Camulla skriver:
Jeg ammede min søn til han var 4 mdr, dels fordi jeg fik mindre og mindre mælk, dels fordi jeg syntes det var lidt besværligt. Men jeg ville gerne have fortsat, dog ikke så længe som TS. Måske til 1/2 - 1 års stadiet?
Jeg synes mange af jer langtidsammere, som I selv kalder jer - nogle i hvert fald, skriver at I forbinder amningen med en "hyggestund", hvilket undrer mig. Er det hyggeligt for mor eller barn? Jeg mener bestemt, at man kan hygge sig på andre måder end at give sit 2 årige barn bryst.
Ernæringsmæssigt tager jeg hatten af for jer, men hvorfor ikke malke ud og give det i en kop så, hvilket er mere passende barnets alder taget i betragtning? (Bare min mening, at det passer mere til barnets alder)... Ja, bare en tanke og ikke noget man har været inde på i tråden endnu...
Min søn som bliver 3 til august er utrolig bryst-fikseret stadig, til trods for, at han kun blev ammet i 4 mdr., og jeg må indrømme at det er for meget nogle gange og ikke mindst min mand finder det upassende (hmm, egentlig lidt ligegyldig info, men nu kommer det med alligevel

Anyway, tænker bare at det mest er mors behov frem for barnets, hvilket jeg udelukkende tolker udfra indlæggene fra jer der ammer længe (når jeg ser bort fra det ernæringsmæssige - det er self for barnets skyld). Måske det bare er en vane for barnet, ligesom sutten bliver...?
Til alle: held og lykke med jeres amninger hvad enten de fungerer eller ej...
Uha, jeg kender drenge og piger incl. min egen som er brystfikseret på den "ihh nogle dejlige bløde babsenutter - det er tryghed" så de smider en lap ind på babsen, det ser jeg nu intet galt i - jeg gjorde det selv ved min bedste da jeg var 5-7 år og fik altid bare at vide at det var babs og nutte.. hvorfor er det forkert/eller ser det forkert ud?