Risikovurdering. Er det kun mig der bliver lidt nervøs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

lykkekevin

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har også været afsted på privatklinikker fordi jeg blev naturligt gravid efter en abort i IVF. Så har jo set den lille flere gange, men nu ligner det jo en lille baby, og føler mig sgu lidt "snydt" fordi det hele virkede så rodet 

Min mand synes også hun var irriterende fraværende. 

Jeg tror ikke vi kan nå en til NF scanning, da vi jo ik kan nå double, men en ekstra scanning ville være dejligt, men bliver så nok for egen regning. 

øv hvor snyd.. men da vildt fedt du er gravid naturlig den her gang så.

men ja de er vel dyre de der ekstre scanninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

A.

Det vil jeg gøre. Skal op til min læge i dag og så kan jeg da høre ad. Jeg er virkelig skuffet, og det var også en dårlig oplevelse for manden. Ud over at bebs jo var lækker og skøn og risikoen umiddelbart lav. 

Men vi kan vel dårligt nå en ny scanning. En double kan vi ihvertfald ikke. 

altså hvis i har fået lav risiko så får i nok ikke en ny scanning men snak med lægen

Anmeld

26. maj 2011

Leonora25

Ja det var også det jeg fik taget. Tror min bekymring kom fordi en skrev i en anden debat - på et andet site - at de på hendes sygehus lavede scanning af hjertet hvis den var under 1:1500. Og så fordi min blodprøve blev taget lidt sent, om det så spiller ind.

Nogen snakker også om risiko for arvelige sygdomme? Den har de ikke inkluderet hos mig. Kan se mit justerede tal præcis er 1:984... 

Åh alle de bekymringer Tror absolut heller ikke du skal være nervøs Blodprøven er mest præcis hvis den er taget i uge 9-10, så der kan jo godt have været noget der. + hvis hun ikke har været grundig nok, så kan det jo være hun har sjusket med nakkefolden.

Men er sikker på din baby er sund og rask Der er jo også andre indikatorere, HVIS der skulle være noget- eksempelvis sagde hende der scannede mig at fostre med downs ofte ikke havde udviklet næseben på dette tidspunkt og det har hun sikkert tjekket

984, det er stadig FLOT: Tænk på at du skal føde 984 børn før du får et med downs. Det er altså VIIIRKELIG mange børn!!!  He he he, da scanningsdamen sagde at jeg skulle føde x antal børn før jeg fik en med downs, blev min kæreste helt bleg- jeg ved ikke om han fik et indre billede af mig ploppe flere hundrede børn ud - stakkels mand!!!

Men prøv at lade være med at tænke på det og hvis en anden scanning kan give dig en god oplevelse samt tryghed, så få foretaget en

knus

Anmeld

26. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jordemoderen der scannede mig til NF-scanning for et par uger sagde, at selvom der for alle bliver regnet et konkret tal ud, så siger dette tal faktisk ikke så meget. Hun formulerede det således, at alle der har over 1:900 risiko for DS faktisk reelt har samme risiko...

Spørg mig ikke hvordan det hænger sammen, men hun sagde, at er man over de 1:900 er der ikke noget tal,  der er bedre end andre...

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Nå i læser andres fantastiske NF risiko vurderinstal?

Mit var ganske fint så ingen alarm, men har læst om nogen hvis tal er mega meget højere. F.eks. 1:15000 og så kan jeg jo ikke andet en at spekulerer  

Kan man overhoved sammenligne de tal, eller har det noget med den dag blodprøven blev taget? Min blev nemlig taget lidt sent.

Årh hvorfor bliver jeg nervøs nu? Har jeg ikke været før. Og da slet ikke uden grund. For ved godt det bare er pjat... 

Hvad var tallet da?

Mit var 1:2500 hvilket var flot i forhold til min alder. Det betyder jo bare, at der er risiko for at der er noget galt i et tilfælde ud af de 2500...tror alle er nervøse, men der er sjældent noget galt.

