Nu skal biblen jo ikke læses bogstav for bogstav helt ned i detaljerne, for den er jo oversat fra hebraisk/aramæisk, hvor mange ord kan have flere betydninger. Jeg synes heller ikke det er vigtigt om Jesus blev korsfæstet ved håndledet eller i hånden... Men i det store hele mener jeg godt man kan stole på biblen. Jeg tror på Gud og har selv været og er stadig ret bange for dommedag, men det er ikke biblens skyld! Det er alle de menneskers skyld, som hele tiden kommer med forudsigelser... Det være sig både religiøse sekter, nostradamus og alle mulige andre der har været så frække at tillade sig at sætte dato, årstal og whatever på!
Jeg tror på at det vil ske en dag, men den dag og time kender ingen! Så er man troende kristen, så kan den sætning fra biblen måske hjælpe en...
Og Til slut vil jeg sige til grinny og honnies wife, at der i artiklen står at manden havde forudsagt jorden til at gå under den 6. sep 1994. Og det kan ikke nytte noget at være bange, selv om jeg ved fra mig selv, at det kan folk sige nok så mange gange, for det hjælper ikke. Jeg har været helt invalideret i et halvt år af frygt for det samme i 1999, heldigvis er jeg ikke invalideret af det længere, men slipper nok aldrig angsten helt, da den har siddet i mig siden barndommen! Det skulle forbydes at sige sådan noget, og især til små børn! Min mor har engang skubbet en Jehovas vidner ud af døren, og sagt at det ville hun ikke finde sig i der var nogen der sagde til hendes barn (min søster) som blev skræmt fra vid og sans. Det var min søster der havde åbnet døren og min mor kom først derud efter at personen havde sagt det...
Ligesom min niece, der havde været hjemme hos en legekammerat(Jehovas vidner). Der havde været møde hjemme hos dem og min niece havde overhørt mødet hvor de talte om dommedag. Da hun kom hjem begyndte hun at græde.
Allerede på Jesu tid troede folk, at dommedag var lige om hjørnet. Men den dag og time kender ingen, husk det hvis du er kristen, og det kan være dig en trøst!
Anmeld