Unødigt overforbrug pga. "modedille". Hvad synes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.396 visninger
121 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Afledt af en anden tråd hvor TS har brugt mange penge på tøj til sit barn.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på HVORFOR det er blevet så vigtigt for mødre at deres børn går i mærketøj, sover i sengetøj med æbler på, og har ALT det legetøj hjertet kan begære.

Jeg synes personligt det er utroligt trist at mange er blevet så materielle. Små børn er da fuldstændig flintrende ligeglade med hvilket tøj de har på, om det har det nyeste legetøj eller lign.

Jeg ved da fra min egen søn at hvis han selv kan vælge vil han meget hellere grave lidt i jorden udenfor eller gå en tur i skoven frem for at lege med hans legetøj.

Vi har ikke mange penge og derfor får Liam kun tøj og legetøj når der virkelig er et akut behov eller lidt ekstra penge, men jeg er sikker på at han ikke lider overlast.

Hvad synes i? Hvad er bevæggrundlaget for at man bruger SÅ mange penge på tøj, legetøj osv. i stedet for f.eks. at bruge pengene på at holde lidt flere fridage sammen med sine børn, hvilket mange børn sikkert godt kunne trænge til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Lunae

Rikke&Liam skriver:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på HVORFOR det er blevet så vigtigt for mødre at deres børn går i mærketøj, sover i sengetøj med æbler på, og har ALT det legetøj hjertet kan begære.

Jeg synes personligt det er utroligt trist at mange er blevet så materielle. Små børn er da fuldstændig flintrende ligeglade med hvilket tøj de har på, om det har det nyeste legetøj eller lign.

Jeg ved da fra min egen søn at hvis han selv kan vælge vil han meget hellere grave lidt i jorden udenfor eller gå en tur i skoven frem for at lege med hans legetøj.

Vi har ikke mange penge og derfor får Liam kun tøj og legetøj når der virkelig er et akut behov eller lidt ekstra penge, men jeg er sikker på at han ikke lider overlast.

Hvad synes i? Hvad er bevæggrundlaget for at man bruger SÅ mange penge på tøj, legetøj osv. i stedet for f.eks. at bruge pengene på at holde lidt flere fridage sammen med sine børn, hvilket mange børn sikkert godt kunne trænge til.

For mig er det en hobby! Jeg elsker at shoppe og efter at jeg har fået Camille, så bliver der hovedsageligt shoppet til hende! Camille mangler intet og jeg køber ALT for meget - det er jeg bevidst om! Jeg sælger dog også en masse af hendes tøj igen, så der kommer lidt penge i kassen igen

Jeg kan godt lide at gøre nogle gode køb og jeg kan godt lide at Camille er velklædt og lækker - det kan man sagtens være i billigt tøj fra Kvickly, men jeg synes ofte at tøjet fra Kvickly, name it, h&m osv er lidt farveløst og kedeligt!

Det er min forklaring - det er min hobby og jeg elsker det!

Anmeld

24. maj 2011

Shibby

Facade-Hvordan ens familieliv samt økonomi og stil ser ud-udaftil..

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Jeg har også købt en del til Daniel, og han mangler bestemt hverken tøj eller legetøj.
Jeg er lidt i den modsatte ende, for jeg nægter at give 300 kr for en lille bitte bluse, han kun kan bruge i kort tid, til gengæld synes jeg det er fantastisk at kunne finde rigtig gode tilbud

Mht. til legetøj er jeg mere gået op i, at det er noget han gider bruge, end at det er noget der bare er smart lige nu.
Men må ærligt indrømme at han har mere end han har brug for, men nu har jeg heller ikke købt noget til ham i lang tid, udover ude-ting, som han jo skulle bruge. Men indendørs legetøj, køber jeg ikke lige nu. Han har rigeligt

Anmeld

24. maj 2011

Jetjen

Rikke&Liam skriver:

Ja jeg forstår det heller ikke. Tror bestemt de små pus sover lige så fint i det billige tøj. Tiden skal såmænd nok også komme hvor de selv be'r om det dyre tøj.

Anmeld

24. maj 2011

Lunae

Shibby skriver:

Facade-Hvordan ens familieliv samt økonomi og stil ser ud-udaftil..

