Jeg er aldrig blevet skuffet-Har mistet en lille pige pga sygdom,så bliver køn så uendeligt ligegyldigt .
Jeg ønsker mig sunde og raske børn,og det er desværre ikke en selvfølge for alle.
Jeg synes ikke, at du er helt fair, når du antyder, at det vigtigste for os der kunne blive skuffet åbenbart ikke er sunde og raske børn (med mindre jeg læser dit indlæg forkert, i så fald må du lige uddybe). SELVFØLGELIG er det det! Det gør mig ondt, at du har mistet, men vi står ikke alle i samme position og har måske et andet udgangspunkt, og det betyder ikke, at man vægter det højere end barnets velbefindende, eller at man nogensinde ville lade det gå ud over barnet for den sags skyld.
Fra det sekund jeg blev gravid, havde jeg en pige i hovedet. Jeg skal ikke kunne sige dig hvorfor, men det var sådan jeg tænkte på hende. Jeg kunne slet ikke forestille mig en dreng, og som sagt ved jeg ikke hvorfor. Jeg tror det er fordi, at jeg selv har sådan et fantastisk forhold til min mor, som også er meget veninde-agtigt, og det ved jeg er sværere at få med en dreng, fordi de lever i en lidt anden verden ift. os kvinder. Og jeg har altid ønsket at kunne give det samme til mine børn, som min mor gav til mig. Så uanset hvordan jeg forsøgte at ændre min tankestrøm svævede den om pigenavne, pigetøj, indretning af pigeværelse. Og jeg ønskede brændende, af hele mit hjerte, en pige.
Og det får jeg også. Så jeg er naturligvis lykkelig. Det betyder IKKE, at jeg vægter kønnet over barnets velbefindende!! Og fik jeg at vide det var en dreng, ville jeg elske ham lige så højt som var det en pige, men tanken ville da lige kræve lidt tilvænning, og ja, jeg ville bestemt opleve en skuffelsens følelse idét jeg fik det at vide. Men jeg er hundrede procent sikker på, at når så en søn kom til verden, så ville jeg have glemt alle de skuffelsens tanker og overøse ham med al min kærlighed.
Jeg synes ikke jeg er et dårligt menneske, fordi jeg ønskede et bestemt køn, og det betyder på absolut ingen måde at det for mig var underordnet om min lille pige var/er sund og rask.