Kender én der fik tallet 1:1...det var ikke sjovt  Der var så i øvrigt intet galt med babyen

Anmeld

26. maj 2011

Sofiedk

Hvor er det bare en dum oplevelse at hun havde så travlt skat, det er jo meningen at det skal være den første fantastiske scanning hvor man kan se baby ordenligt.

Jeg kan godt forstå hvis i vælger en ekstra scanning for oplevelsens skyld, men mht risikotallet er det et helt fint tal. Min venindd fik 1:450 eller sådan noget og der gad de ikke engang tjekke noget og hun fødte et helt raskt barn

Anmeld

26. maj 2011

Leonora25

Det vil jeg gøre. Skal op til min læge i dag og så kan jeg da høre ad. Jeg er virkelig skuffet, og det var også en dårlig oplevelse for manden. Ud over at bebs jo var lækker og skøn og risikoen umiddelbart lav. 

Men vi kan vel dårligt nå en ny scanning. En double kan vi ihvertfald ikke. 

På en privatklinik tror jeg godt du ksn få lavet en Nf - hvor de så bare bruger nakkefolden + din alder? men der er selvfølgelig også det med at den skal være foretaget inden, er det 13+6??? Kan jeg ikke lige huske. Men tror du ikke du kan få en billig scanning der hvor du har fået dine tidlige scanninger?

Anmeld

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Leonora25 skriver:

Åh alle de bekymringer Tror absolut heller ikke du skal være nervøs Blodprøven er mest præcis hvis den er taget i uge 9-10, så der kan jo godt have været noget der. + hvis hun ikke har været grundig nok, så kan det jo være hun har sjusket med nakkefolden.

Men er sikker på din baby er sund og rask Der er jo også andre indikatorere, HVIS der skulle være noget- eksempelvis sagde hende der scannede mig at fostre med downs ofte ikke havde udviklet næseben på dette tidspunkt og det har hun sikkert tjekket

984, det er stadig FLOT: Tænk på at du skal føde 984 børn før du får et med downs. Det er altså VIIIRKELIG mange børn!!!  He he he, da scanningsdamen sagde at jeg skulle føde x antal børn før jeg fik en med downs, blev min kæreste helt bleg- jeg ved ikke om han fik et indre billede af mig ploppe flere hundrede børn ud - stakkels mand!!!

Men prøv at lade være med at tænke på det og hvis en anden scanning kan give dig en god oplevelse samt tryghed, så få foretaget en

knus

Hehe du har ret. Jeg tror også bare det var den ærgerlige oplevelse af at hun havde travlt der gjorde det ekstra sådan... du ved. 

Stakkels din kæreste, hehe. Min han forholder sig ikke sådan til tal, men til at de siger alt er fint. Heldigt for ham 

Anmeld

26. maj 2011

Leonora25 skriver:

På en privatklinik tror jeg godt du ksn få lavet en Nf - hvor de så bare bruger nakkefolden + din alder? men der er selvfølgelig også det med at den skal være foretaget inden, er det 13+6??? Kan jeg ikke lige huske. Men tror du ikke du kan få en billig scanning der hvor du har fået dine tidlige scanninger?

Ja jeg kan godt få en trygheds-scanning bare for at nyde bebs på den måde som jeg ikke rigtig følte jeg kunne til NF. 

Ja man skal have taget NF inden 13+6 Så skal det være senest i denne uge. 

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus skriver:

Hvad var tallet da?

Mit var 1:2500 hvilket var flot i forhold til min alder. Det betyder jo bare, at der er risiko for at der er noget galt i et tilfælde ud af de 2500...tror alle er nervøse, men der er sjældent noget galt.

Kender én der fik tallet 1:1...det var ikke sjovt  Der var så i øvrigt intet galt med babyen

Ej det er også bare fordi jeg læste nogle virkelig høje tal, og hele oplevelsen var så kluntet. Fik taller 1:984, og det jo fint men blev pludselig bare ked af hele oplevelsen og bekymret for om hun nu havde gjort sit job godt nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.