132319 skriver:
Jeg synes ikke det er værdigt bevist at sætte et sygt barn til verden.
DS børn og mennesker er søde ja, men mange af dem har hjertesygdomme og er mere eller mindre konstant syge.
DS fostre kan fjernes inden eller lige omkring abortgrænsen, derfor ser jeg det som en fantastisk mulighed at man kan vælge det fra.
Jeg aner ikke hvad din forkortelse AS står fra men i bund og grund ville jeg aldrig bevist sætte et sygt barn til verden.
As står for autisme syndrom, noget man jo ikke kan se i nogle scanninger, men først ser når barnet er ca 3 år...
der findes mange sygdomme, som er kroniske og evt. fatale, men det ser man som regel først efter fødselen..
synes bare det er lidt vagt.. fordi i dagens samfund kan man jo rumme disse børn, mange børn med DS har virkelig et fantastisk liv, dog bliver de stadig meget gemt væk.
som sagt du har ret til at ytre din mening, men jeg synes at det er et postulat der ikke rigtig har noget i sig.
hvad et værdigt liv er iflg. børnekonventionen kan jo altid diskuteres, men det hører en anden debat til...man skal som mor altid gøre op med sig selv om man selv og familien kan leve op til opgaven, for de børn kræver jo en del ekstra, ligesom et barn med ADHD gør..
men igen, der er mange sygdomme et menneske kan have, men man ser den først efter fødselen..
men den debat hører som sagt et andet sted henne..
Anmeld