Mormor eller farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Så spørgsmålet er: Er mormor forfordelt i jeres familie, eller er det lige fordelt - ELLER er det måske farmoderen der er mest inde i billedet? og skriv gerne hvorfor?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.595 visninger
101 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Leonora25

Mormor eller farmor? I Søndagsavisen for nogle uger siden, var der en artikel om at mormødre ser deres børnebørn langt oftere end farmødre. Kiggede mig lidt omkring i min egen omgangskreds og fandt det egentlig lidt trist så udtalt det var!! Så vil lige høre dig hvordan det er i din familie Eller (Hvis du er gravid) Hvordan du tror det kommer til at være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

SaNiNa

Her er det helt automatisk farmor Nicklas ser mest da de bor lige neden under os og hun er dp hvor Nicklas kæreste er så hvis vi ikke er inde og sige godmorgen og hej om eftermiddagen enden hun bliver hentet så er dagen helt ødelagt for Ham.

Mormor bor en lille køretur her fra så dem ser vi ikke hverdag

Anmeld

29. maj 2011

B&J

Her er det mormor/bedste der er inde i billede da hun bor ca 25minutter fra os på gå ben og min kærestes forælder bor 3timer i bil og ikke er så god til at få besøg

Anmeld

29. maj 2011

Lillefe

Her er min svigermor død så det er jo mormor, for der er ikke andre.. dog da hun levede måtte jeg også tage hensyn til hende fordi hun tit var syg og havde dårligt imunforsvar, så det var egentligt mere derfor hun ikke så børnene lige så meget som min mor, det vidste hun også godt. For man kan sige det var da meget lettere at spørger hende for hun gik hjemme... Men var også bange for at lave en aftale hvis nu hun blev syg... 

Anmeld

29. maj 2011

DLM

Her er farmor død så det er mormor han kun kender.

Anmeld

29. maj 2011

Saram

Tror pt at det er min mor, "mormor'en" der kommer til at være inde i Filuca's liv.. Af den enkelte årsag at vi bor i jylland og det gør min mor også. Mikkel's mor bor på sjælland, så alene bare afstanden gør at jeg tvivler på at hun kan være lige så meget "med" som min mor. Men det ændre sig nok, når vi om et års tid flytter til Kbh..

// Sara Alrø, 40+3.

Anmeld

29. maj 2011

AnneBJ

Vi kommer mest hos mormor. Lige nu er det fordi jeg har barsel uden bil. Derfor skal jeg gerne selv kunne komme frem og tilbage: mine forældre bor i samme by som os, så jeg kan tage en bybus. Skal jeg besøge svigerne, skal jeg med 2 busser og 1 tog.

Hvis vi besøger sammen, er farmor og mormor lige ofte besøgt. Jeg besøger bare ofte mormor alene sammen med lillemanden når far er på arbejde, og har derfor stemt mormor.

Anmeld

29. maj 2011

NinaNymannMadsen

farmor ser vi mest til. men hun bor også kun lige godt 500 meter fra os så vi er tit der nede og spise eller bare for at være der.
mormor bor 28 km væk så det kun når vi skal noget familie noget eller de er på campingpladsen vi ser dem for det meste. det er dog mormor og morfar der passer asta mest da farmor har 3 andre børnebørn hun også skal tage sig af og mine forældre altså mormor og morfar har kun asta indtil videre og de har mere tid til det og overskudet da de stadig er nogenlunde unge de er kun 44 og 45. hvor farmor er 10 år ældre.

Anmeld

29. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mormor eller farmor? I Søndagsavisen for nogle uger siden, var der en artikel om at mormødre ser deres børnebørn langt oftere end farmødre. Kiggede mig lidt omkring i min egen omgangskreds og fandt det egentlig lidt trist så udtalt det var!! Så vil lige høre dig hvordan det er i din familie Eller (Hvis du er gravid) Hvordan du tror det kommer til at være

Jeg har stemt blankt. Mest fordi vi kommer til at have 3 bedsteforælder-par som vi håber får en nogenlunde lige fordeling. 

Alle sammen bor langt væk fra os, så det bliver nok alt efter hvem vi kan besøge ofte, får besøg af osv.

Min mor har af forskellige grunden nok ikke sååå meget tid til at passe. Og ud over vi venter os, har hun et barnebarn i forvejen, og 2 i vente med 2 mdr. mellemrum. Så det bliver nok begrænset. 

Af mine svigermødre tror jeg at Farmor (svigermor) bliver den mest centrale i forhold til Bedstemor (stedmor til min mand) Ikke fordi vi ikke vil have alle inde på livet, men fordi hun er den mest skrukke og den som nok har det største overskud. 

Så her er der ikke nogen der er givet på forhånd, men kun nogle forestillinger om det. 

Synes faktisk det er lidt trist at Mormor ofte kommer først, som var den selvfølge...

Det var måske på grund af den artikel at min Svigermor (Farmor) ævlede om det med at Mormor var den centrale sidst vi var på besøg. Måske er hun bange for at blive glemt  Jeg kiggede ihvertfald undrende på hende. 

Anmeld

29. maj 2011

LinLin

David ser begge hold min en gang om ugen

Adam ser kun sin bedstemor (=mormor) - hverken han eller jeg har set hans farmor (min kæreste har ikke meget kontakt med sin mor...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.