Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Magsen

A&F skriver:

Tak. Jo du har ret. Islam værdsætter en kvinde meget. Manden skal nærmest kysse hende fødder hehe. Det er faktisk rigtigt. Det at hun bærer på deres barn taler for sig selv. Manden skal virkelig være varsom og bærer over med kvinden hormoner, og de forandringer der sker undervejs

ej kom lige til at tænke på noget vildt underligt 

Kan i svømme? for jeg tænker da viser man sig jo rimelig meget? og hvad med frisør? eller når i føder fx? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Camillee

A&F skriver:

Det er da helt okay at du spørger ven. Jamen det gør jeg af kærlighed  og overbevisning til min Gud(Allah). Profeten  Mohammed rådgav også sine disiple ang. budskabet.  Det er obligatorisk for enhver voksen kvinde at bære tørklædet. Det er en del af kvindens religiøse tilbedelse at tildække sig. Men jeg vil kraftigt understrege, at det ikke skal være med tvang. Med tørklædet medfølger der et ansvar. Kvinden skal tildække sig blandt fremmede mænd, kvindens fætre, sin mands brødre, fætre, og onkler. Kvinden skal ikke tildække sig foran sin mand, far, svigerfar, farfar, morfar eller hendes onkler(dem kan hun ikke blive gift med, derfor skal hun ikke tildække sig). Kvinden skal beskytte sin skønhed, som kun hendes mand må have æren af at se og røre. En kvinde er beskrevet som en diamant i Koranen, hvordan hun skal behandles og hvad hendes rolle er som kvinde. Kvinden skal beskyttes mod mænds øjne, hun er ikke allemandseje. Det er svært at forstå for ikke muslimser, ligeledes er der muslimer der vælger ikke at gå med tørklæde, fred være med det. Mange vil finde tørklædets principper undertrykkende især når tiderne har ændret sig fra profeternes tid. Men islam ændrer sig ikke. Og Islam har ikke et dårligt kvindesyn, tværtimod, Koranen hjalp kvinden og befriede hende fra at være sexobjekt, at små pigebørn skulle dræbes, at mænd bare kunne ydmyge kvinden mm. Koranen gav kvinden rettigheder og muligheder. Jeg kan blive ved. Inden jeg valgte at tildække mig, nærstuderede jeg Koranen og Profeten Muhammes sædvane, derefter tog jeg et valg.  Til sidst vil jeg tilføje, at der også er krav til mænd, dog ikke hovedbeklædning hehe. Håber det hjalp lidt på forståelsen af tørklædet.

håber det er ok at jeg citere dig.

men jeg har aldrig forstået hvad det gik ud på, hvorfor man skulle bære tørklæde ( men har heller aldrig spurgt folk, da jeg personlig føler at jeg ville træde folk over tærene)
men jeg læste lige sit svar og tænke noget i retningen med
"aha så det er det,det går ud på!"

for som før nævnt at man kender jeg kun til de historier som medierne kommer med! man høre om en kvinde undertrykkende regilion, og bla bla bla.
men sådan som du ligger det ud er det jo et helt forkert billede at sende, for den lyder omvendt rigtigt smuk og som en regilion med gode holdninger!  

Der vil vel altid være fortolknings spørgsmål og ekstremer i alle regilioner. men det er intet nyt.

Anmeld

9. juni 2011

Hulubulu86

Maggieh skriver:

Kan i svømme? for jeg tænker da viser man sig jo rimelig meget? og hvad med frisør? eller når i føder fx? 

Man kan sagtens svoemme . Der findes f.eks noget der hedder en burkini (de har dog mange forskellige navne) som daekker kvindens haar og krop. Du kan evt proeve at google for at se eksempler .

Min mands familie lejer hvert aar et hus med pool ude paa ''landet'' i syrien og der er kvinderne nok dem der svoemmer allermest .

Anmeld

9. juni 2011

Magsen

Dubai skriver:

Man kan sagtens svoemme . Der findes f.eks noget der hedder en burkini (de har dog mange forskellige navne) som daekker kvindens haar og krop. Du kan evt proeve at google for at se eksempler .

Min mands familie lejer hvert aar et hus med pool ude paa ''landet'' i syrien og der er kvinderne nok dem der svoemmer allermest .

Ej hvor smart  

svømmer i så i burkini der, eller bikini? :p

Anmeld

9. juni 2011

Hulubulu86

Maggieh skriver:

Ej hvor smart  

svømmer i så i burkini der, eller bikini? :p

Mine svigerinde svoemmer i burkinier (eller noget lignende) der daekker deres krop og haar.

