down syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.483 visninger
79 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvad ville du gøre hvis du til NF fik a vide at der var en forhøjet risiko? og hvor høj er forhøjet risiko? 

ville du vælge barnet fra pga. en formodet forhøjet risiko. `?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Dinna88

nej, det ville jeg bestemt ikke.

Anmeld

26. maj 2011

Maise

tror ikke jeg ville fravælge det. men man skal gøre sig store overvejelser om man magter opgaven.

Anmeld

26. maj 2011

banditten2011

jeg fik desværre det svar og fik lavet en moderkage biopsi dagen efter.. men vi var afklaret med at vi sku ha en aborten hvis vi fik det dårlige svar for det ville vi ikk kunne klarer.. men vi fik heldigvis et godt svar og venter en lille dreng

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Nej jeg vil ikke fravælge barnet... 

Anmeld

26. maj 2011

Tvillingemor80

Da jeg var gravid ville jeg ikke vælge et barn fra med downs. Hvis jeg uplanlagt blev gravid nu, ville jeg overveje kraftigt om jeg kunne være mor til er barn med downs og to tvillinger på 1-2 år, uden nogen af dem ville lide last.

Men som udgangspunkt vil et barn med downs være lige så velkomment i vores familie som et uden. Jeg vil først vælge et barn fra med sygdom, hvis det var en sygdom der ville fratage barnet et værdigt liv. Og hvad er så et værdigt liv ? , ja det er så en hel anden debat

Anmeld

26. maj 2011

132319

Ja, uden tvivl!

Jeg fik et tal der hed 1:173 og fik efterfølgende en moderkagebiopsi som viste at min søn ikke havde down syndrom.

Havde han haft det, havde jeg fået en abort. Jeg synes ikke det er et værdigt liv for et barn og synes det er fantastisk at muligheden er der for at få 100% sikkert svar.

Anmeld

26. maj 2011

Faith

Uh ha den er svær... Ved det simpelthen ikke. Umiddelbart tror jeg det ikke, men hvis jeg stod i situationen er jeg ikke sikker.

Anmeld

26. maj 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre hvis du til NF fik a vide at der var en forhøjet risiko? og hvor høj er forhøjet risiko? 

ville du vælge barnet fra pga. en formodet forhøjet risiko. `?

Jeg ville først få lavet en moderkage biopsi og hvis den viste at babyen havde downs så tror jeg nu nok at jeg ville vælge en abort. Umiddelbart tror jeg ikke at jeg vil kunne rumme at få et handikappet barn, men jeg ved jo selvfølgelig ikke hvordan jeg vil reagere hvis det vitterlig skete.

Anmeld

26. maj 2011

svanen73

Inden jeg sku til NF, vidste jeg, mine tal ik ville være høje...pga. min alder...syns det var meget forvirrende. Udtrykte min bekymring til scanningen og hun sagde at tallene sku være under 300 for at man ville foretage yderligere undesøgelser.

Jeg fik kun et par tusind i tal, pga. min alder.

Jeg ville self få foretaget ydeligere undersøgelser og viser de DS, ville jeg få det fjernet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.