Jeg er sgu lidt uenig med dig der! For mig handler det ikke om facade - jeg synes bare det er lækkert, at købe tøj og helst meget farverigt! Jeg er slet ikke til tøj med hello kitty, prinsesser osv. Jeg synes ikke det er pænt!

Jeg bruger penge på køb og salg af tøj - andre bruger penge på biler, fitness, deres hobby eller noget helt andet! Jeg mener, at så længe man ikke køber ting for lånte penge, så er det helt okay og for mig handler det absolut ikke om facade

Anmeld

24. maj 2011

modesty

Ja, en hobby, eller - jeg har altid gået op i min egen stil, hvordan mit hjem ser ud o.s.v. Jeg synes det er sjovt. MEN - jeg går på loppemarkeder og køber størstedelen af mit eget tøj og mine egne ting dér. Og nu også babytøj. Det er utroligt så fine, stort set ubrugte mærkevareting man får smidt i nakken til næsten ingen penge. Jeg køber Holly's, Ida T, Urban Elk, Joha, Bakito, Katvig, Petit Bateau o.s.v. for 10-20 kr. stykket. Ting i GOD stand (nogle gange brugt et par gange, nogle gange helt ubrugt), der på trendsales ville gå for mindst det 5-dobbelte.

Navnet betyder ikke noget for mig, men om det er en stil jeg kan lide - og kvaliteten. Mange af mine venner med børn siger at der virkelig er mærkbar forskel på det billige og det dyre m.h.t. hvor godt det holder o.s.v. Og så vil jeg hellere købe en Holly's body der er brugt en gang eller to, end betale det tredobbelte for en ny H&M body der til gengæld bliver hurtigere slidt.

Det er på loppemarkeder i Kbh det her, min erfaring med provinsloppemarkeder er at babytøjet ofte er af en billigere kvalitet og brugt meget mere.

Så lad mig sige det på den her måde - jeg nyder godt af at andre folk ikke kan styre deres købelyst og derfor har så meget tøj til overs at de stort set ikke får det brugt - og sælger det videre til mig for en slik ;-)

Anmeld

24. maj 2011

Enayia

Jeg synes det kommer an på måden man gør det på. Jeg vil vitterligt ikke betale penge for et "navn" Jeg køber kun noget hvis der mangler og jeg synes det er pænt. Gider ikke give en bondegård for noget bare fordi det hedder Småfolk, katvig eller hvad der ellers er.

Det vigtigste er børn for kærlighed og tryghed, så op i ***** med hvad for noget tøj de har på, bare det er behageligt

Synes det er vigtigt man lærer børn de små og ægte glæder i livet.

Anmeld

24. maj 2011

B&J

Jeg tror tit folk smitter af på hinanden hvordan ens børn skal se ud, der hvor min søn er i dagpleje har de også mærketøj på hvor tit ved jeg ikke for kender ikke alle mærker, jeg er nok af den støpning der køber det der er pænt om det koster 10kr eller 200kr er jeg lige glad men jeg køber det ikke med mindre jeg har penge til det for tøj er ikke alt og jeg er lige glad med om det er fra føtex hm eller name it eller æble print eller hvad de mærker hedder

Anmeld

24. maj 2011

Lunae

Enayia skriver:

Jeg synes det kommer an på måden man gør det på. Jeg vil vitterligt ikke betale penge for et "navn" Jeg køber kun noget hvis der mangler og jeg synes det er pænt. Gider ikke give en bondegård for noget bare fordi det hedder Småfolk, katvig eller hvad der ellers er.

Det vigtigste er børn for kærlighed og tryghed, så op i ***** med hvad for noget tøj de har på, bare det er behageligt

Synes det er vigtigt man lærer børn de små og ægte glæder i livet.

Tror du, at fordi man køber mærkevaretøj til sit barn, at man så ikke giver omsorg og kærlighed? Jeg mener slet ikke at man kan sige de to ting i samme sætning! Mit barn kender og vil forsat kende de små glæder i livet også selvom at hun går i småfolk og katvig!

Jeg er ikke en mindre omsorgsfuld og kærlig mor fordi jeg går op i mit barns tøj - det kan ikke sammenlignes overhovedet, efter min mening!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.