Unødigt overforbrug pga. "modedille". Hvad synes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

bøgelund

quar20 skriver:

Altså mine drenge har både mærkevare tøj og tøj fra bilka, føtex, h&m, Name it osv..!!

Jeg køber præcis hvad jeg syntes mine drenge skal have på, og hvad jeg syntes er lækkert..!! - Vi har en økonomi der sagtens ville tillade at jeg brugte flere penge på tøj end jeg egentlig gør, men jeg syntes egentlig det er vigtigere at vi får oplevet noget - eks. tager i Djurssommerland, tager en tur til stranden og råhygger og kan tillade os at bestille en is osv, at vi tager i zoo, eller vi køber noget til ungerne ud til haven..!! Altså jeg HAR givet mange penge for bukser eller bluser, men syntes ikke det er mange penge man giver hvis man så kan sælge det igen og få lidt kroner ind på børnenes konto..!!

Sådan fungere det herhjemme, de penge vi sælger for, de ryger i sparegrissen

Jeg er hel pjattet med Hummel, Krymmel, Småfolk, Katvig osv - men altså det jo en smagsag om hvad man vil proppe de køre børn i, og om de sove rmed æblemønstret sengetøj eller et sæt helt hvidt fra bilka - det jo også en smagssag..!!

Jeg kan bare godt li at mærke kvaliteten i tøjet - en hummelbluse kan vasket TIT uden at se grim ud - og vasker du så en fra bilka, så er den jo grim fra 2 vask..!!

lige præcis det samme som hjemme hos os.. din forklaring gav vist bare mere mening.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

jydeinden

quar20 skriver:

Det syntes jeg bestemt ikke - jeg syntes man kan få meget sødt og kært tøj der er billigt..

Men det jo en smagsag om hvad man vil købe til sine børn.. og hvor meget det skal/vil koste..

jamen der kan vi sagtens være enige, og synes for øvrigt at din holdning til tøj virker meget fornuftig.. især når du skriver at du hellere vil bruge pengene på oplevelser, for er da sådan det bør være

Anmeld

24. maj 2011

Fenja09

Alt med måde - så længe ens økonomi og samvittighed er til at købe dyrt tøj og ting til børnene, så er det fint med mig.

Jeg selv vil dog ikke bruge en bondegård på at købe tøj til vores kommende bebs - vil gerne have mulighed for at gøre andre ting og evt bruge dem på en rejse sammen med vores lille familie istedet eller gøre noget ekstra i hverdagene.

Derudover synes jeg ikke det gør noget, at man blander mærkerne lidt, så ser jeg et lækkert sengesæt fra et dyrt mærke kan jeg sagtens købe det og ligge det i skabet sammen med Bamse & Kylling eller hvad det måtte være.

Hverken min mand eller jeg er opvokset/opdraget med, at det kun er dyre mærker der dur og heldigvis for det. Vil gerne give det videre til vores barn.

Herhjemme er der godt og blandet både på bebsens værelse og i resten af huset og sådan befinder vi os bedst. Det er vel egentlig kodeordet - folk skal befinde sig godt og gør nogen folk det ved at iføre deres børn i dyrt tøj, så lad dem det - bare vi kan gøre, som vi synes er bedst

Anmeld

24. maj 2011

Lullaby

Jeg går ikke op i mærketøj. Jeg køber det ikke fordi det har et bestemt mærke men fordi det er pænt. Derfor render mine unger rundt i alt muligt. Jeg tror nogle gør det for at hævde sig selv, feks en veninde af min render rundt og siger, ja han har molo på idag for jeg kunne simpelthen ikke finde hans katvigbluse. Imens deres økonomi sejler. Så tja...

Anmeld

24. maj 2011

Lullaby

quar20 skriver:

Altså mine drenge har både mærkevare tøj og tøj fra bilka, føtex, h&m, Name it osv..!!

Jeg køber præcis hvad jeg syntes mine drenge skal have på, og hvad jeg syntes er lækkert..!! - Vi har en økonomi der sagtens ville tillade at jeg brugte flere penge på tøj end jeg egentlig gør, men jeg syntes egentlig det er vigtigere at vi får oplevet noget - eks. tager i Djurssommerland, tager en tur til stranden og råhygger og kan tillade os at bestille en is osv, at vi tager i zoo, eller vi køber noget til ungerne ud til haven..!! Altså jeg HAR givet mange penge for bukser eller bluser, men syntes ikke det er mange penge man giver hvis man så kan sælge det igen og få lidt kroner ind på børnenes konto..!!

