bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Mette+Mathias

Carina:-) skriver:

I min verden kommer børnene først.

Hvis man knalder penge af på slik,byture eller dyre sko
OG børnene ikke får det de har brug for.

Jeg kender til en som søger julehjælp.Hendes børn får knap nok tøj på kroppen-

Men hun har sjovt nok råd til at tage i byen,rejse og købe lækkert tøj til sig selv.

"Folk" må selv om hvad de bruger deres penge på,men bp er et beløb man fordi man har fået børn,så er det vel også rimeligt at de kommer børnene til gode

Men hvis skoene er til børnene? Fredagsslikket er til disney-sjov med børnene, Tivoli-turen med børnene? osv....

Ja, en fredagsslik og tivoli-tur kan undværes, - det kan glasuren på kagen også, men det er da dén/det som "giver det sidste" - og gør livet sjovt og rart, også for børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Mette+Mathias

Kief31 skriver:

Altså om mor køber nye sko den dag børnepengene kommer eller en anden dag er for mig ligemeget.. Barnet bliver vel passet, får tøj mad osv alligevel.. Om det så er for lige de penge, eller nogen magen til der går ind som løn, hver måned gør vel ingen forskel? Normalt koster det mere at have et barn, end man får i børnepenge, så man kan næppe bruge pengene på andet. Måske de ikke bliver brugt på dagen til barnet, men i løbet af kvartalet bruger man nok et tilsvarende beløb på barnet. Skulle man så lave en konto for sig selv, til barnets penge, og så bare ærgeligt når den er tom.. 

Præcis

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

Mette+Mathias skriver:

Men hvis skoene er til børnene? Fredagsslikket er til disney-sjov med børnene, Tivoli-turen med børnene? osv....

Ja, en fredagsslik og tivoli-tur kan undværes, - det kan glasuren på kagen også, men det er da dén/det som "giver det sidste" - og gør livet sjovt og rart, også for børn.

Men det hjælper jo ikke hvis der ikke er til de basale ting,

Men netop derfor går jeg ind for at bp ikke skal være til alle,men deriomod til dem der vitterlig har brug for dem.

Så var der måske også penge til at de kunne få ekstra sådan at der var råd til det sjove.

Anmeld

31. maj 2011

Jibbe

Mette+Mathias skriver:

Det har da det med empati at gøre, at du ikke kan sætte dig ind i hvordan andre kan have det, hvordan deres økonomi kan påvirke deres disponeringer, MEN du kan godt, hvis det skulle ramme dig selv.

Jeg kan da godt sætte mig ind i hvorfor andre gør og har behov for det. Spørgsmålet fra ts er om man lader bfy indgå i budgettet til husleje for at få en større lejlighed. Jeg svarer så at det kunne vi ikke finde på som situationen er nu fordi vi tjener rigeligt. Men jeg kan da godt se behovet for det hvis man er enlig eller pludselig går væsentligt ned i indtægt ved fyring osv. Tror ikke vi bliver enige om hvorvidt jeg har total mangel på empati eller ej.

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Carina:-) skriver:

Men det hjælper jo ikke hvis der ikke er til de basale ting,

Men netop derfor går jeg ind for at bp ikke skal være til alle,men deriomod til dem der vitterlig har brug for dem.

Så var der måske også penge til at de kunne få ekstra sådan at der var råd til det sjove.

Jeg er enig med dig i at der SKAL være til de basale ting.

Det som jeg mener, og som jeg måske ikke får udtrykt ordentligt er, -at hvis det nu lige præcis er bp som gør at der er til "lidt ekstra" - fredagsslik, sko fra skohandleren i stedet for Føtex (til børnene altså) - og ikke for at kritisere sko fra Føtex, men måske har man et barn som ikke har fødder der passer til Føtex-sko.

Skal man så tage bp, fordi den familie har til disse ekstra goder? For ja, - de vil jo så kunne undvære dem uden at de sulter eller uden at mangle tøj på kroppen, men er det virkelig så forkert at de også kan give deres børn "lidt ekstra" - ligesom dine og mine børn får?

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

Mette+Mathias skriver:

Jeg er enig med dig i at der SKAL være til de basale ting.

