Risikovurdering. Er det kun mig der bliver lidt nervøs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

lykkekevin skriver:

ja det er rigtig nok og bdet betyder også meget at den der sacanner er rolig det syntes jeg selv om min var så høje betæd de tal ikke så meget men det at hende der scannet mig var så rolig hele tiden det betød snart mere...

nu kan jeg ikke huske hvornår min blodprøver at taget mener det er mellem uge 8 og 11 de er taget

kan ikke helt huske det hele for er fuldt lidt ekstre da begge børn er lavet på prævition og så er jeg 0 res negativ og har haft noget bøvl under begge graviditeter... mener jeg fik 5 blodprøver undervejs

Hende der scannede mig var virkelig fraværende og have bare mega travlt.  Så bliver man jo også usikker på om hun har været ordentlig i sit arbejde. Synes hun bumlede meget rundt for at finde en god vinkel. Og var slet ikke opmærksom på mig og manden.

Har faktisk lyst til at få en scanning et andet sted for at se baby uden alt det postyr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

A.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg fik to tal. Så ved ikke hvilket et jeg skal gå efter. Det hele gik så stærkt. Hvis jeg går ud fra det justerede tal så er det på ca 1:1000. Og det jo fint. 

De har ikke taget kromosomale markører med i beregningen.  Ved ik om det er standard, men det er det vel...

alt over 300 er meget fint..er du bekymret så ring til dem

Anmeld

26. maj 2011

sarahb

jeg havde 1: 18000 første gang og 1:6000 anden gang mener jeg det var, så jeg var sådan lidt; Mend et er jo super flotte tal alligevel, og nej jeg er kun nervøs hvis man læser under 300 hvor der skal vurderes yderligere prøver osv. Men stadig er chancen jo forholdsvis lille.

Anmeld

26. maj 2011

A. skriver:

alt over 300 er meget fint..er du bekymret så ring til dem

Ja tror også bare hele oplevelsen var lidt dum, og så bliver man jo ikke mindre bekymret. Det er godt nok 2 dage siden, og det er i dag det rammer. Tror en lille scanning et sted hvor der er lidt mere ro end der var der kan hjælpe mig lidt 

Anmeld

26. maj 2011

A.

Ja tror også bare hele oplevelsen var lidt dum, og så bliver man jo ikke mindre bekymret. Det er godt nok 2 dage siden, og det er i dag det rammer. Tror en lille scanning et sted hvor der er lidt mere ro end der var der kan hjælpe mig lidt 

kender godt følelsen min scanning var heller ikke rart men prøv snakke med dem hvis du føler at det ikke blev gjort ordenlig

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin

Hende der scannede mig var virkelig fraværende og have bare mega travlt.  Så bliver man jo også usikker på om hun har været ordentlig i sit arbejde. Synes hun bumlede meget rundt for at finde en god vinkel. Og var slet ikke opmærksom på mig og manden.

Har faktisk lyst til at få en scanning et andet sted for at se baby uden alt det postyr.

det forstår jeg virkelig godt nu er min scanninger bare været super... da jeg med nr to blev scannet på privat klinik i uge 5+ 9+ 12+ blev der scannet i god tid første gang var en scannig for at se hvor langt jeg enlig var henne da han var lavet på p-ring det tog ikke vildt med tid

i uge 9 blev jeg scannet i ca 15 20 min super sjovt at se ham være så lille..

i uge 12+ tog det 45 min super dygtig var hun men selv om det var 2 gang fortalt hun alt vist alt tog gode billeder det var bare super...

og nej skulle ikke betale for det kun hvis vi ville have  haft md scanning der også da det så ville have være 3d 4d billeder i stedet...

men forstå dig virkelig godt ved ikke om  lægen ved dig kan henvise til det eller om du selv skal betale

Anmeld

26. maj 2011

A. skriver:

kender godt følelsen min scanning var heller ikke rart men prøv snakke med dem hvis du føler at det ikke blev gjort ordenlig

Det vil jeg gøre. Skal man så bare ringe til dem? Hvad gjorde du? 

Anmeld

26. maj 2011

det forstår jeg virkelig godt nu er min scanninger bare været super... da jeg med nr to blev scannet på privat klinik i uge 5+ 9+ 12+ blev der scannet i god tid første gang var en scannig for at se hvor langt jeg enlig var henne da han var lavet på p-ring det tog ikke vildt med tid

i uge 9 blev jeg scannet i ca 15 20 min super sjovt at se ham være så lille..

i uge 12+ tog det 45 min super dygtig var hun men selv om det var 2 gang fortalt hun alt vist alt tog gode billeder det var bare super...

og nej skulle ikke betale for det kun hvis vi ville have  haft md scanning der også da det så ville have være 3d 4d billeder i stedet...

men forstå dig virkelig godt ved ikke om  lægen ved dig kan henvise til det eller om du selv skal betale

Jeg har også været afsted på privatklinikker fordi jeg blev naturligt gravid efter en abort i IVF. Så har jo set den lille flere gange, men nu ligner det jo en lille baby, og føler mig sgu lidt "snydt" fordi det hele virkede så rodet 

Min mand synes også hun var irriterende fraværende. 

Jeg tror ikke vi kan nå en til NF scanning, da vi jo ik kan nå double, men en ekstra scanning ville være dejligt, men bliver så nok for egen regning. 

Anmeld

26. maj 2011

A.

Det vil jeg gøre. Skal man så bare ringe til dem? Hvad gjorde du? 

ja men vi fik helt dårlige tal til nf og skulle vi igennem en masse undersøgelser.. først fik vi 1:15 men det var lægen som taget fejl og bagefter fik vi 1:193 og skulle vi igennem moderkagebiopsi 3 gange.

synes at du burde ringe til svangeambulatoriet eller din læge og forklare hvordan du har det med den scanning og at du føler at det blev ikke gjort ordenlig

Anmeld

26. maj 2011

ja men vi fik helt dårlige tal til nf og skulle vi igennem en masse undersøgelser.. først fik vi 1:15 men det var lægen som taget fejl og bagefter fik vi 1:193 og skulle vi igennem moderkagebiopsi 3 gange.

synes at du burde ringe til svangeambulatoriet eller din læge og forklare hvordan du har det med den scanning og at du føler at det blev ikke gjort ordenlig

Det vil jeg gøre. Skal op til min læge i dag og så kan jeg da høre ad. Jeg er virkelig skuffet, og det var også en dårlig oplevelse for manden. Ud over at bebs jo var lækker og skøn og risikoen umiddelbart lav. 

Men vi kan vel dårligt nå en ny scanning. En double kan vi ihvertfald ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.