bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

betski

Carina:-) skriver:

Men Eva.

Hvis man har råd til at rejse børnepengene op,så har man jo reelt ikke brug for dem.

Der er mange par som ikke har råd til at rejse på trods af at de har 2 x indkomst.

Børnepengene burde kun gå til de familier der reelt har et behov,og ikke bare noget alle skulle få.

Jeg ville ønske de fjernede de (unødvendige) bp ,og brugte pengene til at få vores børn passet ordentligt i inst. Så vi ikke skal bruge mill,. om 20 år når de børn der bliver tabt på gulvet pga manglende resourser skal have massiv hjælp.

Så kunne man indføre en form for klippekort til de forældre der reelt har mindre midler.Til f.eks x antal sko pr barn om året,tøj og klip til jul ,fødsledag osv så pengene blev brugt til børnene og ikke på den lokale bodega.

Det ville også give mere mening for de der betaler topskat ,at deres ekstra skattekr. gik til noget hvor man kunne se en hjælp,frem for det for mange bare er ekstra luksuspenge.

Men børnefamilieydelse er jo ikke kun penge der skal bruges til tøj og sko. Det er jo også til den daglige husholdning. Så synes du stiller det en lille smule firkantet op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

betski

TinaPina skriver:

Det er muligvis et af de indlæg jeg er allermest enig i i denne tråd.

Jeg er dog mere af den holdning, at vi generelt holder alt for meget i hånden i danmark. Jeg synes det er på tide, at man kun får de børn man selv har råd til. Jeg synes den forældre der ikke bor sammen med sit barn, når forældre går fra hinanden ofte slipper for billigt. Min far gav omkring 1000 kroner pr måned pr barn mener jeg til min mor. Og helt ærligt, så koster det jo meget mere, at have et barn boende, som både skal have mad, tøj, logi, frittidsaktiviteter og passes i institution osv. Der mener jeg man i høj grad burde sætte bidraget op i stedet. Så samfundet ikke skal betale for, at folk får børn med hinanden og derefter gå fra hinanden.

Det er jeg fuldstændig enig i; at samværsforældrens bidrag er alt for lavt i forhold til hvad det reelt koster at have et barn.

Nu er det jo sådan at børnefamilieydelsen er noget alle får - ikke kun enlige.

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

duddi. skriver:

Det er jeg fuldstændig enig i; at samværsforældrens bidrag er alt for lavt i forhold til hvad det reelt koster at have et barn.

Nu er det jo sådan at børnefamilieydelsen er noget alle får - ikke kun enlige.

Det ved jeg

Anmeld

31. maj 2011

Den lykkelige

Nu har jeg slet ikke læst hele tråden..
Men altså de børne penge der kommer ind for vores datter ryger direkte ind på budgetten.. budget kontoen dækker jo forsikringer, realkreditlån, boliglån, bil osv osv.. Men altså til gengæld bliver der jo købt nyt tøj når hun mangler, hun har alverdens legetøj o aktiverings ting, hun kommer i institution om nogle måneder som jo koster 2300.. selvfølgelig får hun altid først og frem for mor og far så hun aldrig mangler noget som helst.. Men om jeg køber og betaler alle de ting hver måned for den ene eller anden krone er vel lige gyldig..
De er vel også til familien.. at man kan få det til at gå op.. vi har prioriteret at vi vil bo på landet i større hus og med kæmpe have hun kan hygge sig i når hun bliver ældre.. jeg ville aldrig have barn i lejlighed.. (og det er absolut ikke for at støde nogen).. men sådan har vi valgt..
Den går vel til ALLE ting og udgifter omkring ens barn og ikke KUN legetøj..

Anmeld

31. maj 2011

Madam Blå

lulleh skriver:

er i afhæning af børnetilkud / penge for at få det hele til at løbe rundt eller hvordan ?
- jeg mener alt bestemt at de penge man får fra evt far / kommune skal gå til barnet ( tøj, sko og sårn nogen ting )
hvad er jeres mening ?

Ja, vi bliver afhængige af både boligstøtte og børnefamilieydelsen. Vi er begge studerende, og er nødt til at finde en ny lejlighed, som ikke har mug, svamp og andet, som ikke er godt for børn. Så vi er nødt til at flytte i en dobbelt så dyr lejlighed

Jeg kan ikke se problemet.. Vi er unge - 21 og 24 - og har styr på uddannelserne, men er bare ikke færdige.. At vi får børn i en ung alder tjener jo kun samfundet. Vi har brug for maaange flere børn i Danmark, der kan betale skat til os, når vi bliver gamle. Og da Danmark ikke rigtig har nogle penge, så er det kun en besparelse, at vi vælger at få dem tidligt. Både fordi så er der ikke så lang tid til de kan begynde at betale skat, men også fordi, at sandsynligheden for at vi ikke behøver hjælp til at lave vores børn er højere, jo yngre man er. (Dermed ikke sagt at alle bare kan lave deres egne børn, hvis de bare gør det tidligt nok) Dette er set ud fra et økonomisk perspektiv..

