grinny skriver:
Du gør skam ikke mig mere frygtsom fordi det du lige har skrevet er ting som jeg ved sker og som jeg ved altid har sket, og vi kan og skal ikke lave om på det.
Men sådan noget som det der skal ske lørdag det har noget med Gud at gøre, det er ikke noget vi kan tage og føle på, der er ikke nogen der med sikkerhed kan sige at Gud enten eksistere eller ikke gør - der er ingen der ved det og så starter min hjerne af en eller grund sin egen "verden", hehe.
Men det har det jo faktisk ikke - altså noget med Gud at gøre
kristendommen og islam stammer begge fra jødedommen er forgrenet derfra - alle tre religioner har en del med hinanden at gøre og mange personer går igen i de tre "bøger", men biblen er tros alt blot en samling af breve, prækener, fortællinger og oplevelser - noget som alle er subjektive for dem som oplevede dem, og bestemt også for dem der skrev dem ned, derudover står der mange ting i biblen som var en del af tiden dengang og ikke havde noget som helst med tro som sådan at gøre - udfra de beskrivelser, fortællinger osv. skrevet og fortolket af mænd gør at han/denne gruppe har regnet sig frem til at det vil ske på lørdag - og eftersom en del af biblen - det gamle testamente er en del af torah (mener det er den) så er det pludselig nogle helt andre mænd der har skrevet dem.
Derudover så siges det jo at der i de skrifter der blev fundet i 60'erne og skulle have været fra jesus disiple selv stod at han sagde at Gud er allesteder, og du finder ham ikke i et hus af sten og .. et eller andet - hvilket ville være altødelæggende for fx. katolismen idet det er bygget op omkring kirken, der er så mange fejl og tolkninger gennem tiden som har præget det.
Faktisk så er korset jo også forkert, da en menneskekrop ikke kan holdes oppe ved at få slået søm gennem håndfladerne, og så er det også sådan at romerne dengang korsfæstede folk ved at sætte sømmet gennem håndleddet, så den holder vist heller ikke.. '
alle de fejl og fortolkninger har en eller andet tosset siddet og læst og læst og har så "regnet" frem til (via anden- og trejde- og fjerdehåndsviden) at jorden går under på lørdag.. det er meget meget meget usandsynligt
Anmeld