Mormor eller farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Caroline86

Her er mormor og morfar KLART dem vi ser mest.. altså der er overhovedet ingen sammenligning...

Vi bor 10-15 min fra mine forældre (I Nordsjælland) og Daniels forældre bor i Jylland (Silkeborg og Århus).

Da Laura var nyfødt boede vi i Silkeborg (det første halve år) og der så vi stadig mine forældre mest fordi de besøgte os oftere end Daniels forældre gjorde.

Vi ser Daniels forældre (hver for sig) måske hver 2.-3. måned! alt for sjældent Laura ser dem og hun kan desværre heller ikke rigtigt kende dem når vi ses... Vi har ikke råd til at tage til Jylland hele tiden, og når de ikke kommer herover er det svært... Men vi forsøger at besøge dem så ofte vi kan (penge og tid)...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Mira0911

Mormor er slet ikke ind i billedet her... 

Så det er farmor... 

Anmeld

29. maj 2011

slettet_7530

Her er det klart mormor for hun bor nærmest i baghaven  farmor på en ø og derfor ser vi hende ikke så tit, men når ungerne er sammen med hende er det mere intenst.

og så har jeg bare et bedre forhold til min egen mor end svigermor, hvilket jeg synes er helt reelt

Anmeld

29. maj 2011

9510

Her er det mormor, for farmor bor langt væk og de ser hende max 5 gange på et år

Anmeld

29. maj 2011

Troldepussen

tja Her giver det sig selv efter som farmor ligger syv fod under jordens overflade....

Børnene har ikke nogen farmor/ da både hun og farfar er døde og har været det de sidste 20 år...

Anmeld

29. maj 2011

Frøken J.

Mormor eller farmor? I Søndagsavisen for nogle uger siden, var der en artikel om at mormødre ser deres børnebørn langt oftere end farmødre. Kiggede mig lidt omkring i min egen omgangskreds og fandt det egentlig lidt trist så udtalt det var!! Så vil lige høre dig hvordan det er i din familie Eller (Hvis du er gravid) Hvordan du tror det kommer til at være

Jeg er ret overbevist om, at det bliver mormor. SImpelthen fordi det er sådan vores familier fungerer Min mor og jeg har et meget veninde-agtigt forhold og ses ofte, imens min kæreste har et meget forældre-barn forhold til sine forældre. Dem besøger vi 1 gang om ugen eller 1 gang hver anden uge. Så jeg tror det kommer til at løbe helt automatisk, at vores barn ser min mor mere.

Men det tror jeg nu er helt naturligt. Sådan ser jeg det i hvert fald i min familie: At mødre og deres døtre generelt har et nærere forhold end mødre og deres sønner. Fordi de er samme køn og har gået igennem nogen af de samme problemstillinger i livet

Jeg ser det ikke som et problem overhovedet  

Hvad angår mit eget liv, har jeg altid set min egen mormor mest, men det er også temmelig oplagt i og med at min farmor boede i England og desværre døde da jeg stadig var meget lille.. 

Anmeld

29. maj 2011

Rosa

Ja nu bor Farmor jo i Sverige, så naturligvis er det Mormor der er klart mest på banen. 

Anmeld

29. maj 2011

Minmio

Her er det mormor og morfar vi ser mest fordi at de bor 800 meter fra os. Farmor bor desværre i udlandet, så hende ser vi kun når vi er på ferie hos hende.

Anmeld

29. maj 2011

Maja_4000

DLM skriver:

Her er farmor død så det er mormor han kun kender.

Det samme her :/

Anmeld

29. maj 2011

N&J

Ja, eftersom mit barn heller ikke ser sin far, så ser hun heller ikke farmor, så selvfølgelig er det mormor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.