Risikovurdering. Er det kun mig der bliver lidt nervøs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

lykkekevin skriver:

oki ja det er da helt fint ... ved ikke hvad en nf koster her ned med ved vi skulle give 1000 for den md scanning hvor der er med 3d 4d billeder og film

Ja MD er generelt noget dyrere. Ligger også på mellem 900- 1500 her i byen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Mauser.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Der var lige en herinde der skrev, at hende der scannede hende fortalte, at alle tal over 1:900 egentlig var i samme risikogruppe og tallets størrelse i sig selv ikke betød det store hvis det var over 1:900 ... Det jo meget rart at vide. 

Åh okay, jamen så helt rolig nu (; hvad var dit tal på da ?? 

Anmeld

26. maj 2011

Mulleunge skriver:

Åh okay, jamen så helt rolig nu (; hvad var dit tal på da ?? 

hehe 1:984  Så helt normalt. Jeg blev da bare helt rundtosset da jeg læste de mangecifrede tal. Men min blodprøve blev også taget lidt sent, og det kan også spille meget ind. Og så var hele oplevelsen bare lidt øv, og det forstærkede nok følelsen. 

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin

Ja MD er generelt noget dyrere. Ligger også på mellem 900- 1500 her i byen. 

ja oki smiler... men nå jeg er da lige smuttet igen hej

Anmeld

26. maj 2011

lykkekevin skriver:

ja oki smiler... men nå jeg er da lige smuttet igen hej

Hej  hej 

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus

Mega øv. Er så meget på vej ind til Robert og få en scanning hvor jeg bare kan nyyyyde synet af bebs uden alt det stress 

Gør da det...giv den gas! Jeg fik selv en anden scanning et par dage efter md.

Anmeld

26. maj 2011

dorthemus skriver:

Gør da det...giv den gas! Jeg fik selv en anden scanning et par dage efter md.

Tror jeg også jeg gør. Kan nok ikke nå det i dag, men ellers en af de kommende dage. 

Anmeld

26. maj 2011

Hansen97

Nå i læser andres fantastiske NF risiko vurderinstal?

Mit var ganske fint så ingen alarm, men har læst om nogen hvis tal er mega meget højere. F.eks. 1:15000 og så kan jeg jo ikke andet en at spekulerer  

Kan man overhoved sammenligne de tal, eller har det noget med den dag blodprøven blev taget? Min blev nemlig taget lidt sent.

Årh hvorfor bliver jeg nervøs nu? Har jeg ikke været før. Og da slet ikke uden grund. For ved godt det bare er pjat... 

Altså måske du skal se det på den måde at der for eks. ved 1: 15000, skal fødes 15.000børn af dig før der er en reel risiko...

Ved 1:200 for eks. skal der fødes 200 børn af dig før der er en risiko... altså... det må da hjælpe med at sætte tingene lidt i relief.. det var sådan jeg gjorde...

Anmeld

26. maj 2011

Mauser.

hehe 1:984  Så helt normalt. Jeg blev da bare helt rundtosset da jeg læste de mangecifrede tal. Men min blodprøve blev også taget lidt sent, og det kan også spille meget ind. Og så var hele oplevelsen bare lidt øv, og det forstærkede nok følelsen. 

Åh jamen det er da et fint tal, syntes at du skal tage det roligt så søde 

Anmeld

26. maj 2011

Altså måske du skal se det på den måde at der for eks. ved 1: 15000, skal fødes 15.000børn af dig før der er en reel risiko...

Ved 1:200 for eks. skal der fødes 200 børn af dig før der er en risiko... altså... det må da hjælpe med at sætte tingene lidt i relief.. det var sådan jeg gjorde...

Det har jeg prøvet. Og det hjælper også lidt. Men en skrev herinde, at hendes scanningsdame havde sagt, at når tallet var over 1:900 så var der faktisk en marginal forskel hvis det var feks. 1:900 eller 1:24000, og at man ikke kunne bruge forskellen på tallene til så meget. Det jo meget rart at vide.  

Hvordan de så beregner det aner jeg ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.