Unødigt overforbrug pga. "modedille". Hvad synes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

otlitrom

foto på lærred skriver:

ups sorry, havde misforstået

Det er helt OK! Nu hvor jeg læser mit indlæg igen kan jeg sagtens se hvorfor! (Hvorfor skal det være så svært at forklare sig på skrift??)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Shoppingmor

SLAP DOG AF HVOR ER JEG BARE TRÆT AF DENNE TYPE DEBATTER!!!

Især fordi de ALTID bliver startet af brugttøjs/billigttøjs-mødrene, som evig og altid skal hævde sig selv og fremhæve at de ihvertfald aldrig kunne drømme om at købe mærketøj til deres børn - og hvad så???

Hvordan mon det egentligt kan være at man aldrig ser os mærketøjsmødre starte den omvendte type debatter, omhandlende at vi 'simpelthen bare ikke forstår hvorfor så mange mødre køber brugt tøj til deres børn'??? Fordi vi netop IKKE har brug for at fremhæve os selv konstant, og egentligt har det fint nok med selv at vide hvorfor, hvor meget og hvor dyrt mærketøj vi køber til vores børn, og ikke har behov for at prale med det til højre og venstre...

Men nu vi er igang med debatten, så kunne jeg da egentligt godt tænke mig at vide om jer som hader mærketøj, er sådan gennemført spareagtige - bor I i lejlighed istedet for hus, har I cykler istedet for bil, arvestykker istedet for pæne møbler osv.??? Eller er det kun mht. børnetøjet, at I er så sørens 'hellige'?

De bedste hilsener fra en shop-a-holic og mærketøjstilhænger, som godt tør stå ved det

Anmeld

24. maj 2011

lykkekevin

jeg syntes personlig også det er helt vild idag har man jo snart ingen venner hvis du ikke gå i den rigtig tøj de rigtig sko osv.

her har min børn avet en del tøj vi har så meget at vi enlig kun køber nyt tøj hvis vi står og skal i byen barnedåb hvis nogen skal giftes osv

legetøj ja har de men ærlig så gider jeg ikke købe det helt vilde for hvad får de ud af at have så meget de leger jo ikke med meget af det så vi køber en ting ind imellem og ellers får de helt vil til både jul og når de fylder år

Anmeld

24. maj 2011

Anne85

Rikke&Liam skriver:

Afledt af en anden tråd hvor TS har brugt mange penge på tøj til sit barn.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på HVORFOR det er blevet så vigtigt for mødre at deres børn går i mærketøj, sover i sengetøj med æbler på, og har ALT det legetøj hjertet kan begære.

Jeg synes personligt det er utroligt trist at mange er blevet så materielle. Små børn er da fuldstændig flintrende ligeglade med hvilket tøj de har på, om det har det nyeste legetøj eller lign.

Jeg ved da fra min egen søn at hvis han selv kan vælge vil han meget hellere grave lidt i jorden udenfor eller gå en tur i skoven frem for at lege med hans legetøj.

Vi har ikke mange penge og derfor får Liam kun tøj og legetøj når der virkelig er et akut behov eller lidt ekstra penge, men jeg er sikker på at han ikke lider overlast.

Hvad synes i? Hvad er bevæggrundlaget for at man bruger SÅ mange penge på tøj, legetøj osv. i stedet for f.eks. at bruge pengene på at holde lidt flere fridage sammen med sine børn, hvilket mange børn sikkert godt kunne trænge til.

Altså det handler vel for søren om hvad man har økonomi til og hvordan man vælger at priotere sine penge. Jeg bruger mange penge på mine børn - men jeg bruger også mange penge på mig selv.
Ja - hvis det at folk bruger tusind vis af kroner på tøj og legetøj til deres børn betyder at de skal være i institution fra morgen til aften hver dag fordi mor og far skal arbejde, eller der ikke er råd til ferier eller lignende SÅ synes jeg det er en forkert priotering af pengene. Men så længe man er økonomisk ansvarlig kan jeg bestemt ikke se problemet i det.
Når det så er sagt synes jeg efterhånden der er så meget negativ debat omkring mærketøj o.lign. at man jo nærmest er flov over hvis børnene er iført et stykke tøj der har kostet mere end 100 kr. Så personligt snakker jeg aldrig højt om hvad jeg køber eller ikke køber. For NEJ jeg har så absolut ikke brug for at signalere noget - min selvværd fejler så absolut ingenting

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

Shoppingmor skriver:

Især fordi de ALTID bliver startet af brugttøjs/billigttøjs-mødrene, som evig og altid skal hævde sig selv og fremhæve at de ihvertfald aldrig kunne drømme om at købe mærketøj til deres børn - og hvad så???

Hvordan mon det egentligt kan være at man aldrig ser os mærketøjsmødre starte den omvendte type debatter, omhandlende at vi 'simpelthen bare ikke forstår hvorfor så mange mødre køber brugt tøj til deres børn'??? Fordi vi netop IKKE har brug for at fremhæve os selv konstant, og egentligt har det fint nok med selv at vide hvorfor, hvor meget og hvor dyrt mærketøj vi køber til vores børn, og ikke har behov for at prale med det til højre og venstre...

