Fængsel,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

nvm

undksyld mig men nogen gange er folk sku så hellige herinde, at det er til at brække sig over..

håber tiden går stærkt for dig ov vær stærk, lad være at høre på alle de negative folk til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

nvm

Sof skriver:

Til alle jer der ikke ville leve sammen med en der skulle i fængsel. Prøv lige at forestil jer dette:

Du bliver udsat for hjemmerøveri, din mand bliver slået ud og røveren går mod dig og begynder en voldtægt. Din mand kommer til sig selv, finder det første og bedste han kan og slår røveren. Røveren dør af det og manden bliver sigtet for uagtsomt manddrab og straffen bliver sat ned til 6 måneder fordi der var tale om selvforsvar.

Ville du gå fra ham fordi han skulle ind og sidde?

Ja, det er stillet hårdt op, men tænk lige over det

TS: Håber de 3 måneder kommer til at gå hurtigt, så I snart kan være en samlet familie igen

Anmeld

20. maj 2011

132319

Til alle jer der ikke ville leve sammen med en der skulle i fængsel. Prøv lige at forestil jer dette:

Du bliver udsat for hjemmerøveri, din mand bliver slået ud og røveren går mod dig og begynder en voldtægt. Din mand kommer til sig selv, finder det første og bedste han kan og slår røveren. Røveren dør af det og manden bliver sigtet for uagtsomt manddrab og straffen bliver sat ned til 6 måneder fordi der var tale om selvforsvar.

Ville du gå fra ham fordi han skulle ind og sidde?

Ja, det er stillet hårdt op, men tænk lige over det

TS: Håber de 3 måneder kommer til at gå hurtigt, så I snart kan være en samlet familie igen

Hm, bum bum. Jeg ville have svært ved at bo sammen med en morder men hvis det reelt var selvforsvar, ville jeg ikke. I mine øjne ville han ikke være kriminel men straffet.

Gik han derimod ud og slog en ihjel der havde voldtaget mig, ville jeg gå med det samme da selvtægt er dybt forkert i mine øjne.

For mig er der bare en stor forskel på at begå selvforsvar og så bevidst at begå kriminalitet det kan give fængsel.

Anmeld

20. maj 2011

katja26

karina pigen skriver:

NEEEJ jeg føler med dig!!

min var lige på langtids ferie i 1½ år og hold nu kæft hvor vat det hårdt.. og nej tiden går ik hurtigt. nu ved jeg ik om din skal i åbent eller hvordan .. indtil min kom i åbent var det hårdt da man ingen mulighed havde for kontakt udover 1 time om ugen besøg...i åbent har de telefoner ( og nu er det oz lovligt derinde med mobiler) og bare det i kan snakke sammen hver dag gør meget!!!

jeg har altid set det som do the crime do the time og det holder jeg stadig på, selvom det er min mand.. meeeen synes fandme det er os herude der bliver straffet lige så hårdt..

og lige en krammer til dig og synes det flot du står fast ved hans side, for som mange nok vil sige ville det ik gå hos dem .. det kræver noget at blive..

vi har været sammen i 6 år nu og har verdens dejligste dreng og han er kommet videre og aldrig set sig tilbage!!!

skriv endelig hvis du har brug for det!!

hvor er det lovligt med mobiler

Anmeld

20. maj 2011

Grynt

132319 skriver:

Bevares, selvfølglig har de det. Men igen som jeg har skrevet mange gange efterhånden så ville JEG ikke kunne leve sammen med en tidligere kriminel. Selvforsvar og den slags ser jeg ikke som decideret kriminelt. Man ville ganske vist være straffet men har ikke bevist begået en ugerninger som at slå en ned, bare for at gøre det!

Utroligt så sort/hvidt nogle af her ser på besvarelser herinde. JEG ville aldrig kunne information leve med en tidligere voldsmand eller skattesvindler, det kan andre og jeg respekterer ders valg lige så vel som andre burde respektere at jeg har det som jeg har det.

