qp skriver:
Personligt bliver jeg tit og ofte forarget over, at der findes så mange danske kvinder der har valgt, at konvertere til islam uden at vide hvad det repræsenterer/ betyder for dem - det bliver tit og ofte "fordi min mand er muslim" eller....... "jeg handler som jeg gør fordi jeg er muslim"! Det har jeg meget lidt eller faktisk nærmere ingen respekt for. Nogle gange synes jeg, at det virker som om rigtig mange danske kvinder der vælger, at konvertere til islam fralægger sig ansvar for egne handlinger og reflektioner.
Blev lige nød til at citere dig

Jeg kan sagtens forstå at det kan forage dig, men jeg håber så tilgengæld at du er åbne overfor dem. Da MEGET få vælger at gøre det pga en mand eller en kæreste. Dette syntes jeg så heller ikke er ok, og dybt forkasteligt.
Jeg er selv en af disse piger du omtaler

dog har jeg valgt det selv, for snart 10 år siden. Jeg mødte første min mand for 4½ år siden, han er selv dansk men af jødisk afstamning, og konvitierede for 6½ siden mener jeg det var.
Jeg ønsker personligt ikke at blive sat i bås med folk som ikke gør det for sin egen skyld det vil sige pga en overbevisning

Jeg respektere alle andre, uanset hvordan de går klædt og uanset hvad de laver i deres weekend. Og jeg vil personligt gerne respekteres ligeså

Håber at det gav en smule mening hihi.
Anmeld