Er der nogle muslimske kvinder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

AA10

Jeg er dansk konventit.. Jeg går med tørklæde, jeg beder og holder også ramadan.. Jeg har både før og efter vist at der er mange der er imod islam.. men fred være med dem.. de kender ikke til bedre.. jeg forsvare mig dog hvis jeg føler at folk træder på min religion...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

lukasmor

jeg bliver ikke stødt, bare forarget... Synes det er vildt at i et moderne land som danmark at man kan være så nedladende og uvidende og lede mod visse folk..
Jeg hader også udlændinge der ikk kan opføre sig ordenligt men hader fandme også danskere der ikke kan opføre sig ordenligt. Pædofile, jaloux ægtemænd, drankere der lader deres alkohol gå ud over familie og børn, utro lider mænd der ikk ka holde slangen for dem selv og splitter en familie ad, men det betyder da ikk jeg skal hade et helt folkefærd. Jeg er heldigvis ikke så sort og hvid og naiv at tro at alle danske mænd er sådan. Der er gode og dårlige mennesker i hele verden om vi er hvide, gule, røde eller sorte.
Jeg går ikke med tørklæde men tror. og tror på det der er skrevet i koranen og at min gud er allah! Husk nu der er mange forskellige måder at læse og tolke koranen på og jeg er ikke oplært af nogen lærde eller andre folk, men har selv læst og dannet mit helt eget syn på MIT islam.

Flot skrevet

Jeg er selv 100% kristen og det vil jeg altid være så kan ikke deltage i denne debat, men synes nu alligevel du skulle roses for din holdning og måde at sige tingene på

Anmeld

7. juni 2011

Isabella_mor

jeg syntes man skal være stolt hvis man holder fast i principper og vil "skide" på hvad andre tror og syntes..

der er da heldigvis også dem der syntes at musilmerne i dk både de konverterede og de indfødte tilkommende osv, er et spændende folk.. jeg respektere islam og muslimer, ligesom jeg respektere andre religioner.. så længe det ikke bliver ekstremt som. f.eks Faderhuset.! og de ekstreme muslimer i Al qaida... 

jeg respektere de mennesker der har valgt at leve deres liv efter en religion, de mennesker der finder styrke i at tro på en gud og nogle profeter osv...

men jeg har dog ikke selv nogen tro. og får det heller ikke... 

så kan man tale om det er fordi at jeg ikke tror på at der findes andet end hvad jeg kan se og høre...  men jeg respektere religioner... det gør jeg 100%

men jeg syntes at islam er den religion hvor der hersker mest medmenneskelighed og respekt uden at det kommer til at virke som det gør i kristendommen. falskt og irriterende....

Anmeld

7. juni 2011

sarahb

Lukasmor skriver:

Flot skrevet

Jeg er selv 100% kristen og det vil jeg altid være så kan ikke deltage i denne debat, men synes nu alligevel du skulle roses for din holdning og måde at sige tingene på

MANGE TAK

Anmeld

9. juni 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg er også Muslim ) ville lige være med.

Anmeld

9. juni 2011

nattergalen

Også muslim, men den havde i nok regnet ud ud fra mit billede

Hvad angår debatterne har jeg valgt ikke at kommentere dem for som mange andre skriver det virker som om dem der er med i dem gerne vil have deres egen mening og ikke "lytte" til andre mulige forklaringer.. Og synes også de kan blive ret voldsomme.. Så det har jeg droppet forlængst.. Dog er jeg ligeom Sarah dybt forarvet over hvor mange der ikke kan lide muslimer og har en meget negativ holdning til os.. Men når disse personer samtidig ikke vil lytte så er det forståeligt de bliver ved med at have så snæversynet et billede på deres medmennesker.. 

Anmeld

9. juni 2011

Magsen

A&F skriver:

Jeg bærer tørklæde, og er tildækket. Jeg beder, og faster. . Mht. debatterne her inde om indvandre and so on, så deltager jeg når jeg føler for det, og andre gange magter jeg ikke debatterne, da det ofte omhandler om de samme ting. Og personligt så er jeg træt af at forsvare mig selv og andre som mig.

bliver da nødt til at spørge.. hvorfor går du med tørklæde? eller hvorfor gør MAN .. og er det ikke sindsyg varmt ?

