Ditte_Marie skriver:
Hvordan havde i det efter i havde fået afvide hvilket køn i bar rundt på?
Havde i f.eks. et brændende ønske om at få et bestemt køn, men blev "skuffet" over at det ikke var det som i havde håbet?
Hvordan tacklede i det?
Eller fik i jeres ønske opfyldt? 
Jeg spørger fordi jeg er rigtig rigtig bange for selv at blive skuffet, og ikke vil kunne "styre" mine følelser, fordi mit ønske er så stort - og det synes jeg ikke helt er i orden..
men lad venligst vær med at "skæld mig ud" over det - for det hjælper sgu ikke.

Vi valgte en kønsscanning netop af den simple årsag at jeg var bange for at blive skuffet hvis det var en dreng, og havde brug for tid til at bearbejde det hvis det skulle vise sig at det var en dreng... Endvidere er der jo for nyligt lavet en undersøgelse omkring at mødre der får drenge oftere får en fødselsdepression hvis ikke de er forberedt, så det var også i håbet om at forebygge den situation.
Ikke fordi at der er noget som helst galt med drengebørn, jeg var bare mere tryg ved tanken om en pige, da jeg har en ide om bedre at kunne hjælpe og relatere til mit eget køn gennem barnets opvækst. Så ville helst have en pige først, og en lillebror senere. (for ville jo også gerne have en dreng)
Men, som jeg havde på fornemmelsen, var det IKKE det ønskede pigebarn der gemmer sig i maui. Det er en lille sprællemand... Og selvom jeg efterhånden har kendt kønnet i nogle måneder, kan jeg da stadig godt ærgre mig lidt...
Men han er velkommen, min søn... Jeg glæder mig til at han kommer til verden og jeg får lov at lære ham at kende. Og jeg er sikker på at han bliver en fantastisk storebror, når den tid kommer.
Jeg er glad for at vi fik kønnet at vide, jeg VED at jeg var blevet ked af det og skuffet hvis jeg først havde fundet ud af det ved fødslen, og var rædselsslagen for at min skuffelse ville komme til at påvirke forholdet til mit barn. Det kommer det ikke til nu, nu er jeg forberedt. Jeg har fundet mange fordele ved at få en dreng først, og er lykkelig for at have haft tid til det.
Og så er der naturligvis det praktiske i at kunne købe tøj osv i god tid. Jeg er en værre praktisk gris, og kan godt lide den kontrol det giver mig at være klar til Noah´s ankomst i god tid - så jeg kan bruge tiden på at glæde mig fremfor stress og jag over alle de ting der skal ordnes i sidste øjeblik