Unødigt overforbrug pga. "modedille". Hvad synes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Enayia

Rosa skriver:

Naaah, det er nok ikke lige mig.  Men altså - man er jo ikke i tvivl om hvilke mærker min dreng har på når det er, - f.eks. er Katvig og Småfolks print jo ret letgenkendeligt... Jeg er bare vild med farverne og striberne/printet - det er så retrolækkert 

Og nu du siger det - ER der så overhovedet mennesker der render rundt og praler højt med den slags?  Jeg har aldrig nogensinde mødt sådan en person, så mon ikke det bare en myte fordi andre har været misundelige? 

Ja det er der da, har skam mødt et par stykker Misundelse vil jeg nu ikke kalde det, hvis jeg ville kunne jeg godt gå ud og købe noget lignene. (Men mon ikke osse der er nogle som kan blive misundelige)

Bryder mig ikke om at møde de typer har ganske vidst ikke mødt mere end et par stykker, men det der nedlagende blik og måden de kan sige det på, som om man er "dårligere" fordi man vælger det fra, det kan jeg ikke have! Pyha

Det værste jeg endnu har set er en 4 årig remse op i hvad mærker hun havde på tøjet og man kun så pæn ud i det. Der blev jeg sgu ked af det. Skidt da med pigen har mærketøj på, det er jeg sgu ligeglad med, men "hvorfor" skal hun læres det kun er Ok at gå i dette mærke og hun ikke er pæn i andet tøj. Dét synes jeg er SÅ forkert og synd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

misslea

Det at man må klæde dem ud som man lyster her i starten er vores trøstepræmie for endeløse søvnløse nætter og lortebleer på stribe  Den ret burde man aldrig være nødt til at forsvare 

NEMLIG!!!!

Gruer med skæk og rædsel for dén dag, hvor Wilma kommer hjem og insisterer på, at få tøj med Hello Kitty på!!!! Oooohhhh NOOOOOOO jeg er slet ikke gode venner med den llille mis dér!! hihihi!!!! 

Så indtil da, VIL jeg have lov til at proppe hende i nøjagtig det tøj, som JEG synes hun er aller mest lækker i!!! hihih

Anmeld

24. maj 2011

mama09

Jeg køber HVAD jeg synes er pænt og som hun kan lege i!

Jeg synes jeg gør nogen fede kup med billigt tøj tit, og så kan hun lege og ødelægge det! For så går jeg "bare" ud og køber noget nyt!

Og jeg HAR råd til at købe nyt flere gange om måneden til hende, netop fordi jeg ikke køber dyrt.. H&M LOVE!

Jeg køber ikke mærketøj - hell no! Vil aldrig gi 300 kr for et par bukser! for så går hun ud og falder og så er der hul i knæet og de kan smides ud!

Min datter skal ha lov til at være barn og svine sig selv til og ikke være bange for at komme hjem til sin mor og sige der er kommet hul i eks. hendes nye bukser

Hun har lært at sige "pyt med det" hvis hun spilder mad på trøjen, og elsker det!!

Har en bekendt og hendes søn SKAL kun gå i hummel og et andet mærke.. OG det er kun fordi hun ikke vil ha folk skal tro hendes familie er fattig (har HUN selv sagt).. what??

Jeg ved jeg ikke er RIG, men jeg er SGU hellere ikke FATTIG! Og er skisme LIGEGLAD med der står h&m i nakken af min datter, for jeg synes hun er en  smuk prinsesse

Desuden har jeg også mange mange rigtig mange bukser til hende når hun bliver 3 år, (arvet) for der tænker jeg hun skal til at gå i børnehave, og der kan jeg gætte mig frem til tøjet hurtigt bliver slidt og ødelagt - så jeg er forbredt

Fred med dem der køber dyrt, held og lykke når de bliver teeanger D&G osv hehe..

P.s Har aldrig selv gået med mærketøj! (kun h&m - gina t osv) Er for nærig - hænger nok sammen med vi TIT fik genbrugstøj da vi var børn.... og jeg er skisme ikke gået glip af noget.. for min mor havde flere penge til oplevelser med os istedet 

da jeg mødte min mand vil han KUN gå i d&g underbukser muhahahaha jeg har ændret ham, og han forstår pointen at "kvalitet frem for kvantitet" IKKE HOLDER!

Nåå lidt herfra.. GOD DAG!

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

misslea skriver:

ja okay.... det kunne jeg dælme aldrig om!!!!

