down syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Carina1977

Louisiana28 skriver:

Ja, det ville jeg (nu får jeg nok høvl). Det er meget omfattende, at få et barn med Down Syndrom, og da jeg har et barn i forvejen, vil jeg ikke tilsidesætte ham så meget, som jeg ved jeg vil komme til, hvis jeg får et barn med sådan en sygdom. Jeg har også en moster, som arbejder med folk, som har den sygdom, og de har alle, på et eller flere tidspunkter sagt, at de ville ønske de havde været en abort, og det ville jeg ikke kunne bærer, at mit eget barn tænkte pga en sygdom de har, som de på ingen måde kan gøre for. Det vil jeg ikke byde mit barn..!

Åhh nu er jeg med...glem det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Muffinmus

som det er nu JA, så ville jeg vælge downs fra. Ville på ingen måde byde mine to andre børn at skulle have et barn med downs. 

Nej det er ikke alt ødelæggende at få et downs barn, men jeg synes personligt ikke det er fair over for de børn jeg allerede har.

Det er trist, men der er simpelthen ikke overskud eller tid til et dows barn når vi har 2 i forvejen der skal have det godt.

Men nu er det jo yderst sjældent der fødes dows børn efterånden selv dem med odd 1:5 får jo ofte et godt resultat af scanninger og prøver.

Anmeld

26. maj 2011

hilma

niks, ville ikke få barnet fjernet...! fred være med dem der gør det...

nu har jeg selv arbejdet med DS børn i bh. regi., og de har sgu et dejligt liv, i al fald dem jeg har haft DS børn har helt klart et værdigt liv når man imødekommer deres behov og lader dem være sammen med ligestillede 

Man skal dog gøre op med sig selv om man ville magte opgaven..

Anmeld

26. maj 2011

Kay

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre hvis du til NF fik a vide at der var en forhøjet risiko? og hvor høj er forhøjet risiko? 

ville du vælge barnet fra pga. en formodet forhøjet risiko. `?

nej aldrig... det er "kun" en risiko... og børn med downs har lige så meget ret til at liv som alle andre... jeg er socialpædagog og har arbejdet med de skønneste børn med downs... og de er skønne unger... kunne aldrig drømme om det...

Anmeld

26. maj 2011

hilma

132319 skriver:

Ja, uden tvivl!

Jeg fik et tal der hed 1:173 og fik efterfølgende en moderkagebiopsi som viste at min søn ikke havde down syndrom.

Havde han haft det, havde jeg fået en abort. Jeg synes ikke det er et værdigt liv for et barn og synes det er fantastisk at muligheden er der for at få 100% sikkert svar.

jeg må simpelthen spørge... hvordan kan du sige at det ikke er et værdigt liv? har børn med AS. hellere ikke et værdigt liv?

Ved godt at børn med DS. har oftest hjerteproblemer, men jeg kan ikke helt se at de ikke har et værdigt liv. Måske mest fordi jeg har arbejdet med denne gruppe børn du har din fulde ret til at ytre din mening, men jeg er bare nysgerrig omkring dit postulat

Anmeld

26. maj 2011

Malthes mor

Ingen tvivl! Ville få en abort.

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre hvis du til NF fik a vide at der var en forhøjet risiko? og hvor høj er forhøjet risiko? 

ville du vælge barnet fra pga. en formodet forhøjet risiko. `?

Jeg synes det er svært når man ikke har stået i situationen, men min mand og jeg har altid sørget for at snakke om det forud for en NF.

Da jeg sidst ventede mig var det kun 7 mdr efter min ældste søn var død efter længere tids sygdom. Dengang var vi enige om at vi ville fravælge et barn med downs, fordi vi ikke ville kunne overskue de ekstra behov sådan et barn ville have. Vi var drænede for eniergi, og jeg tror vi havde meget svært ved at overskue de konsekvenser det ville have for vores anden søn hvis vi resten af livet skulle tage hensyn til et barn med særlige behov.

Nu er situationen en anden. Jeg er ikke gravid lige nu, men vores overskud er helt anderledes nu, og skulle vi ved en NF scanning finde ud af at der var forhøjet risiko for downs tror jeg ikke det ville gøre nogen stor forskel for os.

Men som sagt er det svært at sige med sikkerhed uden at have stået i situationen

Anmeld

26. maj 2011

celkt

jeg ville få lavet alle de tests jeg kunne.. - og når jeg så havde det endelige svar, ville jeg tage den derfra...

men var risikoen for stor, altså mindre end f.eks. 1/50 eller 1/30, ja, så ville jeg fravælge det foster. Det er ikke et værdigt liv for det barn, og jeg vil ikke byde hverken søskende eller os selv det.

Anmeld

26. maj 2011

hilma

Kay skriver:

nej aldrig... det er "kun" en risiko... og børn med downs har lige så meget ret til at liv som alle andre... jeg er socialpædagog og har arbejdet med de skønneste børn med downs... og de er skønne unger... kunne aldrig drømme om det...

du skal da lige have en  og jeg er kun enig de børn giver jo bare noget helt specielt

Anmeld

26. maj 2011

132319

jeg må simpelthen spørge... hvordan kan du sige at det ikke er et værdigt liv? har børn med AS. hellere ikke et værdigt liv?

Ved godt at børn med DS. har oftest hjerteproblemer, men jeg kan ikke helt se at de ikke har et værdigt liv. Måske mest fordi jeg har arbejdet med denne gruppe børn du har din fulde ret til at ytre din mening, men jeg er bare nysgerrig omkring dit postulat

Jeg synes ikke det er værdigt bevidst at sætte et sygt barn til verden.

DS børn og mennesker er søde ja, men mange af dem har hjertesygdomme og er mere eller mindre konstant syge.

DS fostre kan fjernes inden eller lige omkring abortgrænsen, derfor ser jeg det som en fantastisk mulighed at man kan vælge det fra.

Jeg aner ikke hvad din forkortelse AS står fra men i bund og grund ville jeg aldrig bevidst sætte et sygt barn til verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.