madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Ina33

Nu er jeg ikke selv en rugbrødsspiser, og mine børn vil også heller have noget andet end rugbrød med.

Jeg synes ikke der er noget forkert i at have et stykke pizza med, men pølsemix er måske lige at stramme den en anelse.

Her består madpakken ofte af ris med en eller anden form for gryderet til, eller frikadelle burger, eller pasta og kødsauce.

Jeg synes bestemt der skal være fokus på madpakker især fordi børn jo brænder en masse energi af på en dag i børnehaven, men jeg synes nu sagtens man kan gøre det lækkert uden det går udover indholdet af energi. Jeg vil i hvert flad vove den påstand at der er ligeså meget godt i en gang pasta med kødsauce som der er i en rugbrød med leverpostej.

Man skal måske passe med ikke at blive for hysterisk, det kan jo sagtens være at den dreng der har pølsemix med, har haft rugbrødsmadder og anden nærende kost med hver evig eneste dag resten af året...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Ina33

Loppe skriver:

Nu er jeg ikke selv en rugbrødsspiser, og mine børn vil også heller have noget andet end rugbrød med.

Jeg synes ikke der er noget forkert i at have et stykke pizza med, men pølsemix er måske lige at stramme den en anelse.

Her består madpakken ofte af ris med en eller anden form for gryderet til, eller frikadelle burger, eller pasta og kødsauce.

Jeg synes bestemt der skal være fokus på madpakker især fordi børn jo brænder en masse energi af på en dag i børnehaven, men jeg synes nu sagtens man kan gøre det lækkert uden det går udover indholdet af energi. Jeg vil i hvert flad vove den påstand at der er ligeså meget godt i en gang pasta med kødsauce som der er i en rugbrød med leverpostej.

Man skal måske passe med ikke at blive for hysterisk, det kan jo sagtens være at den dreng der har pølsemix med, har haft rugbrødsmadder og anden nærende kost med hver evig eneste dag resten af året...

Må lige tilføje at når jeg skriver pizza, så er det den hjemmelavet en af slagsen (vi får aldrig købe pizza).

Anmeld

28. maj 2011

wamse

LotteGabriella skriver:

det samme her der er man også selv herre over, hvad der er på pizzaen og hvad den er lavet af

Men nu har de maddame i Daniellas børnehave, så jeg slipper helt for at tænke på madpakke

Åh jeg gad så godt slippe for den dumme madpakke  

Anmeld

28. maj 2011

millesofie

man må da selv bestemme hvad man giver med

men jeg vil sige at uanset hvad man giver med så ville jeg give noget rugbrød med også

min datter går i vuggestue og jeg giver både varme mad med, rugbrød og frugt og grønt

Anmeld

28. maj 2011

LotteGabriella

wamse skriver:

Åh jeg gad så godt slippe for den dumme madpakke  

he he, kan jeg godt forstå det er også rigtig fedt

Anmeld

28. maj 2011

slettet_7530

Åh som skrevet før så var. Min dreng startet i bh så var jeg sammen med ham det første dage og igår blev han afleveret kl 9 og der var nogen som spiste og jeg må vist selv om hvornår jeg afleverer og hvad jeg laver der..

Hvis jeres karriere er SÅ kort, så synes jeg bestemt du ska stikke en finger en jorden og husk nu altid at have dit på det rene så du ikke bliver stemplet af emsige forældre  hvis du en dag har glemt sutskoene regnjakken eller huen

Anmeld

28. maj 2011

A.

Albertesmor skriver:

Hvis jeres karriere er SÅ kort, så synes jeg bestemt du ska stikke en finger en jorden og husk nu altid at have dit på det rene så du ikke bliver stemplet af emsige forældre  hvis du en dag har glemt sutskoene regnjakken eller huen

Bare rolig jeg har mit på det rene kan ikke gøre noget for at du føler dig vist ramt..

Anmeld

28. maj 2011

A.

Albertesmor skriver:

Bare rolig jeg har mit på det rene kan ikke gøre noget for at du føler dig vist ramt..

Anmeld

28. maj 2011

slettet_7530

A. skriver:

Nej jeg føler mig bestemt ikke ramt, men jeg er et meget rummeligt menneske der forstår at vi alle tager forskellige valg og at der kan være forskellige bevægegrunde hertil, samt at jeg ikke dømmer folk, det gjorde jeg i mine teenageår  og så har jeg iøvrigt så meget mere spændende i mit liv at gå op i end hvad andre børn har med i deres madpakker, hvis de da havde madpakke med, i min datters børnehave  har de madordning 

Anmeld

28. maj 2011

Corn

Jeg synes faktisk det er mere ærgerligt at tage til "noget" med børn, og så er der lavet "børneretter"

Dvs vi voksne spiser lækker mad med lækkert tilbehør, og til ungerne er der pølsehorn og fritter og nuggets osv...

Der lærer børn da virkelig, at mad til specielle lejligheder skal være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.