Nu har jeg heldigvis ikke ret mange penge, og jeg skriver heldigvis, fordi jeg tror der er en tendens til at hvis man har mange penge, så bruger mange nok også flere penge på tøj.
Jeg har aldrig brugt ret mange penge på tøj til min søn. Jeg har primært købt tøj til ham i kvickly, føtex og H&M. Jeg synes tøjet holder rigtig godt, og har altid oplevet at tøjet har holdt, indtil han ikke kunne passe det længere, og derfor skulle have nyt. Farverne synes jeg da også er fine, og jeg synes slet ikke at det bliver forvasket på nogen måde. Og hvis det blev det....hvad så? Han ville jo have det godt nok alligevel.
jeg arver så en del tøj fra min kusine...hun er så en af dem, der går rigtig meget op i mærker. Så det eneste mærketøj min søn har, er det vi får derfra, og det er mærker som Grunt, G-star osv. Noget jeg aldrig kunne drømme om at købe selv.
Jeg kan da godt mærke på min søn, at han er nået en alder, hvor de åbenbart går rigtig meget op i mærker ovre i skolen. De kan let blive påvirket af klassekammerater, og nogen er også meget gode til lige at prikke til dem, der ikke lige går i den nyeste mode. og det er jo faktisk en ret trist udvikling. Min søn bliver da ked af det, når børn behandler ham på den måde. Jeg synes bare man skal passe lidt på, hvad følgerne kan blive af at man udelukkende giver sit barn dyrt tøj på. Så skal man i hvert fald samtidig, være rigtig god til at forklare/lære sit barn, at alle er lige gode uanset tøjmærket. Jeg vil ikke lyde dømmende på nogen måde, men det er bare mine oplevelser....og kan være vi bare har været uheldige. For et par måneder siden, var der en klassekammerat, der havde revet min søns trøje i stykker med vilje. Mark blev jo ked af det, for det var hans ynglingstrøje. Hans klassekammerat mente ikke det var noget at tude over, fordi det efter hans mening var en trøje fra bilka til 20 kr!!! Så er det jeg tænker...hvor får de det fra?? Trøjen havde iøvrigt kostede 200 kr...men det er en anden snak 
Men pointen er.....tænker i nogensinde på om denne modedille, kunne have konsekvenser? Selvfølgelig handler det om en god sund opdragelse, så ens børn får respekt for andre mennesker og deres forskelligheder, men jeg synes stadig at tøjmærker kan skabe grobund for nogle problemer senere hen, både i større og mindre omfang. Jeg siger ikke at jeres børn bliver sådan, men har i overvejet hvordan det kan blive, når de bliver større og hvad i vil gøre for at undgå dette?