bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jibbe skriver:

Ja det er jo også forståeligt. (vi bor i Nordjylland og her får man jo kastet boligerne i nakken;-) ) der kan være mange grunde til det.

Præcis. Det var også ment mere som en tilføjelse til det du skrev.

Som du siger der kan være mange gode grunde. Så trist når folk ser så sort/hvidt på noget man ikke altid selv lige kan planlægge sig ud af. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Mette+Mathias

Carina:-) skriver:

Jeg er måske en smule forkælet...Men jeg synes ikke fredagsslik,sko ved skohandleren er ekstra ting.

Jeg mener de forældre der f.eks rejser bp op ,eller bruger dem til kunstige bryster,eller anden sjov og ballade.

De burde ikke få bp.

Vi har ikke brug for dem,vi har nok med penge til at vores liv er godt,så egentlig synes jeg det er forkert at skattekr går til at vi bare kan smide dem i puljen "fun"¨

Når der er familier der faktisk ikke har så de kan lade deres børn komme i svømme hallen.

Jeg tror ikke vi er uenige,bare har forskellige måder at sige tingene på.

Jeg tror egentlig også vi er enige, - men det interessante spørgsmål er jo HVAD er ekstra ting? Er slik? Er sko? Er ferie? Er bryster? Hvor går grænsen og hvem skal definere den?

Anmeld

31. maj 2011

TTM

TinaPina skriver:

Det er muligvis et af de indlæg jeg er allermest enig i i denne tråd.

Jeg er dog mere af den holdning, at vi generelt holder alt for meget i hånden i danmark. Jeg synes det er på tide, at man kun får de børn man selv har råd til. Jeg synes den forældre der ikke bor sammen med sit barn, når forældre går fra hinanden ofte slipper for billigt. Min far gav omkring 1000 kroner pr måned pr barn mener jeg til min mor. Og helt ærligt, så koster det jo meget mere, at have et barn boende, som både skal have mad, tøj, logi, frittidsaktiviteter og passes i institution osv. Der mener jeg man i høj grad burde sætte bidraget op i stedet. Så samfundet ikke skal betale for, at folk får børn med hinanden og derefter gå fra hinanden.

Nemlig!

Anmeld

1. juni 2011

Carina:-)

Mette+Mathias skriver:

Jeg tror egentlig også vi er enige, - men det interessante spørgsmål er jo HVAD er ekstra ting? Er slik? Er sko? Er ferie? Er bryster? Hvor går grænsen og hvem skal definere den?

Jeg synes (og det står for helt egen regning &nbsp

At børn har ret til f.eks at få julegaver,komme på ferie-Den behøver ikke gå sydpå,men en uge i et lille sommerhus er også ferie.

At have ordentligt tøj der svarer til årstiden,ordentlige sko-Mulighed for en tur i bio,svømmehal -At kunne komme med på klasseture er en nødvendighed.

At have fladskærm i alle værelser,nye bryster til mor,charterferie og røde bøffer er ikke et must for at have en lykkelig barndom.

Self. er det rart at have rigeligt med penge,jeg (vi) er selv gået fra su op til at ligge over middel.

Men bare man har så man kan give sine børn en værdig barndom uden for mange "Nej det har vi ikke råd til"Du kan ikke komme med på klassetur.Så er det fint.

Prob. er at fordi alle får bp ,så er der ikke penge til at dem der må sige nej hele tiden kunne få noget ekstra.

Jeg snakkede så lige med en ven i går ,og han er jo dybt uenig med mig.,

For ham mener jo at når vi alle betaler skat,så skal vi alle også have glæde af bp.

Jeg ser jo så heller at topskatten forsvinder,og de der har mindst får hjælp til at komme i job-Og indtil de kan klare sig selv,får nok til at deres børn ikke mærkes mere end nødvendigt.

Men det er nok at forvente for meget

Anmeld

1. juni 2011

Sesse89

De få mdr jeg var enlig havde jeg ikk brug for det men jeg var os kun enlig i 2mdr så det er svært at sige.

Men min økonomi på længere sigt havde set bedre ud ind når vi er tom om tingene men det er kun pga ekstra telefonregning og fagforening + lån der kommer ekstra på vores budget fra hans side.

Anmeld

1. juni 2011

betski

Jibbe skriver:

Ja det er jo også forståeligt. (vi bor i Nordjylland og her får man jo kastet boligerne i nakken;-) ) der kan være mange grunde til det.

Nu kommer det jo helt an på hvor i Nordjylland man bor  Her hvor jeg bor, er de ret så dyre, og man får dem ikke kastet i nakke. Faktisk sidder jeg dyrer end jeg gjorde, da jeg boede i Nordsjælland

Anmeld

1. juni 2011

Jibbe

duddi. skriver:

Nu kommer det jo helt an på hvor i Nordjylland man bor  Her hvor jeg bor, er de ret så dyre, og man får dem ikke kastet i nakke. Faktisk sidder jeg dyrer end jeg gjorde, da jeg boede i Nordsjælland

Ja okay ;-) jeg bor så i Frederikshavn og det er ret så billigt i forhold til Svendborg og Århus hvor jeg ellers har boet! Men jeg bor fx heller ikke i Skagen hvor jeg arbejder fordi det er for dyrt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.