down syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

miinimeal

jeg ville beholde barnet,

ville ikke have en moderkage biopsi hvis der var risiko for downs,

og slet ikke aort hvis det ikke var noget frygteligt der var galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

hilma

132319 skriver:

Jeg synes ikke det er værdigt bevist at sætte et sygt barn til verden.

DS børn og mennesker er søde ja, men mange af dem har hjertesygdomme og er mere eller mindre konstant syge.

DS fostre kan fjernes inden eller lige omkring abortgrænsen, derfor ser jeg det som en fantastisk mulighed at man kan vælge det fra.

Jeg aner ikke hvad din forkortelse AS står fra men i bund og grund ville jeg aldrig bevist sætte et sygt barn til verden.

As står for autisme syndrom, noget man jo ikke kan se i nogle scanninger, men først ser når barnet er ca 3 år... 

der findes mange sygdomme, som er kroniske og evt. fatale, men det ser man som regel først efter fødselen.. 

synes bare det er lidt vagt.. fordi i dagens samfund kan man jo rumme disse børn, mange børn med DS har virkelig et fantastisk liv, dog bliver de stadig meget gemt væk. 

som sagt du har ret til at ytre din mening, men jeg synes at det er et postulat der ikke rigtig har noget i sig.

hvad et værdigt liv er iflg. børnekonventionen kan jo altid diskuteres, men det hører en anden debat til...man skal som mor altid gøre op med sig selv om man selv og familien kan leve op til opgaven, for de børn kræver jo en del ekstra, ligesom et barn med ADHD gør.. 

men igen, der er mange sygdomme et menneske kan have, men man ser den først efter fødselen.. men den debat hører som sagt et andet sted henne..

Anmeld

26. maj 2011

Carina1977

Kay skriver:

nej aldrig... det er "kun" en risiko... og børn med downs har lige så meget ret til at liv som alle andre... jeg er socialpædagog og har arbejdet med de skønneste børn med downs... og de er skønne unger... kunne aldrig drømme om det...

Nemlig

Jeg ville heller aldrig kunne gøre det

Men jeg har respekt for de der vælger anderledes. Det kræver lige det ekstra at have et barn med downs

For mig personligt, ville det så bare være det værd

Anmeld

26. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

Vi har hele tiden været afklaret med at sku det ske så ville vi få det fjernet, for vi ville ikke kunne magte ansvaret, og synes ikk det ville fair overfor vores andre børn, eller det kommende barn, no matter what vil det ikk få et liv uden at være afhængig af oz, og vi ville ikke kunne få et liv selv....

Anmeld

26. maj 2011

samantha1986

Jeg må ærlig indrømme at jeg har tænkt på det, og jeg ville ikke kunne magte det. Hvis jeg en dag stod og var gravid og den lille fejlede noget, down eller andet så ville jeg vælge abort. jeg går normalt ikke ind for abort men i det tilfælde ville jeg når jeg vidste at jeg ikke ville kunne magte det.

Jeg ved de sikkert har et godt liv, men jeg bliver så ked af det når jeg ser nogen der "fejler" noget, og får så ondt af dem..

Anmeld

26. maj 2011

Kay

Carina1977 skriver:

Nemlig

Jeg ville heller aldrig kunne gøre det

Men jeg har respekt for de der vælger anderledes. Det kræver lige det ekstra at have et barn med downs

For mig personligt, ville det så bare være det værd

ja al respekt for dem der vælger det fra... men bare tanken om at de dejlige unger jeg har arbejdet med, ikke skulle havde lov at leve, gør helt ondt inden i...

hvilket minder mig om at der er åbnet en cafe glad tæt ved mig her i kbh nv... og bliver da snart nød til at tage der ned..

Anmeld

26. maj 2011

A.

Hejsa nu har jeg selv prøvet det har fået dårlige tal til nf og var igennem moderkagebiopsi 3 gange og var afklaret at hvis barnet er syg så skulle den fjernes. Da det er ikke kun down syndrom med mange andre sygdomer følger med hjerte lunger osv er dårlige barnet skal som regl altid opereres flere gange og før eller siden ender den på en institution fordi forældre lever i evigt..

Anmeld

26. maj 2011

Carina1977

Kay skriver:

ja al respekt for dem der vælger det fra... men bare tanken om at de dejlige unger jeg har arbejdet med, ikke skulle havde lov at leve, gør helt ondt inden i...

hvilket minder mig om at der er åbnet en cafe glad tæt ved mig her i kbh nv... og bliver da snart nød til at tage der ned..

Den tanke gør også ondt på mig

Som jeg skrev i mit første svar i tråden, har jeg en søster der er udviklingshæmmet, og jeg har derfor haft meget kontakt til både børn og voksne med downs. Nej når man først har oplevet dem og haft dem tæt inde på livet, så tror jeg mange ville få svært ved at vælge et sådan barn fra  og hvis man kan magte det ansvar, så ser jeg ingen grund til at vælge dem fra

Lyder som en god ide....så må du have en god tur, den dag du tager derhen  

Anmeld

26. maj 2011

Klumpe-dumpe

Jeg fik en forhøjet risiko ved NF. nemlig 1:44.... Jeg vidste jeg skulle være alene med min datter, så derfor valgte jeg at få en biopsi, men ikke fordi, jeg ville få hende fjernet, hvis det vidste sig hun havde DS, men får at ruste mig selvom og min familie/netværk.Hun fejlede på daværende tidspunkt ikke ingenting, men stødte så noget til senere.

Anmeld

26. maj 2011

JustinsMoar

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre hvis du til NF fik a vide at der var en forhøjet risiko? og hvor høj er forhøjet risiko? 

ville du vælge barnet fra pga. en formodet forhøjet risiko. `?

Altså, man bliver jo tilbudt en moderkagebiopsi først og fremmest.

- Den ville jeg tage imod, og fik jeg et negativt svar - så ville jeg få en abort!

Udelukkende fordi jeg i forvejen har en søn der er syg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.