Nej vel

Anmeld

24. maj 2011

Lady Marion <3

Jeg hader alt h&m s tøj med feks cars . spiderman og hva der ellers er fremme i tiden . Syntes simpelthen det er så grimt og billigt at se på . Jeg køber mest mærketøj , hummel , molo , Ida T , levis mm men altid brugt   Simpelthen fordi jeg syntes det er pænest og rimeligt diskret faktisk .. Nu er bassen jo blevet ældre og elsker Barbappa , alle ungerne i vug har bluser med Barbappa på så han har selvf. også fået sådanne bluser da han elsker dem  ( mor hader dem )

Anmeld

24. maj 2011

jydeinden

nu er der en ting der går igen ved nogen af svarene, som undre mig meget.. der er flere af jer der skriver at det billige tøj er grimmere at se på, men i og med at mange af børnene vokser hurtigere end ukrudt næsten, og det er børnene der skal gå med det, ja så forstår jeg ikke helt den holdning. Jeg kunne forstå hvis det var tøj til jer selv, at i så evt gav det mere bevars, men 500 for et par bukser til et barn som måske ikke en gang er et år endnu, dét forstår jeg ikke.

Men er måske bare min holdning.

Anmeld

24. maj 2011

quar20

Altså mine drenge har både mærkevare tøj og tøj fra bilka, føtex, h&m, Name it osv..!!

Jeg køber præcis hvad jeg syntes mine drenge skal have på, og hvad jeg syntes er lækkert..!! - Vi har en økonomi der sagtens ville tillade at jeg brugte flere penge på tøj end jeg egentlig gør, men jeg syntes egentlig det er vigtigere at vi får oplevet noget - eks. tager i Djurssommerland, tager en tur til stranden og råhygger og kan tillade os at bestille en is osv, at vi tager i zoo, eller vi køber noget til ungerne ud til haven..!! Altså jeg HAR givet mange penge for bukser eller bluser, men syntes ikke det er mange penge man giver hvis man så kan sælge det igen og få lidt kroner ind på børnenes konto..!!

Sådan fungere det herhjemme, de penge vi sælger for, de ryger i sparegrissen

Jeg er hel pjattet med Hummel, Krymmel, Småfolk, Katvig osv - men altså det jo en smagsag om hvad man vil proppe de køre børn i, og om de sove rmed æblemønstret sengetøj eller et sæt helt hvidt fra bilka - det jo også en smagssag..!!

Jeg kan bare godt li at mærke kvaliteten i tøjet - en hummelbluse kan vasket TIT uden at se grim ud - og vasker du så en fra bilka, så er den jo grim fra 2 vask..!!

Anmeld

24. maj 2011

quar20

jydeinden skriver:

nu er der en ting der går igen ved nogen af svarene, som undre mig meget.. der er flere af jer der skriver at det billige tøj er grimmere at se på, men i og med at mange af børnene vokser hurtigere end ukrudt næsten, og det er børnene der skal gå med det, ja så forstår jeg ikke helt den holdning. Jeg kunne forstå hvis det var tøj til jer selv, at i så evt gav det mere bevars, men 500 for et par bukser til et barn som måske ikke en gang er et år endnu, dét forstår jeg ikke.

Men er måske bare min holdning.

Det syntes jeg bestemt ikke - jeg syntes man kan få meget sødt og kært tøj der er billigt..

Men det jo en smagsag om hvad man vil købe til sine børn.. og hvor meget det skal/vil koste..

Anmeld

24. maj 2011

bøgelund

Laulund87 skriver:

Nøjagtig det samme her!

Puha de lagersalg og messer jeg skal besøge/har besøgt

Jeg giver ikke mere for tøjet, end hvis det var købt i Føtex!

Desuden mangler min datter ikke omsorg af den grund

er der ikke sådan nogle lagersalg på fyn?  

så jeg kunne spare penge på mine dyre vaner..

og til TS:

min datter har tøj fra både småfolk, cupcake, til bilka og H&M..

jeg køber det jeg syns er pænt.. og pengene er der til det.. jeg har os selv både dyrt og billigt tøj.. og min datter er bestemt ikke mindre elsket af den grund.. jeg syns bare der er så meget forskel på kvalitet og farve.. = køber hvad jeg syns er pænt.. uanset mærke.. 

Anmeld

24. maj 2011

Laulund87

bøgelund1 skriver:

er der ikke sådan nogle lagersalg på fyn?  

så jeg kunne spare penge på mine dyre vaner..

og til TS:

min datter har tøj fra både småfolk, cupcake, til bilka og H&M..

jeg køber det jeg syns er pænt.. og pengene er der til det.. jeg har os selv både dyrt og billigt tøj.. og min datter er bestemt ikke mindre elsket af den grund.. jeg syns bare der er så meget forskel på kvalitet og farve.. = køber hvad jeg syns er pænt.. uanset mærke.. 

Det kan jeg ikke svare dig på hehe

Jeg ved bare at der er for lidt i Østjylland

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.