Risikovurdering. Er det kun mig der bliver lidt nervøs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

kitty skriver:

Velkommen til bekymringernes land Jeg tror ikke du kan undgå at bekymre dig, søde.. Tillad dig det, og sig det er fordi det betyder noget. Og så husk på, at de fortæller dig, hvis der rent faktisk er noget at bekymre sig over.

Du er ikke herre over noget alligevel, så elsk det lille barn der er på vej og håb på det bedste. Resten har du ingen mulighed for at ændre på alligevel!

Du har helt ret søde  Tror bare lige jeg blev lidt overvældet.

Det er kun for få uger siden at det gik op for mig, at udsigten til behandling ligesom var væk igen og vi faktisk skulle være forældre.

NF fik mig vel bare gjort endnu mere forelsket og nok derfor også mere bekymret 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Madam Blå

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja den med arvelige sygdomme har så vidt jeg ved slet ikke været taget i betragtning i min vurdering. Ikke så vidt jeg kunne forstå. 

Men ja. Tanken slog mig bare. 

Hihi - som sagt så kender jeg det godt Jeg kommer til at tænke over noget, og pludselig overtager bekymringerne mit hovede

Anmeld

26. maj 2011

Kristinav skriver:

Hihi - som sagt så kender jeg det godt Jeg kommer til at tænke over noget, og pludselig overtager bekymringerne mit hovede

Ja ik 

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin skriver:

jeg syntes ikke du skal tænke så meget over det min var godt nok rigtig høj den første var 1:21315 og den anden var 1:20850 så jeg havde meget lav ris...

nu ved jeg ikke hvad din var men de reger jo hvis først når den kommer under 1:300

Jeg fik to tal, og det som jeg skal gå ud fra er det justerede tal som er ca. 1:1000. Det jo fint men meget lavere end dit. Jeg forstår ikke beregningerne, og hvor forskellene ligger. Det lyder på mig som om at deres beregninger inkluderer forskelligt fra sted til sted? 

Anmeld

26. maj 2011

Kamulla

det er nakkefoldsscanning + doubbletest man får foretaget..

de sammen ligner din alder og barnets alder + tykkelsen på nakkefolden.. derefter bruger de svarene på blodprøverne 1:1000 er et flot tal, så ingen grund til bekymring.. hvis barnet havde stor chance for downs ville det kunne ses på nakkefolden

Anmeld

26. maj 2011

Camillas-photography skriver:

det er nakkefoldsscanning + doubbletest man får foretaget..

de sammen ligner din alder og barnets alder + tykkelsen på nakkefolden.. derefter bruger de svarene på blodprøverne 1:1000 er et flot tal, så ingen grund til bekymring.. hvis barnet havde stor chance for downs ville det kunne ses på nakkefolden

Ja det var også det jeg fik taget. Tror min bekymring kom fordi en skrev i en anden debat - på et andet site - at de på hendes sygehus lavede scanning af hjertet hvis den var under 1:1500. Og så fordi min blodprøve blev taget lidt sent, om det så spiller ind.

Nogen snakker også om risiko for arvelige sygdomme? Den har de ikke inkluderet hos mig. Kan se mit justerede tal præcis er 1:984... 

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin

Jeg fik to tal, og det som jeg skal gå ud fra er det justerede tal som er ca. 1:1000. Det jo fint men meget lavere end dit. Jeg forstår ikke beregningerne, og hvor forskellene ligger. Det lyder på mig som om at deres beregninger inkluderer forskelligt fra sted til sted? 

oki ja det var noget laver... det har jo alt sammen noget med hvor gammel man er de blodprøver og selve scanningen..... nu er jeg scannet i sønderborg og så på en privat klinik i åbenrå og i sønderborg kan det jo også være så lave altså under 1:300 min ris har bare været ekstem lav  

Anmeld

26. maj 2011

Kamulla

nej risiko for arvelige sygdomme tager de ikke til NF.. 

men oplyser du ved lægen der er slemme arvelige sygdomme/genfejl i familien er det jo noget de er obs på NF er kun undersøgelse af barnets riciko for downsyndrom

og hjertefejl bliver tjekket til Misdannelses scanningen omkring når du er halvejs der tjekkes en masse der for evt. misdannelser... men sygdomme udover det er svært at spore hvis det ikke vises i organerne til de scanninger man bliver tilbudt

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin skriver:

oki ja det var noget laver... det har jo alt sammen noget med hvor gammel man er de blodprøver og selve scanningen..... nu er jeg scannet i sønderborg og så på en privat klinik i åbenrå og i sønderborg kan det jo også være så lave altså under 1:300 min ris har bare været ekstem lav  

Jo jo, på Riget hvor jeg går hedder det sig også at den skal være under 1:300. Så jeg ved godt jeg ikke skal bekymre mig om noget. Men det blev jeg altså alligevel. 

Nu var jeg også lidt sent ude med double testen og tænkte om den måske havde indflydelse på det. Har hørt den er bedst at få taget i 8+ og ikke som jeg fik i 11+. Nå men det var bare  en tanke.

Synes egentligt det er lidt fjollet med de tal. At man ikke bare oplyser om der er høj eller lav risiko. Vores scanningsdame havde også bare så travlt, så følte ikke oplevelsen var skide god faktisk, og så bliver man jo lidt bum bum... 

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin

Jo jo, på Riget hvor jeg går hedder det sig også at den skal være under 1:300. Så jeg ved godt jeg ikke skal bekymre mig om noget. Men det blev jeg altså alligevel. 

Nu var jeg også lidt sent ude med double testen og tænkte om den måske havde indflydelse på det. Har hørt den er bedst at få taget i 8+ og ikke som jeg fik i 11+. Nå men det var bare  en tanke.

Synes egentligt det er lidt fjollet med de tal. At man ikke bare oplyser om der er høj eller lav risiko. Vores scanningsdame havde også bare så travlt, så følte ikke oplevelsen var skide god faktisk, og så bliver man jo lidt bum bum... 

ja det er rigtig nok og bdet betyder også meget at den der sacanner er rolig det syntes jeg selv om min var så høje betæd de tal ikke så meget men det at hende der scannet mig var så rolig hele tiden det betød snart mere...

nu kan jeg ikke huske hvornår min blodprøver at taget mener det er mellem uge 8 og 11 de er taget

kan ikke helt huske det hele for er fuldt lidt ekstre da begge børn er lavet på prævition og så er jeg 0 res negativ og har haft noget bøvl under begge graviditeter... mener jeg fik 5 blodprøver undervejs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.