Mormor eller farmor? I Søndagsavisen for nogle uger siden, var der en artikel om at mormødre ser deres børnebørn langt oftere end farmødre. Kiggede mig lidt omkring i min egen omgangskreds og fandt det egentlig lidt trist så udtalt det var!! Så vil lige høre dig hvordan det er i din familie
Eller (Hvis du er gravid) Hvordan du tror det kommer til at være
Jeg har stemt blankt. Mest fordi vi kommer til at have 3 bedsteforælder-par som vi håber får en nogenlunde lige fordeling.
Alle sammen bor langt væk fra os, så det bliver nok alt efter hvem vi kan besøge ofte, får besøg af osv.
Min mor har af forskellige grunden nok ikke sååå meget tid til at passe. Og ud over vi venter os, har hun et barnebarn i forvejen, og 2 i vente med 2 mdr. mellemrum. Så det bliver nok begrænset.
Af mine svigermødre tror jeg at Farmor (svigermor) bliver den mest centrale i forhold til Bedstemor (stedmor til min mand) Ikke fordi vi ikke vil have alle inde på livet, men fordi hun er den mest skrukke og den som nok har det største overskud.
Så her er der ikke nogen der er givet på forhånd, men kun nogle forestillinger om det.
Synes faktisk det er lidt trist at Mormor ofte kommer først, som var den selvfølge...
Det var måske på grund af den artikel at min Svigermor (Farmor) ævlede om det med at Mormor var den centrale sidst vi var på besøg. Måske er hun bange for at blive glemt
Jeg kiggede ihvertfald undrende på hende.
Anmeld