Men nu vi er igang med debatten, så kunne jeg da egentligt godt tænke mig at vide om jer som hader mærketøj, er sådan gennemført spareagtige - bor I i lejlighed istedet for hus, har I cykler istedet for bil, arvestykker istedet for pæne møbler osv.??? Eller er det kun mht. børnetøjet, at I er så sørens 'hellige'?

De bedste hilsener fra en shop-a-holic og mærketøjstilhænger, som godt tør stå ved det

Jeg har intet imod noget som helst og mine unger har tøj i alle mærker...den mindste mest de der kedelige mærker som alle har, katvig, molo, osv ....dem syntes han er smarte, de store har en anden stil, den ældste har fået foræret noget tøj i gave der hedder humør og g-star, ved ikke om det er mærker som sådan, men det synes han er pænt..

Det jeg synes er trist er hvis børn gennem noget så ligegyldigt som tøj bliver sat i bås og de børn med forældre med færre midler også får dårligere betingelser i forhold til venskabsdannelse....dette påvirker jo hele barnets udvikling.

Men om man som mor går op i sine børns tøj, går op i motion eller musik, hus eller bil...det kunne ikke interessere mig mindre...

Men som skrevet, så er det interessante for mig hvordan det påvirker børnegrupper...giver det mening?

Anmeld

24. maj 2011

qp

Nu har jeg ikke læst tråden men - jeg har en søn på 2,5 og prøv lige og kig engang hvad der er derude af lækkert og ikke mindst billigt tøj til drenge i den alder? NADA!!! (ihvertfald ikke efter min smag)

Det er KUN derfor jeg køber mærketøj som jeg så også kombinerer med billigt tøj. Og ja det er vigtigt for mig, at min søn har tøj som jeg synes er lækkert og ikke mindst skal det være rummeligt/ bevægeligt at være i!

Anmeld

24. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Shoppingmor skriver:

Ja, er enig med Eva og desuden...

Det er ikke så meget det at man køber mærketøj til sine børn. Det er mere det at det efterhånden er begyndt at fylde så meget i både forældrene og børnenes liv og jeg mener personligt at det er med til at skabe negative konsekvenser for børnene. At man f.eks. skal have noget særligt tøj på for at lege sammen (det har jeg personligt selv oplevet i en børnehave, her snakker vi altså i min verden små børn).

Det er ikke et forsøg på at hævde mig selv, men bare en undring.

Men det kommer jo tydeligvis meget an på hvilke øjne der ser, hvordan man vælger at tolke det.

Anmeld

24. maj 2011

Weidemann1

Syntes ike selv det spiller den store rolle om det er dyrt eller billigt tøj min dreng har på! Han har det tøj på hans mor syntes er pænt! Om det hedder H&M, hummel eller småfolk, er helt sikker på han er lige glad. (Det bliver han jo nok ikke med at være) 
Men må indrømme, jeg nogen gange syntes der er mødre der går ALT for meget op i mærket og ikke så meget tøjet! tænker tit om det er for at vise de her penge? 

Anmeld

25. maj 2011

Holm88

Shoppingmor skriver:

Hvad i alverden er det for en gang P-I-S at lukke ud???

Så længe du ikke kender alle børnefamilier i DK personligt, hvis børn går i mærketøj, synes jeg det er en meget afstumpet og naiv holdning at have, som er grebet ud af ingenting!

læs da lige mit indlæg igen inden du flipper heeeelt ud.

Skrev ikke alle er sådan!!

Så gider du lige hidse dig ned... Men nu har jeg set mange familier hvor de vægter tøjet højere end familien, derfor siger jeg at det er sådan for nogen

Anmeld

25. maj 2011

Holm88

Shoppingmor skriver:

Du kan da bare starte sådan en debat hvis det er din syn.

Jeg er bare glad for jeg ikke er så snobbet hvad angår tøj til børn. Giver du aldrig dit barn h&m på fx?

Jeg ville hellere spare pengene op på en børneopsparing end de kunne gå i dyrt tøj, som de alligevel kun kan passe ½-1 års tid. Og så når de bliver 12-13 år og virkelig begynder at interesse sig for tøj, så jo, så må de gerne få mærkevare tøj, fordi der ved de hvad det betyder.

Det gør en 3 årig altså ikke. Og jeg synes det er synd for de børn der får skæld ud hvis de har svinet deres nye tøOg j - for jo det gør de, og nu tager du det sikkert personligt igen (det må jo ramme dig somehow) men nej det var ikke ment som noget personligt til dig.!!!

Jeg vil hellere give mine børn de penge der skulle være brugt på babytøj når de vil til at have bil. lejlighed osv.

og til de andre spørgsmål, ja vi bor i hus, som næsten er betalt ud, vi har begge cykler, men da vi bor på landet er bil også en nødvendighed... og møbler tja jeg har stadig en del møbler fra min første lejlighed - og vi en masse ting vi har fået af andre...

Men det gør mig ingenting for jeg ved at de folk der kommer her i huset kommer for at være sammen med os og ikke for at se på vores møbler ;o) - Heller ikke ment som noget personligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.