Naar vi skal med dem naeste aar vil jeg formentlig svoemme i noget lignende, men blot med haaret frit.

Her i Dubai svoemmer folk bare i hvad de vil, man ser muslimske familier hvor kvinderne har bikini paa, og lige ved siden af ser man saa en familie hvor kvinden er i Burkini. Skoent med mangfoldighed og frihed

Anmeld

9. juni 2011

Mullemus86

Googlede lige og fandt dette:
http://www.ahiida.com/Sportz-Fit-Navy-FB-Panels.ht ml
Dumt spørgsmål, men.. Hvad så når den blive våd og klistrer ind til kroppen, er det ikke et problem? -troede at muslimske kvinder helst skulle gå i løst tøj, for ikke at afsløre kroppens former...?

Anmeld

9. juni 2011

A&F

Maggieh skriver:

Hehe jamen jeg kan sagtens forstå dine spørgsmål. Man kan sagtens svømme så længe man er tildækket. Ang. Burkini, det står jeg ikke inde for, da den den klistrer sig til kroppen og dermed fremhæver kvindens former, hvorfor så tildække sig? . Det er fedt at den findes, men for mig passer det ikke ind i islam. I mellemøsten findes der strande hvor kun kvinder har adgang. Det er virkelig en helt anden verden man kommer ind til hehe. Har været der et par gange, men det er fedt. Der en masse akitiviteter. Ang. frisøre, så findes der mange saloner med danskere med anden etnisk baggrund. Endvidere findes der også et par saloner, hvor man har indrettet rum til kvinder med tørklæder, smart.  Når det kommer til fødsel, er det okay at tage tørklædet af, og det er okay at en mandlig læge f.eks ser en, hvis der ikke er en kvindelig læge til rådighed.  

Anmeld

9. juni 2011

A&F

Camillee skriver:

håber det er ok at jeg citere dig.

men jeg har aldrig forstået hvad det gik ud på, hvorfor man skulle bære tørklæde ( men har heller aldrig spurgt folk, da jeg personlig føler at jeg ville træde folk over tærene)
men jeg læste lige sit svar og tænke noget i retningen med
"aha så det er det,det går ud på!"

for som før nævnt at man kender jeg kun til de historier som medierne kommer med! man høre om en kvinde undertrykkende regilion, og bla bla bla.
men sådan som du ligger det ud er det jo et helt forkert billede at sende, for den lyder omvendt rigtigt smuk og som en regilion med gode holdninger!  

Der vil vel altid være fortolknings spørgsmål og ekstremer i alle regilioner. men det er intet nyt.

Du citerer bare alt det du vil. Medierne påvirker individet meget. Derfor er det vigtigt, at være kritisk til hvad medierne viser. Jeg har været påvirket af medierne, men har derfor også undersøgt tingene nærmere. Også når der f.eks er noget om islam. Så undersøger jeg f.eks om der er hold i det osv. Man kommer bedst frem ved selv at spørge og undersøge..

Anmeld

9. juni 2011

CamillaValby

qp skriver:

Personligt bliver jeg tit og ofte forarget over, at der findes så mange danske kvinder der har valgt, at konvertere til islam uden at vide hvad det repræsenterer/ betyder for dem - det bliver tit og ofte "fordi min mand er muslim" eller....... "jeg handler som jeg gør fordi jeg er muslim"! Det har jeg meget lidt eller faktisk nærmere ingen respekt for. Nogle gange synes jeg, at det virker som om rigtig mange danske kvinder der vælger, at konvertere til islam fralægger sig ansvar for egne handlinger og reflektioner.

Blev lige nød til at citere dig

Jeg kan sagtens forstå at det kan forage dig, men jeg håber så tilgengæld at du er åbne overfor dem. Da MEGET få vælger at gøre det pga en mand eller en kæreste. Dette syntes jeg så heller ikke er ok, og dybt forkasteligt.

Jeg er selv en af disse piger du omtaler dog har jeg valgt det selv, for snart 10 år siden. Jeg mødte første min mand for 4½ år siden, han er selv dansk men af jødisk afstamning, og konvitierede for 6½ siden mener jeg det var.

Jeg ønsker personligt ikke at blive sat i bås med folk som ikke gør det for sin egen skyld det vil sige pga en overbevisning

Jeg respektere alle andre, uanset hvordan de går klædt og uanset hvad de laver i deres weekend. Og jeg vil personligt gerne respekteres ligeså

Håber at det gav en smule mening hihi.

Anmeld

9. juni 2011

Gyllibik

Jeg er også muslim, ikke decideret praktiserende men troende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.