modesty skriver:
Jeg går på loppemarkeder og køber størstedelen af mit eget tøj og mine egne ting dér. Og nu også babytøj. Det er utroligt så fine, stort set ubrugte mærkevareting man får smidt i nakken til næsten ingen penge. Jeg køber Holly's, Ida T, Urban Elk, Joha, Bakito, Katvig, Petit Bateau o.s.v. for 10-20 kr. stykket. Ting i GOD stand (nogle gange brugt et par gange, nogle gange helt ubrugt), der på trendsales ville gå for mindst det 5-dobbelte.
Navnet betyder ikke noget for mig, men om det er en stil jeg kan lide - og kvaliteten. Mange af mine venner med børn siger at der virkelig er mærkbar forskel på det billige og det dyre m.h.t. hvor godt det holder o.s.v. Og så vil jeg hellere købe en Holly's body der er brugt en gang eller to, end betale det tredobbelte for en ny H&M body der til gengæld bliver hurtigere slidt.
Det er på loppemarkeder i Kbh det her, min erfaring med provinsloppemarkeder er at babytøjet ofte er af en billigere kvalitet og brugt meget mere.
Så lad mig sige det på den her måde - jeg nyder godt af at andre folk ikke kan styre deres købelyst og derfor har så meget tøj til overs at de stort set ikke får det brugt - og sælger det videre til mig for en slik ;-)
Mit svar ville næsten se ens ud, så jeg nupper lige dit svar 
Desuden så tænker jeg på at det med at tøj til de helt små meget hurtigere bliver forvasket, så tænker jeg, at I de mindste størrelser der når de jo knap nok at gå i det i mere end 3 måneder og så er det for lille. Så så meget forvasket kan det jo trods alt ikke nå at blive.
Jeg kan dog sagtens forstå, at man når de bliver lidt ældre og tøjet holder længere tid, at man som mor køber nogle bluser/bukser som man synes er rigtig lækre som man så har i sit sortiment sammen med alt det andet man har. For mig er lækkert tøj dog intet med mærket i nakken, men kan være hvilket som helst stykke tøj man synes er flot (om det så er pga farverne/mønstret osv)
Det jeg faktisk synes er mest vigtigt for barnet er, at man som mor ikke bliver ærgelig eller skuffet hvis man henter i vs/dp og tøjet så har fået farve/pletter osv på. For jeg synes ikke, at børn skal hæmmes pga deres tøj.
For nogle er det en hobby at købe dyrt tøj til deres barn. For mig er det lige omvendt. Der er sport i at købe en lækker bluse eller kjole til næsten ingen penge på f.eks en loppemarked. Penge sparet er jo penge tjent og de går så til alle de "sjove" ture/forlystelser som man kan lave med familien.