bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Aves.

TinaPina skriver:

Helt sikkert! Fuldstændig ligegyldigt hvilken bunke det kommer fra. Men ofte hører man bare enlige mødre fx, klage over der ikke ér råd til noget som helst, selvom hun lige har fået børnefamilieydelsen OG måske endda har friplads til sin unge. Dér burde den jo faktisk helt frafalde.

Hvor hører man det...kan du linke til steder hvor du kan understøtte dit udsagn...?

Som enlig er du jo nød til at regne det ind i dit budget eller de er i hvert faæd vigtige..måske giver de lige det lidt luft som gør der er mulighed for lidt ekstra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

TinaPina

lulleh skriver:

hvis i nu havde sat jer i en lejlighed hvor i var afhæning af de penge der kom til børnene for at kunne bo der. det er alt sammen det jeg mere. vil i kunne gøre det ?

Den lejlighed ville jeg ikke flytte ind i, for den havde jeh ikke råd til

Anmeld

31. maj 2011

Aves.

lulleh skriver:

hvis i nu havde sat jer i en lejlighed hvor i var afhæning af de penge der kom til børnene for at kunne bo der. det er alt sammen det jeg mere. vil i kunne gøre det ?

Ja da....til hver en tid...som forældre vælger man jo ud fra hvad der vil være godt for børnene også...og en lejlighed et godt sted kan da være afgørende for barnets opvækst..

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

Eva. skriver:

Hvor hører man det...kan du linke til steder hvor du kan understøtte dit udsagn...?

Som enlig er du jo nød til at regne det ind i dit budget eller de er i hvert faæd vigtige..måske giver de lige det lidt luft som gør der er mulighed for lidt ekstra..

Det har bla været min egen mors holdning, og jeg kender flere der lever på den måde, så nej kan ikke linke til det det

Anmeld

31. maj 2011

skønneunger

TinaPina skriver:

Helt sikkert! Fuldstændig ligegyldigt hvilken bunke det kommer fra. Men ofte hører man bare enlige mødre fx, klage over der ikke ér råd til noget som helst, selvom hun lige har fået børnefamilieydelsen OG måske endda har friplads til sin unge. Dér burde den jo faktisk helt frafalde.

hmms ja jeg har så selv været enlig forsørger til 2 med fuld friplads og de penge var altså de eneste jeg havde til tøj osv til mine børn, så selvom man får friplads er der altså stadig brug for dem.

Anmeld

31. maj 2011

Aves.

TinaPina skriver:

Det har bla været min egen mors holdning, og jeg kender flere der lever på den måde, så nej kan ikke linke til det det

Men din verden er jo heldigvis ikke verden...det vidner måske lidt om hvor de mennesker i din inderkreds er, men det fortæller jo intet om enlige mødre generelt..

Anmeld

31. maj 2011

Jibbe

skønneunger skriver:

om man tager penge til en regning fra børnepengene eller ens løn går vel ud på et? så længe børnene ikke mangler noget kan det vel være ligemeget.

Tja det mener jeg også. Så længe de får hvad de skal have. Vi køber det Frej mangler det når han mangler det, og det er ikke altid til den dato børnefamilieydelsen falder. Så kan jeg til gengæld ikke se noget galt i at de penge går til noget andet. Pengene på min madkonto er jo også til et formål, men om vi bruger lidt penge på Frej af dem er der jo ingen der siger noget til. Derudover betaler jeg 3000 hver måned til vs. Ud af mine egne penge. Så kan bfy vel også gå til noget jeg står og mangler...

Anmeld

31. maj 2011

skønneunger

lulleh skriver:

jeg regner pengene med i mit budget så je det ville jeg det er jo en fast indkomst så hvorfor ikke? bankerne bruger den jo også i deres budget når man skal søge om lån.

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

skønneunger skriver:

hmms ja jeg har så selv været enlig forsørger til 2 med fuld friplads og de penge var altså de eneste jeg havde til tøj osv til mine børn, så selvom man får friplads er der altså stadig brug for dem.

Det forstår jeg sagtens der er og jeg kan godt forstå det kan være svært at få tingene til at hænge sammen.

Men som jeg har forstået det, og jeg kan jo sagtens tage fejl, så er det tiltænkt som et tilskud til pasning. Og så virker det jo, i mangel af bedre ord, underligt at man både skal have tilskud til udgiften OG have den.betalt. kan du følge mig?

Anmeld

31. maj 2011

skønneunger

Jibbe skriver:

Tja det mener jeg også. Så længe de får hvad de skal have. Vi køber det Frej mangler det når han mangler det, og det er ikke altid til den dato børnefamilieydelsen falder. Så kan jeg til gengæld ikke se noget galt i at de penge går til noget andet. Pengene på min madkonto er jo også til et formål, men om vi bruger lidt penge på Frej af dem er der jo ingen der siger noget til. Derudover betaler jeg 3000 hver måned til vs. Ud af mine egne penge. Så kan bfy vel også gå til noget jeg står og mangler...

helt enig jeg venter så altså heller ikke til børnepengene kommer med at købe sko hvis mine børn mangler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.