Så at vi er afhængige af bfy og boligstøtte i et par år, kan jeg ikke se problemet i Og selvom vi ikke vil være afhængige af dem længere ud i fremtiden, så tror jeg at de ville blive regnet i vores budget. Og ikke udelukkende brugt på tøj til børnene

Anmeld

31. maj 2011

Carina1977

lulleh skriver:

er i afhæning af børnetilkud / penge for at få det hele til at løbe rundt eller hvordan ?
- jeg mener alt bestemt at de penge man får fra evt far / kommune skal gå til barnet ( tøj, sko og sårn nogen ting )
hvad er jeres mening ?

jeg mener det er i orden at pengene indgår i den daglige økonomi....sådan foregår det i hvert fald her. Mark får tøj på kroppen, når han har brug for det. Dette køber jeg løbende og ikke først når børnepengene kommer.

Hvis jeg skulle undvære børnepenge og bidraget fra faderen, så ville jeg have en meget presset økonomi. Så ville vi skulle klare os for ca. 2800 kr. i måneden. Dette kunne selvfølgelig lade sig gøre, men så måtte Mark rende rundt i laset tøj, undvære fødselsdags -og julegaver og så kunne jeg ikke foretage mig noget med ham overhovedet. Der ville ikke være plads til andet end ekstremt billigt mad.

Nu lever jeg af en førtidspension, så jeg kunne ikke bare begynde at arbejde noget mere. Så jeg ville ikke kunne gøre noget, for at få en større indtægt.

men jeg kunne da bestemt godt hælde til at faderen betalte noget mere, og staten betalte mindre.

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Eva. skriver:

Min mening er at alle de penge jeg får er penge jeg skal bruge for at få min familie til at fungere og hænge sammen..

Fuldstændig enig.

Og hvad nu, hvis man har brugt alle "barnets penge" på at betale inst. og bleer, - skal barnet så sulte og gå rundt i for småt tøj, indtil der kommer børnepenge igen?

Anmeld

31. maj 2011

MetteT

skønneunger skriver:

om man tager penge til en regning fra børnepengene eller ens løn går vel ud på et? så længe børnene ikke mangler noget kan det vel være ligemeget.

Anmeld

31. maj 2011

Bare mig..

Her går pengene til mit budget. Og er dermed en del af alle udgifterne.

Hun får så snart hun mangler noget eller når jeg mener hun skal have noget.

Om det er bfy der bruges på hende eller min løn kan jeg ikke se forskellen på.

Jeg bor selv med hende, i en dejlig stor lejlighed, med en masse plads, men den er selvfølgelig også meget dyr, og kunne sagtens bo i en mindre, men jeg mener at det er vigtigt med et godt og dejlig hjem, som jeg mener vi har.. Der er ikke penge til alt for meget sjov hver weekend, men vi har det godt og mangler absolut INTET.

Når jeg er færdig uddannet kommer der forhåbentlig flere penge på kontoen, og så har vi et dejlig stabilt hjem, hvor vi vil kunne tage ud og rejse osv osv.. Heldigvis er hun ikke så gammel og forstår ikke det med ferier osv men når jeg får flere penge kan hun forstå det og der kan vi gøre det!

Så for mig hænger det hele godt sammen, fordi vi får bfy som indgår i budgettet.

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

lulleh skriver:

jeg har det bare sårn de penge der nu kommer. skal bruges på børnene og ikke på fx udgifter..
kan godt blive lidt sur over det , men det er jo nok bare min holdning..

SKAL de bruges på børnene? Hvad så hvis børnene ikke mangler noget, skal de så bruges alligevel?

Det må også være surt for barnet, hvis I skal på ferie, og barnet allerede har brugt "sine" penge på klapvogn og autostol, så kan han/hun jo ikke komme med?

Min holdning er, at forældrene disponerer over pengene og det gør de så godt de kan. Det hjælper da ikke noget, hvis mor og far må gå sultne i seng, men barnet har 500 kr på "sin" konto, som jo så ikke må bruges af forældrene.

Jeg bruger glad og gerne "børnenes penge" til mig selv/os- til gengæld bruger jeg også af "mine penge", hvis børnene mangler noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.