Ja, en hobby, eller - jeg har altid gået op i min egen stil, hvordan mit hjem ser ud o.s.v. Jeg synes det er sjovt. MEN - jeg går på loppemarkeder og køber størstedelen af mit eget tøj og mine egne ting dér. Og nu også babytøj. Det er utroligt så fine, stort set ubrugte mærkevareting man får smidt i nakken til næsten ingen penge. Jeg køber Holly's, Ida T, Urban Elk, Joha, Bakito, Katvig, Petit Bateau o.s.v. for 10-20 kr. stykket. Ting i GOD stand (nogle gange brugt et par gange, nogle gange helt ubrugt), der på trendsales ville gå for mindst det 5-dobbelte.
Navnet betyder ikke noget for mig, men om det er en stil jeg kan lide - og kvaliteten. Mange af mine venner med børn siger at der virkelig er mærkbar forskel på det billige og det dyre m.h.t. hvor godt det holder o.s.v. Og så vil jeg hellere købe en Holly's body der er brugt en gang eller to, end betale det tredobbelte for en ny H&M body der til gengæld bliver hurtigere slidt.
Det er på loppemarkeder i Kbh det her, min erfaring med provinsloppemarkeder er at babytøjet ofte er af en billigere kvalitet og brugt meget mere.
Så lad mig sige det på den her måde - jeg nyder godt af at andre folk ikke kan styre deres købelyst og derfor har så meget tøj til overs at de stort set ikke får det brugt - og sælger det videre til mig for en slik ;-)
Anmeld