grinny skriver:
Det samme kommer jeg garanteret også til at sige om den - når jeg en dag om 1½ år skal se den - men nu skal jeg slet ikke se noget der har med jordens undergang at gøre.
Jeg tager tit hen til min far fordi han er den eneste der kan berolige mig, desværre holder det kun et par timer og så er jeg bange igen.
Jeg har et problem med at jeg hele tiden skal stille spørgsmål til forskellige ting, som f.eks. dette her. Hvad nu hvis der findes en gud? Hvad nu hvis han kommer til jorden som han har sagt i biblen at han vil? I biblen står der jo at vi ville kunne mærke tegn på det når det var tid og det skulle være igennem naturkatastrofer og andet, og det er der jo masser af nu.
Ja, jeg kunne blive ved. Ville ønske jeg bare kunne lukke ned og sige at der selvfølgelig ingenting vil ske.
<Det har der hele tiden været masser af - lige nu er ikke noget særlig ift. andre tidspunkter af jordens liv - vi har et stort jordsvælv om året (et over 8) hvis vi sammenlægger jordskælv på år er der over 1.500.000 - de er bare pladerne der flytter lidt rundt på sig - kontinenterne flytter sig meget stille og rolig rundt, og nogen gange ved pladegrænserne støder de mod hinanden, under hinanden osv. jordskævlene ligger ved pladegrænserne, mens vulkaner bare er jordens ventiler, smeltet stenmasse som kommer under tryk og derfor slippes ud indimellem, men heller ikke noget lige i nærheden. Tsunamier er resultater af de overstående og heller ikke noget der kommer i nærheden af os.. så er der orkaner og tornadoer tilbage - det er vejret - det kan vi ikke gøre så meget ved, men intet der kan udslette os.
Og mht. klimaforandringerne, så vil selv om indlandsisen smelter sker det stadig over flere år, så hvis man bor med havudsigt så kan man stadig nå og flytte sig inden - der er ikke noget i naturen som ikke er set før, og mens nogle racer har overlevet har andre ikke, men de er altså ikke bare døde lørdag kl. 18 - sådan fungere det heldigvis ikke.
Og det var ikke for at gøre dig/jer mere frygtsomme men mere for at forklare at det ihvertfald ikke er der man skal bekymre sig (selvom jeg godt forstår den irrationelle frygt)
Anmeld