Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Rosa skriver:
Naaah, det er nok ikke lige mig.
Men altså - man er jo ikke i tvivl om hvilke mærker min dreng har på når det er, - f.eks. er Katvig og Småfolks print jo ret letgenkendeligt... Jeg er bare vild med farverne og striberne/printet - det er så retrolækkert 
Og nu du siger det - ER der så overhovedet mennesker der render rundt og praler højt med den slags?
Jeg har aldrig nogensinde mødt sådan en person, så mon ikke det bare en myte fordi andre har været misundelige? 
JA, det er der... Har været i en mødregruppe fyldt af dem. Hver eneste møde gik med at diskutere det sidste nye mærketøj, prale af sidste nye indkøb - de dyreste vandt!, brokke sig over svigermødre der købte H&M og Kvicklytøj - en af dem mente bestemt at det var synd for ungerne at blive proppet i tøj derfra osv.
Deres bedste argument for mærkemanien var, at det var så træls når alle unger var klædt ens, så derfor købte de mærketøj. Jeg skævede så ned på gulvet og så 7 unger i ej sikke lej body med kæmpeuglen på ryggen - og min datter i et sæt fra H&M og tænkte "hmm... hvem skiller sig ud her?"
Jeg har meldt mig ud af den gruppe. Men de er inddirekte årsagen til at mærketøj blev et issue for mig, og jeg begyndte at købe det - mine børn skulle i hvert fald ikke falde udenfor! Så jeg købte alt hvad jeg faldt over - og havde råd til... for en periode. Nu har jeg fundet mere ro omkring det, og indset at mine unger griner lige så meget i tøj fra Kvickly som i tøj fra Småfolk. Jeg har 3-4 favoritmmærker og undgår bestemt ikke mærketøj - men ikke længere med formålet at passe ind.
Anmeld