Mette+Mathias skriver:
Jeg tror egentlig også vi er enige, - men det interessante spørgsmål er jo HVAD er ekstra ting? Er slik? Er sko? Er ferie? Er bryster? Hvor går grænsen og hvem skal definere den?
Jeg synes (og det står for helt egen regning

At børn har ret til f.eks at få julegaver,komme på ferie-Den behøver ikke gå sydpå,men en uge i et lille sommerhus er også ferie.
At have ordentligt tøj der svarer til årstiden,ordentlige sko-Mulighed for en tur i bio,svømmehal -At kunne komme med på klasseture er en nødvendighed.
At have fladskærm i alle værelser,nye bryster til mor,charterferie og røde bøffer er ikke et must for at have en lykkelig barndom.
Self. er det rart at have rigeligt med penge,jeg (vi) er selv gået fra su op til at ligge over middel.
Men bare man har så man kan give sine børn en værdig barndom uden for mange "Nej det har vi ikke råd til"Du kan ikke komme med på klassetur.Så er det fint.
Prob. er at fordi alle får bp ,så er der ikke penge til at dem der må sige nej hele tiden kunne få noget ekstra.
Jeg snakkede så lige med en ven i går ,og han er jo dybt uenig med mig.,
For ham mener jo at når vi alle betaler skat,så skal vi alle også have glæde af bp.
Jeg ser jo så heller at topskatten forsvinder,og de der har mindst får hjælp til at komme i job-Og indtil de kan klare sig selv,får nok til at deres børn ikke mærkes mere end nødvendigt.
Men det er nok at forvente for meget