Mormor eller farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Clisolka

Her hos os er det farmor der er tættest! Hun bor en blok væk, så hun er ret tæt på os 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Carina:-)

Farmor,da mormor ikke er inde i vores liv.

Anmeld

29. maj 2011

MaliksMor

Mine og min mands forældre bor begge i Albertslund

Men, det klart mormor Malik ser mest og hvis han skal passes, er det også der.. ikke hos farmor....

Knus

Anmeld

29. maj 2011

Leonora25

Eva. skriver:

Hvorfor er det trist? er det ikke bare helt logisk og naturligt, så længe det er kvinden der er mest indover når børnene er små og som nok også bruger mest tid med børnene, at det så er hendes mor hun mødes mere med end farmoderen...og så er det jo tit kvinden der styrer de små hjem når det handler om hvad man skal og ikek skal og hvad der er bedst for ungerne... og der kender man jo sin egen moar og er tryg ved det...altså sådan set hele generelt og overordnet.

Jeg synes nu blot det er trist fordi jeg så et program om mormødre vs. farmødre, hvor farmødrende ønskede at de var lige så meget inde i billedet som mormødrene. Det er klart også det mest naturlige for mig at inddrage min egen mor når den tid kommer, ingen tvivl om det!! men jeg vil da være opmærksom på at få farmor med på vognen, da jeg ved hvor meget det betyder for hende og da hun nærmest ikke har kontakt med sit første barnebarn, fordi mormor er favorit og der ikke er "brug for" farmor. Så det er nu mest derfor (fra farmødrenes perspektiv) jeg synes det er lidt trist også selvom det er logisk og naturligt!

Anmeld

29. maj 2011

Carina:-)

Eva. skriver:

Hvorfor er det trist? er det ikke bare helt logisk og naturligt, så længe det er kvinden der er mest indover når børnene er små og som nok også bruger mest tid med børnene, at det så er hendes mor hun mødes mere med end farmoderen...og så er det jo tit kvinden der styrer de små hjem når det handler om hvad man skal og ikek skal og hvad der er bedst for ungerne... og der kender man jo sin egen moar og er tryg ved det...altså sådan set hele generelt og overordnet.

Jeg ville nu blive trist hvis jeg bliver fravalgt når mine drenge får børn.-

Ser tit at mine veninder slet ikke er int. i farmor,hvorimod mormor har en stor stjerne fra start af.

Anmeld

29. maj 2011

Christina.78

Skal hun passes er det mormor, da farmor er lidt ældre (hun vil gerne men det er nok mor her der er lidt tilbageholden)..men farmor ser hun hver søndag når vi får rundstykker deromme og fordi vi bor i samme by..mormor er 10 år yngre end farmor..

Anmeld

29. maj 2011

Leonora25

Mormilla skriver:

Her er det Mormor der ser dem mest. Vi har et dårligt forhold til farmor så der vil mine børn aldrig blive passet. Har spurt hende en gang og der følte hun ikke for det sagde hun. Hun mente at hun ikke fik noget ud af det  Så derfor spørger jeg aldrig igen!!!

Puh ha nej, det kan jeg godt forstå!! SÅ gider man ikke spilde mere tid på sådan en egoist

Godt der er en mormor så

Anmeld

29. maj 2011

foto på lærred

Nu bor farmor ikke tæt på, så det giver lidt sig selv. Men jeg tror under alle omstændigheder at man som kvinde (mor) hvis man har et godt forhold til sin mor hellere vil tage der hjem og hygge et par timer med sit barn, både når man er på barsel og ofte senere måske i weekenderne hvis manden er ude og man lige har et par timer.

Sådan noget "aftalt" familietamtam hvor man spiser sammen osv ville jeg dele det lige. Men som landet ligger nu bor farmor og farfar desværre meget langt borte, så det er ikke så ofte vi ser dem.

Anmeld

29. maj 2011

foto på lærred

Nu bor farmor ikke tæt på, så det giver lidt sig selv. Men jeg tror under alle omstændigheder at man som kvinde (mor) hvis man har et godt forhold til sin mor hellere vil tage der hjem og hygge et par timer med sit barn, både når man er på barsel og ofte senere måske i weekenderne hvis manden er ude og man lige har et par timer.

Sådan noget "aftalt" familietamtam hvor man spiser sammen osv ville jeg dele det lige. Men som landet ligger nu bor farmor og farfar desværre meget langt borte, så det er ikke så ofte vi ser dem.

Anmeld

29. maj 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Her er det klart farmor  Har aldrig rigtig haft et godt formål til min mor og min søn bryder sig ikke om hende, skriger hver gang han sidder hos hende. Men han er derimod helt vild med sin farmor, som jeg har et rigtig godt forhold til, hun er rent ud sagt uundværlig

Og så er der jo også det gode ved farmor at hun går hjemme og altid er klar til at passe Milo hvis vi har brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.