bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Clisolka

skønneunger skriver:

helt enig jeg venter så altså heller ikke til børnepengene kommer med at købe sko hvis mine børn mangler.

Heller ikke her  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

chael

lulleh skriver:

er i afhæning af børnetilkud / penge for at få det hele til at løbe rundt eller hvordan ?
- jeg mener alt bestemt at de penge man får fra evt far / kommune skal gå til barnet ( tøj, sko og sårn nogen ting )
hvad er jeres mening ?

Nej det er jeg ikke afhængig af, men jeg er også sammen med ungernes far, så det er fælles økonomi

Dog mens jeg har været studerende, har vi fået boligstøtte, for at få det til at løbe rundt, med husleje osv.

Men ellers nej, så regner vi ikke med børnepengene, hvis det er dem du mener?? De indgår som en naturlig del af vores økonomi.

Og efter manden har fået fast job igen, ja så kører det bare på skinner, men nu går jeg så på barsel.

*Camilla 22+6

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

madagaskar skriver:

Er du sarkastisk? I så fald undskylder jeg på forhånd mit svar

Hold da helt op du går ind for et formynderisk samfund. Klippekort til frisør besøg? Tror det ville koste mere at administrere end det du ville kunne indtjene ved at fjerne børnefamilieydelsen. Og jeg er da ret sikker på at en del veltjenene familier der stemmer borgerligt ville have noget at indvende til dit forslag.

Nej det er jeg ikke,så du behøver ikke undskylde

Ja jeg går ind for opsyn med skatteskronerne.

Jeg er træt af at høre om børn der er udsat for grov vold/omsorgssvigt fordi der ikke er resourser til at reagere på henvendelser.

Træt af at høre om hvor mange mill, der forsvinder hvert år pga socialt snyderi.

Træt af at høre om at dem der i forvejen betaler rigeligt i skat skal betale endnu mere fordi der ikke er penge nok til at opretholde velfærd.

Jeg går ind for at dem som vitterlig har et behov skal have,og gerne have mere sådan at deres børn ikke lider under at deres forældre måske ikke magter et arbejde,.

Og nej jeg er ikke en af dem der ville få mere,hvis noget af de her nogensinde skulle ske .

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

Carina:-) skriver:

Jeg er træt af at høre om børn der er udsat for grov vold/omsorgssvigt fordi der ikke er resourser til at reagere på henvendelser.

Træt af at høre om hvor mange mill, der forsvinder hvert år pga socialt snyderi.

Træt af at høre om at dem der i forvejen betaler rigeligt i skat skal betale endnu mere fordi der ikke er penge nok til at opretholde velfærd.

Jeg går ind for at dem som vitterlig har et behov skal have,og gerne have mere sådan at deres børn ikke lider under at deres forældre måske ikke magter et arbejde,.

Og nej jeg er ikke en af dem der ville få mere,hvis noget af de her nogensinde skulle ske .

Det er muligvis et af de indlæg jeg er allermest enig i i denne tråd.

Jeg er dog mere af den holdning, at vi generelt holder alt for meget i hånden i danmark. Jeg synes det er på tide, at man kun får de børn man selv har råd til. Jeg synes den forældre der ikke bor sammen med sit barn, når forældre går fra hinanden ofte slipper for billigt. Min far gav omkring 1000 kroner pr måned pr barn mener jeg til min mor. Og helt ærligt, så koster det jo meget mere, at have et barn boende, som både skal have mad, tøj, logi, frittidsaktiviteter og passes i institution osv. Der mener jeg man i høj grad burde sætte bidraget op i stedet. Så samfundet ikke skal betale for, at folk får børn med hinanden og derefter gå fra hinanden.

Anmeld

31. maj 2011

sophiemy

Carina:-) skriver:

Vi kan kun blive enige om at socialt bedrageri er fuldstændigt uacceptabelt. Men du skal bare huske på at der altid vil være folk der snyder.

I dit første svar skriver du at du hellere vil have at pengene går til børnene end at de går til det lokale bodega. Jeg er enlig mor og på det økonomiske plan kan der sagtens være "stramme måneder" - men jeg kan garantere dig at mine penge (børnefamilie ydelse og børnepenge) ikke går til druk (og jeg er en smule betuttet over at du drog den konklusion). I dette svar taler du om grov vold/omsorgssvigt - det kan vi vist alle blive enige om, at der ikke er nok ressourcer til. Det burde være uden økonomisk loft i mine øjne. Men jeg kan næsten garantere dig, at hvis børnefamilie ydelsen blev frataget børnefamilierne - så ville det ikke betyde nogen nævneværdig ændring i kommunernes budgetter i forhold til svage familier. Hvis man så oven i købet skulle indføre dit forslag (med klippekort lignende ordning), ville det betyde en voldsom merudgift til kommunerne i form af administration er min umiddelbare økonomiske og administrative vurdering.