Jeg synes det er virkelig interesant.. Jeg dømmer ikke før jeg føler jeg har en grund til det, hvilket jeg overhovedet ikke har. Men vil rigtig gerne få nogle svar på min undren.

Anmeld

9. juni 2011

A&F

bliver da nødt til at spørge.. hvorfor går du med tørklæde? eller hvorfor gør MAN .. og er det ikke sindsyg varmt ?

Jeg synes det er virkelig interesant.. Jeg dømmer ikke før jeg føler jeg har en grund til det, hvilket jeg overhovedet ikke har. Men vil rigtig gerne få nogle svar på min undren.

Det er da helt okay at du spørger ven. Jamen det gør jeg af kærlighed  og overbevisning til min Gud(Allah). Profeten  Mohammed rådgav også sine disiple ang. budskabet.  Det er obligatorisk for enhver voksen kvinde at bære tørklædet. Det er en del af kvindens religiøse tilbedelse at tildække sig. Men jeg vil kraftigt understrege, at det ikke skal være med tvang. Med tørklædet medfølger der et ansvar. Kvinden skal tildække sig blandt fremmede mænd, kvindens fætre, sin mands brødre, fætre, og onkler. Kvinden skal ikke tildække sig foran sin mand, far, svigerfar, farfar, morfar eller hendes onkler(dem kan hun ikke blive gift med, derfor skal hun ikke tildække sig). Kvinden skal beskytte sin skønhed, som kun hendes mand må have æren af at se og røre. En kvinde er beskrevet som en diamant i Koranen, hvordan hun skal behandles og hvad hendes rolle er som kvinde. Kvinden skal beskyttes mod mænds øjne, hun er ikke allemandseje. Det er svært at forstå for ikke muslimser, ligeledes er der muslimer der vælger ikke at gå med tørklæde, fred være med det. Mange vil finde tørklædets principper undertrykkende især når tiderne har ændret sig fra profeternes tid. Men islam ændrer sig ikke. Og Islam har ikke et dårligt kvindesyn, tværtimod, Koranen hjalp kvinden og befriede hende fra at være sexobjekt, at små pigebørn skulle dræbes, at mænd bare kunne ydmyge kvinden mm. Koranen gav kvinden rettigheder og muligheder. Jeg kan blive ved. Inden jeg valgte at tildække mig, nærstuderede jeg Koranen og Profeten Muhammes sædvane, derefter tog jeg et valg.  Til sidst vil jeg tilføje, at der også er krav til mænd, dog ikke hovedbeklædning hehe. Håber det hjalp lidt på forståelsen af tørklædet.

Anmeld

9. juni 2011

Kongmulle

Vicki G skriver:

Jeg har lært at acceptere at der bare findes nogle mennesker som ikke ved eller vil vide bedre!! 

Selvom jeg er født og opvokset i dk med en dansk mor, kan jeg stadig godt føle at jeg ikke er "dansker", jeg synes man konstant bliver mindet om man ikke er helt velkommen i dk  både i medierne, fra folk omkring en, og arbejdsmarket især her i midtjylland! 

jeg læser tit indlæg herindefra, hvor jeg får lyst til at rive håret ud på mig selv..men har valgt at holde mig fra dem, da det ingen nytte har! "folk ved bedst selv" og vil ikke lære eller høre noget som ikke hører med til deres "lille boble".

Jeg har tit samme opfattelse fra muslimer. At DE (I) ved bedst og at vi ikke fatter hvad der foregår i jeres "bobbel".

Syntes altid at snakken om religion munder ud i at kristne ikke er åbne overfor islam,men det går da ligeså meget den anden vej rundt. Jeg er faktisk og pænt træt af at skulle forsvare min tro og hvorfor jeg ikke kan se fornuften i islam.

Så summasummarum er vel at der skal være plads til alle og alle holdninger, INGEN har vel retten til at sige MIT er rigtigt andet end mit er rigtigt for MIG.

Anmeld

9. juni 2011

A&F

Maggieh skriver:

Glemte at svare dig ang. varmen. Til dagligt går jeg f.eks med lange nederdele, lange sommerkjoler med cardigan, eller islamisk kjole(abaye). Under det har jeg leggins, en tynd bluse/strop og et tynd tørklæde. Så nej, jeg har det ikke varmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.