Sådan fungere det herhjemme, de penge vi sælger for, de ryger i sparegrissen

Jeg er hel pjattet med Hummel, Krymmel, Småfolk, Katvig osv - men altså det jo en smagsag om hvad man vil proppe de køre børn i, og om de sove rmed æblemønstret sengetøj eller et sæt helt hvidt fra bilka - det jo også en smagssag..!!

Jeg kan bare godt li at mærke kvaliteten i tøjet - en hummelbluse kan vasket TIT uden at se grim ud - og vasker du så en fra bilka, så er den jo grim fra 2 vask..!!

Men jeg har altså også oplevet at en hummel flyverdragt gik i stykker midt på sæsonen imens en bilka holdt 2. Jeg tror ikke man kan generalisere sådan. Min yngste render rundt i hendes arvetøj fra storesøster og der er deres lego-bluse altså mere forvasket end en h&m bluse..

Anmeld

24. maj 2011

quar20

bøgelund1 skriver:

lige præcis det samme som hjemme hos os.. din forklaring gav vist bare mere mening.. 

Anmeld

24. maj 2011

quar20

jydeinden skriver:

jamen der kan vi sagtens være enige, og synes for øvrigt at din holdning til tøj virker meget fornuftig.. især når du skriver at du hellere vil bruge pengene på oplevelser, for er da sådan det bør være

Tak skal du have

Jamen det nu min holdning - og jeg ELSKER at forkæle mine drenge - vi gør det bare ikke i tøj, men i mange andre ting

Anmeld

24. maj 2011

Muffinmus

Tja, vi giver velvores børn det vi synes de skal have, og så erden egentligt ikke længere??

At nogle prioriter en dyr bil, eller et stort hus, eller lækkert tøj eller dyre hobbier er vel et eller andet sted lige gyldigt. Hvis man har pengene kan man gøre som man vil, så længe en familie har det godt og man går i senge med en følelse af lykke og glæde:-)

Jeg slker selv dyrt tøj, om det er nyt eller brugt er lige gyldigt, bare jeg synes det er fedtog lækkert.

Men jeg køber jo også billige ting fra HM, Name it, Bilka osv en sjælden gang.

Mest af alt giderjeg abre ikke derestøj enten fordi det NETOP er NUTTET eller KÆRT, og kan ikke fordrage nuttet tøj, helt ærligt:-)

Og er møg træt af den grimme Hello Kitty og Peter plys....føj da.

Så kan jeg finde Bilaktøj der rent faktisk har en god pasform til mine børn(sker ikke ret tit da det er til lidt tykkere børn),så køber jeg det da.

For mig handler det hverken om facader, at vise andre noget som helst eller blær, det handler om hvad JEG synes er lækkert fedt tøj for mig børn:-)

Og vi rejser jo stadighvert år,mine børn får nok 50 mysssere og kram hver dag og det ændrer dyrt tøj ellerlegetøj ikke på.

Mine børn har deres eget værelse, men der udover har de et legeværelse med madrasser, tv, dvd, legekøkken, kasser fyldt med LEGO, biler, dukker og dukke tilbehør ,legebord med stole til at tegne eller ling.

Meget af det er købt brugt for vi elsker genbrug hjemme hos os:-)

Men derfor har ungerne det jo alligevel og de nyder da selv at vælge om de vil ud på rutchebanerne i haven, gynge, lege i sandkassen eller rulle rundt i græsset:-)

Vi nyder da bare at vi har mulighed for at give vores børn noget de gerne vil have, ud over vores kærlighed som SKAL være en selvfølge når man har børn jo

Anmeld

24. maj 2011

quar20

Lullaby skriver:

Jeg går ikke op i mærketøj. Jeg køber det ikke fordi det har et bestemt mærke men fordi det er pænt. Derfor render mine unger rundt i alt muligt. Jeg tror nogle gør det for at hævde sig selv, feks en veninde af min render rundt og siger, ja han har molo på idag for jeg kunne simpelthen ikke finde hans katvigbluse. Imens deres økonomi sejler. Så tja...

Men det jo også fuldstændig dumt at købe en masse dyre ting ikke kun tøj men også legetøj eks. eller spise ude hvis en økonomi sejler..!!

Anmeld

24. maj 2011

Lullaby

quar20 skriver:

Men det jo også fuldstændig dumt at købe en masse dyre ting ikke kun tøj men også legetøj eks. eller spise ude hvis en økonomi sejler..!!

Det giver jeg dig ret i. Men det er nu heller ikke det hun bruger pengene på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.