Derudover må jeg tilføje, at der i grove tilfælde som for eksempel brønderslevsagen er tale om betydeligt værre forsømmelser fra kommunens/statens side end overseelse af socialt bedrageri.

Anmeld

31. maj 2011

sophiemy

lulleh skriver:

hvis i nu havde sat jer i en lejlighed hvor i var afhæning af de penge der kom til børnene for at kunne bo der. det er alt sammen det jeg mere. vil i kunne gøre det ?

Jeg ville undgå at sætte mig i en dyr lejlighed. Primært fordi jeg ikke modtager børnepenge fra faderen og de få gange jeg har fået har det ikke været rettidigt - så dem kan jeg ikke regne med.

Men når det er sagt, så indgår alle indtægter i mit budget på den ene eller anden måde.

Ligesom mit barn ikke mangler noget som helst. Jeg har mit barn altid og står for alle udgifter til institution, mad, tøj, fritid, ferier. Jeg er for så vidt ret sikker på at det beløb jeg bruger på ham overstiger de ekstra indtægter jeg har på at have barn (og være enlig).

Anmeld

31. maj 2011

sophiemy

TinaPina skriver:

Jeg er dog mere af den holdning, at vi generelt holder alt for meget i hånden i danmark. Jeg synes det er på tide, at man kun får de børn man selv har råd til. Jeg synes den forældre der ikke bor sammen med sit barn, når forældre går fra hinanden ofte slipper for billigt. Min far gav omkring 1000 kroner pr måned pr barn mener jeg til min mor. Og helt ærligt, så koster det jo meget mere, at have et barn boende, som både skal have mad, tøj, logi, frittidsaktiviteter og passes i institution osv. Der mener jeg man i høj grad burde sætte bidraget op i stedet. Så samfundet ikke skal betale for, at folk får børn med hinanden og derefter gå fra hinanden.

jeg kan kun være enig i dit sidste afsnit

Anmeld

31. maj 2011

madagaskar skriver:

Vi kan kun blive enige om at socialt bedrageri er fuldstændigt uacceptabelt. Men du skal bare huske på at der altid vil være folk der snyder.

I dit første svar skriver du at du hellere vil have at pengene går til børnene end at de går til det lokale bodega. Jeg er enlig mor og på det økonomiske plan kan der sagtens være "stramme måneder" - men jeg kan garantere dig at mine penge (børnefamilie ydelse og børnepenge) ikke går til druk (og jeg er en smule betuttet over at du drog den konklusion). I dette svar taler du om grov vold/omsorgssvigt - det kan vi vist alle blive enige om, at der ikke er nok ressourcer til. Det burde være uden økonomisk loft i mine øjne. Men jeg kan næsten garantere dig, at hvis børnefamilie ydelsen blev frataget børnefamilierne - så ville det ikke betyde nogen nævneværdig ændring i kommunernes budgetter i forhold til svage familier. Hvis man så oven i købet skulle indføre dit forslag (med klippekort lignende ordning), ville det betyde en voldsom merudgift til kommunerne i form af administration er min umiddelbare økonomiske og administrative vurdering.

Derudover må jeg tilføje, at der i grove tilfælde som for eksempel brønderslevsagen er tale om betydeligt værre forsømmelser fra kommunens/statens side end overseelse af socialt bedrageri.

Du kan være helt sikker på at jeg self. ikke drager sammenligning imellem enlig-og så den lokale .

Jeg mener bare at i nogen fam. går pengene til druk istedet for børnene som går for lud og koldt vand.

Og der tænker jeg at det kunne forhindres hvis man indførte en form for klippekort til tøj og sko og f.eks jul.

Anmeld

31. maj 2011

Troldepussen

lulleh skriver:

altså ikke udgifter ang barn. men husleje, vand, strøm og forsikninger , det er det jeg mener..

Skal barnet ikke også forsikres? have tag over hovedet og i bad ind i mellem??? 

Man er jo som sådan nød til at have en større bolig for at have plads til et barn, og en større bolig er somregel lig med en højere husleje, større lejlighed er som regel lig med større varmeregning da de ekstra kvadratmeter også skal varmes op... Ergo går det jo også til udgifter til barnet... om ikke andet så i hvert fald inddirekte... De kan jo også være med til at betale for daginstitution...

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina skriver:

Og det er jeg fuldstændig enig i .

Det er absurd at fædrene kan slippe en tudse,og så er det ellers op til samfundet at hjælpe familien videre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.