Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Fru Nielsen

Frøken J. skriver:

Jeg har også hørt meget blandede meldinger om str. 50. Nogen siger at de SLET ikke skulle bruge det, andre at de brugte det.. Så måske bare et par bodies mere og nogle heldragter.. Kan jo eventuelt bare folde kanterne op på det i 56, hvis det er 

Altså får du nu en datter der vejer det samme som min søn gjorde. 4260 gram, så er det meget begrænset hvor meget du får det brugt.... Tror Mathias brugte str 50 i en uge også ku han ikke passe det mere... Så er det beder at købe 56 og er hun så mindre, jamen så kan det jo foldes op, eller du kan smutte ud og købe lidt i str 50 efter fødslen... Hellere det end at have en masse til at ligge du ikke får brugt.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

170811

Men jeg har også termin i midten af august, så spørgsmålet er jo lige hvor meget tøj han skal have på. Det kan jo godt være ret varmt, så kan være du skal anskaffe lidt mere tøj end mig

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

170811 skriver:

altså jeg har købt i h&m, det er jo ikke så slemt i prisen.. Har feks købt to natdragter til 120 i alt tror jeg det var, og bukser med fødder i osv. Du kan jo kigge

Også har jeg syet nogle heldragter med fødder i selv.. Det koster jo heller ikke det vilde, der går ikke meget stof til sådan en lille dragt (Bare en ide, hvis du er lidt fiks på en symaskine). Jeg har ikke selv syet noget som helst i 5 år tror jeg, og jeg har klaret mig ganske fint igennem med meget lidt hjælp fra min mor.

Ja, og babysam har også rigtig gode tilbud på nat-og heldragter. Men jeg er altid typen der tænker kvantitet, ved godt det er skidt Men fx så tænker jeg: "Iiiiih 5 bodies for 120" og så lyder "2 natdragter for 120" pludselig lidt fesent. Haha Men jeg er også meget nærig 

Min mor har i hvert fald sagt, at vi skal i gang med at sy nogle ting til den bette sammen  Så god idé!

Anmeld

16. juni 2011

Ryberg

Frøken J. skriver:

Det er en god idé! Men det er også svært med det folk siger med hvad man får i gaver.. Vi vil jo ikke REGNE med at få gaver, og vi har ikke den store omgangskreds bortset fra vores familie, så jeg ved ikke lige hvad vi skal regne med der..

Men det er da vildt svært, at man ikke bare kan vide hvad de passer med det samme de kommer ud  

Men hold da op, 44! Men det var da også en dejlig bettefis du fik så

Ja han var bette

Får stadig tårer i øjnene når jeg ser den lille bette bodystock fra dengang...

Altså.. dem der giver gaver (min erfaring), giver som regel fra tøj str.62... Fordi de "fleste" ved at børn vokser hurtigt..

Jeg fik endda tøj i str.86 i barselsgave! (Jamen de vokser så hurtigt)...

det er også derfor, sørg for at have et "minimuM" hjemme, dvs. hvis nu det er den størrelse hun bruger og skal bruge et stykke tid, så skal du nok ud og købe.. men hellere det end slet ikke at have noget

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Fru Nielsen skriver:

Altså får du nu en datter der vejer det samme som min søn gjorde. 4260 gram, så er det meget begrænset hvor meget du får det brugt.... Tror Mathias brugte str 50 i en uge også ku han ikke passe det mere... Så er det beder at købe 56 og er hun så mindre, jamen så kan det jo foldes op, eller du kan smutte ud og købe lidt i str 50 efter fødslen... Hellere det end at have en masse til at ligge du ikke får brugt.....

Det er også lidt det jeg tænker At det kan foldes op.. 

Anmeld

16. juni 2011

132319

Frøken J. skriver:

Nåh ja for pokker! Det har jeg godt tænkt på, men glemt alt om igen. Også mht. nogle af bukserne, som ikke er så tykke i det.

Det kan hun sagtens Dog ikke i 56, der er rigeligt. Hehe  

Spørgsmålet var om hun skal bruge uld eller bomuld, det er jo enten eller

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

KittyGirl skriver:

Ja han var bette

Får stadig tårer i øjnene når jeg ser den lille bette bodystock fra dengang...

Altså.. dem der giver gaver (min erfaring), giver som regel fra tøj str.62... Fordi de "fleste" ved at børn vokser hurtigt..

Jeg fik endda tøj i str.86 i barselsgave! (Jamen de vokser så hurtigt)...

det er også derfor, sørg for at have et "minimuM" hjemme, dvs. hvis nu det er den størrelse hun bruger og skal bruge et stykke tid, så skal du nok ud og købe.. men hellere det end slet ikke at have noget

Og så tror jeg også mange har glemt hvor små de er. Jeg kender mange, der mindes, at de helt nyfødte bruger 62, men så er det i hvert fald en pænt lang baby. Hehe

Så må jeg skaffe et grundlager, eller sende manden ud efter mere og selv trille afsted med barnevognen, når jeg er klar til det  

Anmeld

16. juni 2011

170811

Frøken J. skriver:

Ja, og babysam har også rigtig gode tilbud på nat-og heldragter. Men jeg er altid typen der tænker kvantitet, ved godt det er skidt Men fx så tænker jeg: "Iiiiih 5 bodies for 120" og så lyder "2 natdragter for 120" pludselig lidt fesent. Haha Men jeg er også meget nærig 

Min mor har i hvert fald sagt, at vi skal i gang med at sy nogle ting til den bette sammen  Så god idé!

Når ja okay, så kan jeg godt se det. men bodier er jo en del mindre og ikke så meget stof som natdragter, så prisen skal jo stige lidt

Ellers prøv på h&ms hjemmeside, de har nogle newborn ting på udsalg nu, tror jeg vist.. .Havde de ihvert fald for noget tid siden

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Spørgsmålet var om hun skal bruge uld eller bomuld, det er jo enten eller

Nååh. Øøøh.. Pas? 

Anmeld

16. juni 2011

Koen.

Frøken J. skriver:

Ja, det var længe! Så må jeg hellere få noget mere på i den str!

Men ja, jeg er altså ultra planlægningsfreak, så har mange af den slags lister 

hihi, det er rart at have styr på tingene, jeg planlagde os længe inden og sad sågar og regnede ud hvad det ville koste ovs

Så da jeg sagde til manden, ja skat, stik mig 14.000,- et og andet så kan vi købe alt fra nyt, han gloede som om jeg var en mars mand (vi gjorder det nu for langt mindre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.