bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

sophiemy

Carina:-) skriver:

Du kan være helt sikker på at jeg self. ikke drager sammenligning imellem enlig-og så den lokale .

Jeg mener bare at i nogen fam. går pengene til druk istedet for børnene som går for lud og koldt vand.

Og der tænker jeg at det kunne forhindres hvis man indførte en form for klippekort til tøj og sko og f.eks jul.

Jeg forstår godt frustrationen i forbindelse med de familier du omtaler. Jeg mener blot ikke det er løsningen af fratage familieydelsen fra alle og indføre klippekort (og dermed medføre kommuner/staten en merudgift i form af administration).

Jeg mener dog også, at der skal skærpet kontrol med de familier der er plaget af misbrug, vold og andre forsømmelser af børn.  Ingen tvivl om det. Jeg mener blot ikke det har noget med diskussionen om børnefamilie ydelse at gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Aves.

Men Eva.

Hvis man har råd til at rejse børnepengene op,så har man jo reelt ikke brug for dem.

Der er mange par som ikke har råd til at rejse på trods af at de har 2 x indkomst.

Børnepengene burde kun gå til de familier der reelt har et behov,og ikke bare noget alle skulle få.

Jeg ville ønske de fjernede de (unødvendige) bp ,og brugte pengene til at få vores børn passet ordentligt i inst. Så vi ikke skal bruge mill,. om 20 år når de børn der bliver tabt på gulvet pga manglende resourser skal have massiv hjælp.

Så kunne man indføre en form for klippekort til de forældre der reelt har mindre midler.Til f.eks x antal sko pr barn om året,tøj og klip til jul ,fødsledag osv så pengene blev brugt til børnene og ikke på den lokale bodega.

Det ville også give mere mening for de der betaler topskat ,at deres ekstra skattekr. gik til noget hvor man kunne se en hjælp,frem for det for mange bare er ekstra luksuspenge.

Ja og kun give det til os der har brug for dem...

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

Og det er jeg fuldstændig enig i .

Det er absurd at fædrene kan slippe en tudse,og så er det ellers op til samfundet at hjælpe familien videre.

Eller mødrene

Det er jo heldigvis ikke længere så meget en selvfølge at ungerne følger mor

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

TinaPina skriver:

Eller mødrene

Det er jo heldigvis ikke længere så meget en selvfølge at ungerne følger mor

Nej det er rigtigt

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

Eva. skriver:

Ja og kun give det til os der har brug for dem...

Nemlig

Anmeld

31. maj 2011

SaNiNa

Tja altså de bliver ikke sat ind på en konto kun til ham for han får de ting han har brug for når han har brug for dem som lige enden vi fik børnepenge sidst fik han en ny seng, et fjernsyn så der brugt vi jo en masse penge men da vi så fik børnepengene købte vi et nyt køleskab.

Vi har på ingenmåder behov for at få de penge for vi kan god klare os uden, men de gør da vi kan gør nogle ting ofter som at spare op til ferie og sådan noget

Anmeld

31. maj 2011

Brams

Vi er ikke afhængige af børnepengene, så de går til ekstra forkælelse til Lærke eller større ting, som vi eller ikke ville have købt til hende

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

Nej det er rigtigt

Bare lige så ingen føler sig stødt eller overset

Anmeld

31. maj 2011

lulleh

Troldepussen skriver:

Skal barnet ikke også forsikres? have tag over hovedet og i bad ind i mellem??? 

Man er jo som sådan nød til at have en større bolig for at have plads til et barn, og en større bolig er somregel lig med en højere husleje, større lejlighed er som regel lig med større varmeregning da de ekstra kvadratmeter også skal varmes op... Ergo går det jo også til udgifter til barnet... om ikke andet så i hvert fald inddirekte... De kan jo også være med til at betale for daginstitution...

hvis i nu havde sat jer i en lejlighed hvor i var afhæning af de penge der kom til børnene for at kunne bo der. det er alt sammen det jeg mere. vil i kunne gøre det ?

det er alt sammen det jeg mener.

Anmeld

31. maj 2011

2babygirls

lulleh skriver:

er i afhæning af børnetilkud / penge for at få det hele til at løbe rundt eller hvordan ?
- jeg mener alt bestemt at de penge man får fra evt far / kommune skal gå til barnet ( tøj, sko og sårn nogen ting )
hvad er jeres mening ?

Vi bruger alle pengene på Madeleine, fordi uden hende, havde vi jo ikke modtaget dem.
Og så bruger vi også vores "egne" penge på den lille forkælede baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.