ALLE fortjener en chance til i livet, derfor er en ting som fodlænker fantastiske men jeg ville stadig ikke turde at indlede et forhold med en ex-kriminel -Accepter det dog!!

syntes du modsiger dig selv.

Du fortæller du ikke kunne leve med en kriminel. Samtidig siger du hvis det er selvforsvar så er det ikke kriminelt. Men det er det jo når domme falder, så ER man kriminel. Hvad mener du så egentlig? Det er jo enten eller...man kan hellere ikke være en lille smule gravid, vel

Og ja nogen ser det som sort/hvidt det der bliver "sagt" her inde, for man kan kun læse hvad der står og ikke de tanker der følger med sætningen der skrives. Der er hellere ikke nogen som kan se om du smiler om læberne når du skriver.

Anmeld

20. maj 2011

Carina1977

Det her er et meget følsomt emne, og trådstarter har bestemt ikke brug for at høre, hvorvidt andre ville kunne være i et forhold, hvor den ene var blevet dømt og kommet i fængsel. Det var ikke det hun spurgte om og bestemt heller ikke det hun havde brug for at høre.

Jeg synes man bør tænke på, at der kan sidde en bagved skærmen, der kan have det ret svært lige nu, og så kan sådanne kommentarer gøre ret ondt.

Det var måske bedre at udvise lidt omsorg og empati og give en krammer, i stedet for at gøre det til en debat.

Blot min egen personlige mening

Anmeld

20. maj 2011

Sitrani

af respekt for trådstarter, syneg jeg måske man bare burde stoppe den her!!!

I bliver ved med at kredse om det samme emne, og diskutere.... og det var ikke det I diskuterer, som trådstarter ville have svar på....

JA!!! Nogle ville være sammen med en tidligere kriminel/straffet, nogle ville ikke....... færdig slut.....

Anmeld

20. maj 2011

132319

Grynt/Tina skriver:

syntes du modsiger dig selv.

Du fortæller du ikke kunne leve med en kriminel. Samtidig siger du hvis det er selvforsvar så er det ikke kriminelt. Men det er det jo når domme falder, så ER man kriminel. Hvad mener du så egentlig? Det er jo enten eller...man kan hellere ikke være en lille smule gravid, vel

Og ja nogen ser det som sort/hvidt det der bliver "sagt" her inde, for man kan kun læse hvad der står og ikke de tanker der følger med sætningen der skrives. Der er hellere ikke nogen som kan se om du smiler om læberne når du skriver.

Igen igen IGEN ser jeg personligt ikke en person der sidder inde for selvforsvar som decideret kriminel, men som STRAFFET!!

En kriminel FOR MIG, er en det bevist begår vold eller snyd!

Så ingen modsigelser, blot personlige holdninger som retssystemrt måske har andre ord for men jeg vil nu stadig mene at man kan bære straffet uden at være kriminel.

Og NU orker jeg simpelthen ikke at forklare hvad jeg mener mere!

Anmeld

20. maj 2011

katja26

Sabina skriver:

Det er faktisk nogle vidunderlige mennesker jeg omgåes med. Men synes du skal lade vær med at kommentere denne tråd, hvis du ikke har noget fornuftigt af tilføje.

Som sagt handler denne tråd om vi andre har prøvet det.

Ha Ha Ha præcis

Anmeld

20. maj 2011

9510

Anonym skriver:

Tja, så min skønneste kæreste taget på sin lille ferie i 3 måneder, det er ubeskrivelig hårdt, jeg har godt nok ondt i maven hele tiden, de tre måneder må gerne gå meget stærtk

Andre der har prøvet og undvære deres kæreste i så lang tid?

nu har jeg ikke læst hele debatten (den var for lang&nbsp

Men jeg håber for både dig og din mand at tiden bare flyver afsted og han snart er ude ved dig igen,

Det er hårdt for jer begge 2 at undvære hinanden

Håber du klarer den,, send masser af breve til ham, det tror jeg han vil elske,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.