hej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

ja det ved jeg derfor jeg ville høre om nogen kendte et sted der ikke var så meget dyrere end banken.

men det drejer sig om et par european champion sphynx katte som koster 30.000 kr - det der er ved det er jo at der er mange penge at tjene på dem da bare en killing ligger på 10.000 kr

Jeg vil ikke træde på nogle. Men synes egentligt af personlig mening det er spild af penge, det ville da være SÅ ærgeligt hvis den blev kørt ned og du så stod med en kæmpe gæld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Stjernestoev

Eva. skriver:

Åhh, hvor er jeg bare enig....jeg sidder og krummer tæer over alle de bedrevidende kvinder der sidder her og skal blande sig i hvad andre vælger, hvad er det for en måde, simpelthen så pinligt og mangel på respekt for andre mennesker. Og TS spurgte ikke hvad vi mente men hvor hun kunen låne penge...men det er åbenvart legitimt at dunke andre i hovedet med egne normer og værdier  "jeg alene ved bedst..."

Nå, men igen igen..helt enig..

Anmeld

7. juni 2011

LinLin

Chillien skriver:

Tjah.. Jeg synes sagtens man kan sige andet end lige præcis det spørgsmål der bliver stillet.. Så længe man selv synes det er enten relevant, eller vigtigt at få sagt...

Det er DIG der ikk mener man kan...

Det er ikke ALT man tænker, andre har brug for at få at vide - da slet ikke hvis det man har at sige ikke har noget med spørgsmålet at gøre!

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Jeg vil ikke træde på nogle. Men synes egentligt af personlig mening det er spild af penge, det ville da være SÅ ærgeligt hvis den blev kørt ned og du så stod med en kæmpe gæld.

så er det godt det er en indekat

Anmeld

7. juni 2011

Wimmie

benjamins'mor skriver:

Jeg tror de fleste der har så dyre og fine racekatte enten har dem som indekatte eller med mulighed for at komme ud i en "kattegård" - der hvor vi købte vores katte, havde de bygget et KÆMPE udendørs "katte-voliére" til deres Hellig Birma og Main Coon.

(Vores er dog blandingskatte da et par af deres hunkatte havde været deres racer utro med huskatte før de kom til den gård

Anmeld

7. juni 2011

betski

Wimmie skriver:

Forstår virkelig ikke at nogen herinde kan blive forargede over at TS vil bruge sine penge på katte og avl... hvorfor i al verden blande sig i det? Nogle bruger penge på elektronik, designermøbler, mærketøj, Louis Vuitton-tasker, nyt køkken, rejser eller byture... at købe racekatte er efter min menge hundrede gange pengene værd end en masse materielle ting...men det skal man nok være katte-elsker for at forstå

Synes også det er forkasteligt at man kan beskrive katte-avl som "misbrug" - med mindre det er indavl, så er det da på ingen måder misbrug og katten vil jo nok ikke konstant være en "føde-fabrik" og jeg går da stærkt ud fra at TS vil behandle kattene som kæledyr og ikke bare en investering. Synes nogen herinde er ret fordømmende bare fordi det ikke lige var det man selv ville bruge pengene på

TS> Håber du finder en god løsning - katte (alle racer) er verdens bedste kæledyr!

Er meget enig med dig. Må indrømme at jeg ofte undre mig over, at folk ikke bare kan svare på det der bliver spurgt om, i stedet for at være bedrevidende. Og hvis man nu synes det er en dum ide, så kunne man jo spørge ind til om TS har gjort sig nogle overvejelser omkring det at låne penge og have råd til at betale dem tilbage. I stedet for at dunke hende oven i hovedet og snakke ned til hende, hvilket jeg synes der bliver gjort. Ja ja jeg undre mig bare.....

Anmeld

7. juni 2011

Magsen

DAs mor skriver:

Fordi jeg ikke aner hvor man kan finde det billigste! Men jeg vælger da heller ikke at fortælle TS hvor åndssvagt et valg det er hun har truffet - hvad skal hun bruge det til?!  

..at hun måske skifter mening, og ser at det ikke er så smart. Folk skriver jo ikke for at være lede eller træde på hende, men fordi det er det de synes er det bedste og at de derved gerne vil tale hende til fornuft.

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

Maggieh skriver:

..at hun måske skifter mening, og ser at det ikke er så smart. Folk skriver jo ikke for at være lede eller træde på hende, men fordi det er det de synes er det bedste og at de derved gerne vil tale hende til fornuft.

Skulle hun så skifte mening fordi du og andre ikke synes det er smart? Hvad er det for en overførsel af værdier og valg...i ts optik er det ikke spild af penge eller dumt...jeg tænker feks tit det er fuldstændig latterligt at bruge en formue på dåb og bryllupper, men kunne da ikke drømme om at prøve at hive mit syn ned over den lykkelige brud...skal man ikke bare accepetere at det med fornuft og ikke fornuft handler om hvem man er og intet andet.

Anmeld

7. juni 2011

Magsen

Eva. skriver:

Skulle hun så skifte mening fordi du og andre ikke synes det er smart? Hvad er det for en overførsel af værdier og valg...i ts optik er det ikke spild af penge eller dumt...jeg tænker feks tit det er fuldstændig latterligt at bruge en formue på dåb og bryllupper, men kunne da ikke drømme om at prøve at hive mit syn ned over den lykkelige brud...skal man ikke bare accepetere at det med fornuft og ikke fornuft handler om hvem man er og intet andet.

vil så starte med at sige at jeg synes det er meget underligt, at du lader den besked gå udover mig, da jeg ikke har sagt noget, og der er flere sider hvor folk har skrevet alt muligt. 

Det eneste jeg siger er at det nok er derfor FOLK skriver at hun ikke burde gøre det, der er endda en der siger det af erfaring. 

Anmeld

7. juni 2011

Wimmie

Jeg synes da det er helt fint at folk kommer med råd og gerne vil fraråde TS at tage sådanne lån - jeg synes bare det er forkert at dømme på hvad hun vil bruge pengene på. Dét der betyder noget for hende, betyder måske ikke noget for os/jer andre - men til gengæld ville hun så sikkert ikke bruge sine penge på så mange andre ting som andre gør.

Lige en lille ting ang. internet-lån. Hvis man ikke slipper af med det hurtigt kan det skade én i forhold til et eventuelt bank-skift. Det har vi selv oplevet for nyligt; vi prøver at skifte bank, men der er desværre ingen der vil have os da vi er ved at sælge hus og hver gang får vi at vide at det heller ikke gavner vores sag at vi har ét af disse lån...selvom det "kun" er på 12.000 kr - mange banker ser simpelthen én som uansvarlig med sin økonomi 

Så jeg er uden tvivl færdig med den slags lån...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.