bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Carina1977

TinaPina skriver:

Ja og hvis de så går til børnepasning, så synes jeg også bare dét er fint.

Dét er tilfælde hvor de går til husleje, forsikringer eller mors nye sko der giver mig lidt røde irritationsknopper. Men holdningerne til de penge ér jo meget forskellige. Personligt så jeg allerhelst at man sparede dem væk og folk så kun fik de børn de havde råd til.

Jeg har da brugt nogen af børnepengene for at komme til frisør. jeg kan intet galt se i det, da jeg køber løbende til min søn.

Jeg havde skam råd til min søn da jeg fik ham  men vil så sige at jeg ikke deler din holdning her omkring det der med at droppe børn, hvis man ikke kan klare sig uden børnepengene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Mette+Mathias

lulleh skriver:

hvis i nu havde sat jer i en lejlighed hvor i var afhæning af de penge der kom til børnene for at kunne bo der. det er alt sammen det jeg mere. vil i kunne gøre det ?

Ja, det ville jeg sagtens kunne gøre (men gør det ikke), børnene bor der jo også, - kan "deres" penge mon dække den ekstra husleje som deres værelse koster?

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Jibbe skriver:

Jeg skriver jo også at jeg nok ville ændre mening hvis jeg stod alene en dag. Så kan jeg godt forstå folks prioritering. Det er jo en fordel for børnene at have et ordentligt sted at bo. Men det er bare slet ikke aktuelt for os da vi sagtens kan bo i stort hus uden at lade bfy indgå i budgettet.

Men hvis du ikke kan have den mening nu, bare fordi du ikke selv står i situationen, så vidner det da om mangel på empati.

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Carina:-) skriver:

Men Eva.

Hvis man har råd til at rejse børnepengene op,så har man jo reelt ikke brug for dem.

Der er mange par som ikke har råd til at rejse på trods af at de har 2 x indkomst.

Børnepengene burde kun gå til de familier der reelt har et behov,og ikke bare noget alle skulle få.

Jeg ville ønske de fjernede de (unødvendige) bp ,og brugte pengene til at få vores børn passet ordentligt i inst. Så vi ikke skal bruge mill,. om 20 år når de børn der bliver tabt på gulvet pga manglende resourser skal have massiv hjælp.

Så kunne man indføre en form for klippekort til de forældre der reelt har mindre midler.Til f.eks x antal sko pr barn om året,tøj og klip til jul ,fødsledag osv så pengene blev brugt til børnene og ikke på den lokale bodega.

Det ville også give mere mening for de der betaler topskat ,at deres ekstra skattekr. gik til noget hvor man kunne se en hjælp,frem for det for mange bare er ekstra luksuspenge.

Hvem skal så sidde og dømme og vurdere om forældrene bruger pengene forkert?

Bruger man dem forkert (får for mange) hvis man køber fredagsslik og cola? Bruger man dem forkert hvis man tager i Tivoli? Bruger man dem forkert, hvis man køber 1 enkelt par dyre sko? Bruger man dem forkert, hvis mor går i biografen med en veninde? Eller bliver klippet? Eller går til tandlægen? Hvor går grænsen?

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

Mette+Mathias skriver:

Hvem skal så sidde og dømme og vurdere om forældrene bruger pengene forkert?

Bruger man dem forkert (får for mange) hvis man køber fredagsslik og cola? Bruger man dem forkert hvis man tager i Tivoli? Bruger man dem forkert, hvis man køber 1 enkelt par dyre sko? Bruger man dem forkert, hvis mor går i biografen med en veninde? Eller bliver klippet? Eller går til tandlægen? Hvor går grænsen?

I min verden kommer børnene først.

Hvis man knalder penge af på slik,byture eller dyre sko
OG børnene ikke får det de har brug for.

Jeg kender til en som søger julehjælp.Hendes børn får knap nok tøj på kroppen-

Men hun har sjovt nok råd til at tage i byen,rejse og købe lækkert tøj til sig selv.

"Folk" må selv om hvad de bruger deres penge på,men bp er et beløb man fordi man har fået børn,så er det vel også rimeligt at de kommer børnene til gode

Anmeld

31. maj 2011

sarahb

nej det er vi ikke.

Anmeld

31. maj 2011

Jibbe

Mette+Mathias skriver:

Men hvis du ikke kan have den mening nu, bare fordi du ikke selv står i situationen, så vidner det da om mangel på empati.

Mangel på empati fordi JEG ikke vil lade bfy indgå i mit budget NU men måske hvis jeg en dag blev enlig. Kan ikke helt se hvad det har med empati at gøre....

Anmeld

31. maj 2011

Heidisbebs

skønneunger skriver:

om man tager penge til en regning fra børnepengene eller ens løn går vel ud på et? så længe børnene ikke mangler noget kan det vel være ligemeget.

Anmeld

31. maj 2011

Kief31

Altså om mor køber nye sko den dag børnepengene kommer eller en anden dag er for mig ligemeget.. Barnet bliver vel passet, får tøj mad osv alligevel.. Om det så er for lige de penge, eller nogen magen til der går ind som løn, hver måned gør vel ingen forskel? Normalt koster det mere at have et barn, end man får i børnepenge, så man kan næppe bruge pengene på andet. Måske de ikke bliver brugt på dagen til barnet, men i løbet af kvartalet bruger man nok et tilsvarende beløb på barnet. Skulle man så lave en konto for sig selv, til barnets penge, og så bare ærgeligt når den er tom.. 

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Jibbe skriver:

Mangel på empati fordi JEG ikke vil lade bfy indgå i mit budget NU men måske hvis jeg en dag blev enlig. Kan ikke helt se hvad det har med empati at gøre....

Det har da det med empati at gøre, at du ikke kan sætte dig ind i hvordan andre kan have det, hvordan deres økonomi kan påvirke deres disponeringer, MEN du kan godt, hvis det skulle ramme dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.