Det som jeg mener, og som jeg måske ikke får udtrykt ordentligt er, -at hvis det nu lige præcis er bp som gør at der er til "lidt ekstra" - fredagsslik, sko fra skohandleren i stedet for Føtex (til børnene altså) - og ikke for at kritisere sko fra Føtex, men måske har man et barn som ikke har fødder der passer til Føtex-sko.

Skal man så tage bp, fordi den familie har til disse ekstra goder? For ja, - de vil jo så kunne undvære dem uden at de sulter eller uden at mangle tøj på kroppen, men er det virkelig så forkert at de også kan give deres børn "lidt ekstra" - ligesom dine og mine børn får?

Jeg er måske en smule forkælet...Men jeg synes ikke fredagsslik,sko ved skohandleren er ekstra ting.

Jeg mener de forældre der f.eks rejser bp op ,eller bruger dem til kunstige bryster,eller anden sjov og ballade.

De burde ikke få bp.

Vi har ikke brug for dem,vi har nok med penge til at vores liv er godt,så egentlig synes jeg det er forkert at skattekr går til at vi bare kan smide dem i puljen "fun"¨

Når der er familier der faktisk ikke har så de kan lade deres børn komme i svømme hallen.

Jeg tror ikke vi er uenige,bare har forskellige måder at sige tingene på.

Anmeld

31. maj 2011

wamse

Ja jeg er afhængig af de børnepenge, og de går til alt hvad der har mine børn at gøre. Det er også husleje, el, varme, toiletpapir, mad, m.m. De går også til at jeg kan tage i biografen med mine børn.

Anmeld

31. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Eva. skriver:

Jeg sidder da så dyrt at hvis ikke jeg havde mine børn hjemme så ville jeg ikke kunne o her...omvendt ville jeg jo så heller ikke vælge så stor en bolig uden børn..men jeg synes da jeg er ret så fornuftig og ansvarlig at vælge en bolig jeg har råd til ud fra min situation og som giver mine børn de bedste betingelser...

Jeg er enig med dig i det du skriver her Eva. Vi bor jo i København som er rasende dyrt mange mange steder, og billige boliger er der langt imellem. Samtidig er vi "tvunget" til at bo i byen så længe jeg læser, og vi har hele vores omgangskreds her som også skaber gode rammer for vores kommende barn.

Derfor kan børneydelsen hurtigt komme til at gå til en større og bedre bolig, og det kan da netop være med til at skabe gode vilkår og trivsel for vores barn. Da plads også kan tage en del stress og press, og dermed give gladere forældre for vores barn.. Som det er lige nu skal vi flytte, og et nyt billigt sted kan vi ikke nødvendigvis finde.  Så om det er løn, børneydelse eller hvad pokker det er der betaler det ene eller andet kan jeg ikke se nogen forskel ved, bare rammerne er gode. Det må være det der betyder noget. 

Anmeld

31. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kan da godt sætte mig ind i hvorfor andre gør og har behov for det. Spørgsmålet fra ts er om man lader bfy indgå i budgettet til husleje for at få en større lejlighed. Jeg svarer så at det kunne vi ikke finde på som situationen er nu fordi vi tjener rigeligt. Men jeg kan da godt se behovet for det hvis man er enlig eller pludselig går væsentligt ned i indtægt ved fyring osv. Tror ikke vi bliver enige om hvorvidt jeg har total mangel på empati eller ej.

Eller hvis man som jeg, venter barn, bor midt i KBH og skal blive boende i KBH området (pgs. studier) som er meget meget dyrt og hvor det ikke er til at få en billig bolig. Vi skal flytte for at få plads til baby, og der vil vi da helt sikkert tage børneydelsen med ind i budgettet. Måske går det ikke direkte til leje, men det at vi får det kan betyde at vi kan få tag over hovedet og mad på bordet. 

Anmeld

31. maj 2011

Jibbe

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Eller hvis man som jeg, venter barn, bor midt i KBH og skal blive boende i KBH området (pgs. studier) som er meget meget dyrt og hvor det ikke er til at få en billig bolig. Vi skal flytte for at få plads til baby, og der vil vi da helt sikkert tage børneydelsen med ind i budgettet. Måske går det ikke direkte til leje, men det at vi får det kan betyde at vi kan få tag over hovedet og mad på bordet. 

Ja det er jo også forståeligt. (vi bor i Nordjylland og her får man jo kastet boligerne i nakken;-) ) der kan være mange grunde til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.