/alkohol/you name it. det er ikke omvendt. OG DET ER OGSÅ IORDEN!

men jeg kalder det ikke frastøende.

l

Anmeld

14. juli 2011

grøn · ært

anikaingibjorg skriver:

jeg har ammet min barn i 1 år, 9 måneder, 1 uge og 6 dage.. 

Hvor er du SEJ!!! Jeg håber også at amme mit barn i laang tid (men nu skal jeg så lige blive gravid først ;P)

Jeg har også KUN hørt gode ting ved at amme barnet længe - og jeg glæder mig rigtig meget til det!

Keep up your good "work"!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.