Anonym skriver:
Når for dævlen. Vidste jeg slet ikke. når men det må jeg jo tage som det kommer. Hvis han falder tilbage i et liv med kriminalitet osv., må jeg da kunne gøre noget, det kan jo ikke være sundt for et barn at leve med.?
Og hvad gør man egentlig den første tid? Jeg mener, han kan jo ikke have baby hver anden weekend det første mange mdr, for baby skal jo have bryst osv..??
Det bedste råd jeg overhovedet kan give dig er at overtale ham til at du skal have fuld forældremyndighed fra starten. Det vil stille dig SÅ meget bedre, hvis han skulle komme ud i noget snavs igen.
Men samvær har intet med forældremyndighed at gøre. Og selv om du har fuld forældremyndighed, så vil han have krav og ret til samvær. Det afgøres fra sag til sag hvad omfanget af samvær skal være - og kommer an på faren og barnets forhold og deres udvikling.
Forældremyndigheden vil kun hjælpe dig i forbindelse med beslutninger vedrørende barnet: pas, skolevalg, muligheden for at flytte, osv.
Der startes normalt først overnatning når barnet er 9-12 måneder. Mit barn er dog langt over denne alder og der er endnu ikke samvær grundet faren var ude i noget snavs. Typisk vil opstart af samvær være nogle timer i dit hjem eller på neutral grund en-to gange om ugen.
Anmeld