Anonym skriver:
Hvad ville du gøre hvis du til NF fik a vide at der var en forhøjet risiko? og hvor høj er forhøjet risiko?
ville du vælge barnet fra pga. en formodet forhøjet risiko. `?
Nej bestemt ikke.
At få et barn med downs er IKKE jordens undergang.
Og de fleste gange er deres "forhøjede risiko" overhovedet ikke noget alligevel, det er blot tal og tabeller...efter min mening.
Der kan også være FOR meget kontrol efter min mening.
Anyway..ja jeg fik fostervandsprøve til mine 3 fordi jeg har en anden sygdom, der påvirker graviditetsforløbet, men da min daværende mand og jeg skulle have den sidste blev fostervandet også testet for Downs, fordi jeg nu engang havde den alder hvor man får det tilbudt.
Jeg sagde ja dengang. Ikke fordi jeg ville have fjernet barnet HVIS det havde haft Downs, men fordi jeg synes, det ville være rat at vide, hvad jeg gik ind til, HVIS det havde.
Jeg har arbejdet med Downs-børn og mage til vidunderlige gaver fra himlen skal man lede længe efter.
Det er aldrig nemt med et barn med et handikap, men jeg synes bestemt, at lige netop med Downs-børn, så opvejer glæderne besværlighederne.
De er generelt glade små sjæle, intelligente på deres egen måde, for dem er alt enten sort eller hvidt, der er ikke antydningen af falskeri eller beregning i dem, er de glade, er de glade....er de sure, så er de sure. De elsker musik, sang og de små glæder i livet. De har så ufatteligt megen glæde og kærlighed at øse af.
Endelig er der forskellige grader af Downs, som de IKKE kan måle på prøver, så man kan få et næsten 100% normalt barn..og det er det man så også risikerer at fjerne.
Så nej ALDRIG...jeg ville aldrig få fjernet et barn pga hvis og måske.

Kærligst
Sussie
Anmeld