Hvad andre gør er deres sag. Hvis folk har lyst til at købe dyrt tøj, herre gud.. Lad dem! Men jeg må sige jeg er træt af mødre der siger "jeg bruger kun Molo, Holly's og Ej Sikke Lej, det andet er grimt og ser billigt ud".. Det er jo et spørgsmål om smag, og lige så mange mødre vi er, lige så mange ønsker er der om tøj..
Vi venter vores første barn om en måned. Jeg har fået SÅ meget brugt tøj, og er så taknemmelig for alle dem der har tænkt på os. Men fordi jeg er studerende (en mdr. endnu) så tænker folk straks "Gud, det er synd de ikke har råd til at købe noget selv".. De antager straks at vi er røv-fattige, fordi vi har fået så meget brugt.. Ligesomom det er almisser. Dét pisser mig af!! Vi har ikke det der minder om rod i økonomien, vi strør bare ikke unødigt om os med penge (ikke at jeg siger alle andre gør det!!), skal man nu også hænges ud for det?
For det første ved vi ikke, hvilket køn vi får. Og det neutrale marked er meget småt. Derudover ser jeg det som kærlige tanker fra de folk vi har omkring os, og det vil jeg på ingen måde afvise. Det tøj jeg ikke har villet have har jeg kunnet give videre eller sende i genbrug, og det vi har beholdt er det det vi kan li'.
Jeg går ikke op i mærketøj til mig selv, jeg køber det jeg kan lide at have på, som sidder godt og er mig.. Og det håber jeg at give videre til mit barn. Jeg har ikke født endnu, så skal ikke kunne sige, hvordan jeg bliver. Men et MOLO-barn er altså ikke sødere, mere elsket end et barn i genbrugstøj, og man er altså ikke skide fattig, bare fordi man vælger genbrugs-løsningen!
Det er noget pjat at blande kærlighed/omsorg sammen med tøjmærker.. Det er der jo ikke hold i overhovedet!
Anmeld