bliver da nødt til at spørge.. hvorfor går du med tørklæde? eller hvorfor gør MAN .. og er det ikke sindsyg varmt
?
Jeg synes det er virkelig interesant.. Jeg dømmer ikke før jeg føler jeg har en grund til det, hvilket jeg overhovedet ikke har. Men vil rigtig gerne få nogle svar på min undren.
Det er da helt okay at du spørger ven
. Jamen det gør jeg af kærlighed og overbevisning til min Gud(Allah). Profeten Mohammed rådgav også sine disiple ang. budskabet. Det er obligatorisk for enhver voksen kvinde at bære tørklædet. Det er en del af kvindens religiøse tilbedelse at tildække sig. Men jeg vil kraftigt understrege, at det ikke skal være med tvang. Med tørklædet medfølger der et ansvar. Kvinden skal tildække sig blandt fremmede mænd, kvindens fætre, sin mands brødre, fætre, og onkler. Kvinden skal ikke tildække sig foran sin mand, far, svigerfar, farfar, morfar eller hendes onkler(dem kan hun ikke blive gift med, derfor skal hun ikke tildække sig). Kvinden skal beskytte sin skønhed, som kun hendes mand må have æren af at se og røre
. En kvinde er beskrevet som en diamant i Koranen, hvordan hun skal behandles og hvad hendes rolle er som kvinde. Kvinden skal beskyttes mod mænds øjne, hun er ikke allemandseje. Det er svært at forstå for ikke muslimser, ligeledes er der muslimer der vælger ikke at gå med tørklæde, fred være med det. Mange vil finde tørklædets principper undertrykkende især når tiderne har ændret sig fra profeternes tid. Men islam ændrer sig ikke. Og Islam har ikke et dårligt kvindesyn, tværtimod, Koranen hjalp kvinden og befriede hende fra at være sexobjekt, at små pigebørn skulle dræbes, at mænd bare kunne ydmyge kvinden mm. Koranen gav kvinden rettigheder og muligheder. Jeg kan blive ved
. Inden jeg valgte at tildække mig, nærstuderede jeg Koranen og Profeten Muhammes sædvane, derefter tog jeg et valg. Til sidst vil jeg tilføje, at der også er krav til mænd, dog ikke hovedbeklædning hehe. Håber det hjalp lidt på forståelsen af tørklædet.
Anmeld