Mødre med styr på tøj til nyfødt.. Hvad skal jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

Den lykkelige

Frøken J. skriver:

Tak for tippet  Jeg synes også meget af det todelte ser stort ud ift. hvor små de er, og hvor meget de bare sover og sådan.. 

Ja og det er bare så meget lettere med sparkedragte.. folder ikke og når de sover så meget tænker jeg det må være mest behageligt.. Plus når man tager hende op så kravler tøjet ikke op og ned og af  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

132319

Strømpebukser er efter min mening uundværlige når du har termin i efteråret Skal hun bruge uld eller bomuldsbodyer?

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

170811 skriver:

Ligner meget det samme antal jeg har købt til vores kommende supermand. Måske har jeg købt lidt mindre tror jeg. Dog ingen kjoler her

Hmm, men jeg har købt en del dragter med fødder i, og bukser med fødder i. Jeg har bare en ide i mit hoved om at det er det jeg kommer til at bruge på min bebse... Nu må vi se

Og jeg har ikke købt noget i str 50... Og har heller ikke tænkt mig det, hvis han slet ikke kan bruge de bodyer jeg har i 56, så må manden lige ryge ud og købe nogle. Jeg ser tiden an

Er slet ikke gået shop amok i babytøj, jeg har til at vi kan klare os de første par dage, også ser jeg hvad vi får af gaver når jeg har født. For jeg VED at alle mine veninder kommer med et hav af tøj.. Så når jeg er udskrevet og kommet hjem vil jeg danne mig et overblik over hvad vi mangler også købe det, så man ikke lige pludselig står med VIRKELIG meget tøj..

Vi skal også have fat i noget mere med ben/fødder i. Jeg tror bare jeg er startet med at købe det der var billigst, og synes der er noget af et prisspring fra fx bodies til natdragte med fødder i. Hehe. Men nu har jeg jo efterhånden nok bodies, så kan godt ske jeg skal ud i noget mere natdragte og sparkedragte med fusser!

Regner heller ikke med at købe VILDT meget i str. 50. Måske bare nogle flere bodies og nogle heldragter.. De vokser jo så stærkt de små pus  

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

KittyGirl skriver:

altså, jeg ville nok sørge for at have 2 af det meste... 2 body i 50 + 56 osv.. 2 heldragter (jeg brugte ikke nattøj i starten, for hvad er dag og nat? haha)

Lasse var længe i en str.50 .. og jeg måtte faktisk ud og købe!

Men Det er nu rart at have en ekstra, og så kan man se derfra hvad man "mangler"...

Jeg havde et absolut minimum af tøj til Lasse da jeg fødte, og nu var han så også bare lille bette.. så jeg manglede seriøst tøj i str.44 (Troede jeg ville få en 4 kg. unge - fik en 2250 ...)

Det er en god idé! Men det er også svært med det folk siger med hvad man får i gaver.. Vi vil jo ikke REGNE med at få gaver, og vi har ikke den store omgangskreds bortset fra vores familie, så jeg ved ikke lige hvad vi skal regne med der..

Men det er da vildt svært, at man ikke bare kan vide hvad de passer med det samme de kommer ud  

Men hold da op, 44! Men det var da også en dejlig bettefis du fik så

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Fenja09 skriver:

Sikke et fint skema - jeg har lavet et lign. bare på papir, rart at have styr på det man har og det man skal have  Dog har jeg delt op i kortærmede body´er, langærmede og natdragter.

Jeg har valgt at købe 4 stk af det meste i str 50, hvis nu vores bebs kan passe det i f.eks 3 uger. Jeg vil hellere have for meget end for lidt

Lige netop! For ellers køber man sig jo bare fattig i ting man ikke skal bruge. Jeg blev også overrasket over, at jeg alligevel havde 20 bodies i 56! Men har også købt meget brugt herfra, så har fået det billigt.. Men sådan en 3-4 stykker af hver del i str. 50 er nok ikke en dårlig idé! Skal nok passe hun kommer ud og hopper direkte i en 56  

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Den lykkelige skriver:

Ja og det er bare så meget lettere med sparkedragte.. folder ikke og når de sover så meget tænker jeg det må være mest behageligt.. Plus når man tager hende op så kravler tøjet ikke op og ned og af  

Dem må jeg kigge nærmere på så

Anmeld

16. juni 2011

Koen.

super fin liste ja som alle de andre siger så noget mere i str 50, Lærke var 51 cm og 3050 g men hun passede str 50 de første 6 uger så vi var ude og købe en del i str 50

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Strømpebukser er efter min mening uundværlige når du har termin i efteråret Skal hun bruge uld eller bomuldsbodyer?

Nåh ja for pokker! Det har jeg godt tænkt på, men glemt alt om igen. Også mht. nogle af bukserne, som ikke er så tykke i det.

Det kan hun sagtens Dog ikke i 56, der er rigeligt. Hehe  

Anmeld

16. juni 2011

170811

Frøken J. skriver:

Vi skal også have fat i noget mere med ben/fødder i. Jeg tror bare jeg er startet med at købe det der var billigst, og synes der er noget af et prisspring fra fx bodies til natdragte med fødder i. Hehe. Men nu har jeg jo efterhånden nok bodies, så kan godt ske jeg skal ud i noget mere natdragte og sparkedragte med fusser!

Regner heller ikke med at købe VILDT meget i str. 50. Måske bare nogle flere bodies og nogle heldragter.. De vokser jo så stærkt de små pus  

altså jeg har købt i h&m, det er jo ikke så slemt i prisen.. Har feks købt to natdragter til 120 i alt tror jeg det var, og bukser med fødder i osv. Du kan jo kigge

Også har jeg syet nogle heldragter med fødder i selv.. Det koster jo heller ikke det vilde, der går ikke meget stof til sådan en lille dragt (Bare en ide, hvis du er lidt fiks på en symaskine). Jeg har ikke selv syet noget som helst i 5 år tror jeg, og jeg har klaret mig ganske fint igennem med meget lidt hjælp fra min mor.

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Tanja. skriver:

super fin liste ja som alle de andre siger så noget mere i str 50, Lærke var 51 cm og 3050 g men hun passede str 50 de første 6 uger så vi var ude og købe en del i str 50

Ja, det var længe! Så må jeg hellere få noget mere på i den str!

Men ja, jeg er altså ultra planlægningsfreak, så har mange af den slags lister 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.