Skuffet over kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.125 visninger
130 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

lilledittemor

Hvordan havde i det efter i havde fået afvide hvilket køn i bar rundt på?

Havde i f.eks. et brændende ønske om at få et bestemt køn, men blev "skuffet" over at det ikke var det som i havde håbet?
Hvordan tacklede i det?

Eller fik i jeres ønske opfyldt?

Jeg spørger fordi jeg er rigtig rigtig bange for selv at blive skuffet, og ikke vil kunne "styre" mine følelser, fordi mit ønske er så stort - og det synes jeg ikke helt er i orden..
men lad venligst vær med at "skæld mig ud" over det - for det hjælper sgu ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

mor til 2 skønne piger .

tror nu ikke du bliver skuffet når du har vænnet dig til tanken min kæreste ville gerne have en dreng men vi fik en pige og idag er han lykkelig over det blev en pige

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Da jeg ventede mit første barn, ønskede jeg virkelig en dreng, da vi ren og skær kun er tøser i min familie... 

Ja jeg blev da lidt skuffet da de sagde til scanningen at det var en pige... 

Den dag idag, er jeg hamrende glad for hende... og venter en pige mere... 

Anmeld

26. maj 2011

B&J

Jeg kunne ikke blive skuffet da jeg ikke viste hvad jeg fik før han lå i mine arme...

men undskyld syntes det er forkert af blive skuffet ønsker man sig ikke bare et sundt og rask barn? måske er det mig der ikke forstår det...

Anmeld

26. maj 2011

lilledittemor

Mira0911 skriver:

Da jeg ventede mit første barn, ønskede jeg virkelig en dreng, da vi ren og skær kun er tøser i min familie... 

Ja jeg blev da lidt skuffet da de sagde til scanningen at det var en pige... 

Den dag idag, er jeg hamrende glad for hende... og venter en pige mere... 

Hvordan reagerede du så ved og efter scanningen?

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Jeg er aldrig blevet skuffet over mine børns køn, men når jeg tænker på en kommende graviditet kan jeg godt nære et lille håb om en pige. - Bare fordi det også kunne være sjovt at prøve

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Ditte_Marie skriver:

Hvordan reagerede du så ved og efter scanningen?

Til scanningen begyndte jeg at hyle og sagde det var ikke det jeg ønskede... 

Bagefter når jeg havde vænnet mig til tanken, var jeg faktisk ret glad... 

Anmeld

26. maj 2011

Mor til Mike

Ditte_Marie skriver:

Havde i f.eks. et brændende ønske om at få et bestemt køn, men blev "skuffet" over at det ikke var det som i havde håbet?
Hvordan tacklede i det?

Jeg spørger fordi jeg er rigtig rigtig bange for selv at blive skuffet, og ikke vil kunne "styre" mine følelser, fordi mit ønske er så stort - og det synes jeg ikke helt er i orden..

Håbede på en dreng SÅ voldsomt, og jeg blev overlykkelig da vi fandt ud af at vi venter en lille søn. Men ville nu også blive virkelig glad for en lille pige, men det nok svært at vænne sig til tanken, hvis du har nogle "drømme" om et specielt køn. Men du skal nok blive lykkelig uanset hvilket køn det er, når du har vænnet dig til tanken.

- og når du første gang ser dit barn, er du nok ligeglad hvilket køn det er, så længe det er sund og rask.

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Jeg tror det er forskelligt fra person til person hvad man føler sig "bedst rustet" til - drenge eller piger. Nogle er opvokset med brødre og føler sig derfor tryggest ved små drenge, eller nogle ønsker sig en pige for at have mest muligt til fælles med barnet. Det er absolut hverken underligt eller tarveligt. Men jeg lover dig at når først man har baby i armene så spiller det ingen verdens rolle alligevel - det kan man bare ikke vide før man er der selv. 

Jeg fik jo afvide meget tidligt at vi skulle have en lille pige. Vi vænnede os til tanken, og fandt et navn, købte små kjoler m.m. og så til MD-scanningen lå der en lille dreng derinde. Selvom jeg hverken ønskede mig det ene eller det andet fremfor noget, så blev jeg alligevel paf over at skulle "tænke om", og det tog noglle uger at sluge at den datter jeg troede jeg skulle have, og havde drømt om i månedsvis ikke fandtes, og nu lå der en lille dreng som jeg i stedet skulle forholde mig til... Men jeg lover at da han først lå i mine arme så var han bare MIN lille dreng!!!

Min pointe er at man ønsker sig et bestemt køn fordi det gør en en smule tryggere ved moderrollen og det er OK at man bliver lidtskræmt ved tanken om det andet - men når baby er ude så er det DIN søn eller datterog intet andet betyder noget. 

Mvh

Rosa

Anmeld

26. maj 2011

Mor Til Julie<3

Ditte_Marie skriver:

Hvordan tacklede i det?

Jeg blev slet ikke skuffet ...
Da vi fik afvide vi skulle have en pige ...
da jeg utorligt gerne vil have en af hver ...
Og hovedesagen er jo bare af barnet er sund og rask ...
Sådan ser jeg ihvertfald på det ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.